Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،علی شعبانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار با بیان اینکه این آفت در میو‌های سیاه ریشه بخوص هلو و شلیل در فصل تابستان به عنوان محل امن و رشد خود انتخاب می کند و اینکه  مرکبات بخصوص نارنگی‌های زودرس را مورد خسارت قرار می‌هند، گفت: بر این اساس ما مبارزه با این آفت در ۲ هزار هکتار از باغ های استان آغاز کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: استفاده از انواع تله‌های جلب کننده فرمونی و انواع سموم از کلیه ابزار‌ها و امکانات موجود در شهرستان به منظور مبارزه و مهار این آفت بکار گرفته شد تا با آموزش به کشاورزان و باغداران این آفت را کنترل کنیم.

شعبانی گفت: انجام عملیات ردیابی و مبارزه با مگس میوه مدیترانه‌ای توسط ۴ اکیپ ردیابی بخش دولتی مستقر در این مدیریت و مراکز خدمات با همکاری کارشناسان ناظر حفظ نباتات در زمان حضور آنان و ۲ شرکت خدمات فنی مشاوره‌ای و سه شرکت تعاونی تولید و کلینیک گیاهپزشکی مستقر در شهرستان و کلیه نیرو‌های تحت پوشش در بخش خصوصی در دست اجراست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار افزود: آفت مگس میوه مدیترانه‌ای با دامنه میزبانی وسیع آن یکی از آفات مخرب محصولات زراعی و باغی با تهدیدی جدی برای این محصولات علی الخصوص مرکبات منطقه طی چند سال اخیر محسوب می‌گردد.

شعبانی گفت: مدیرجهاد کشاورزی جویبار سطح باغ‌های جویبار را ۵ هزار هکتار عنوان کرد.
انتهای پیام/س مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در ۲ هزارهکتارازباغ‌های جویبار

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۵۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ یک نفر بر اثر سقوط در دره دزپارت

آفتاب‌‌نیوز :

وحید شعبانی شامگاه جمعه در گفت و گویی رسانه‌ای بیان کرد: در یک عملیات امدادی ، پیکر فرد جان باخته در اثر سقوط در دره منطقه دشت بزرگ از توابع شهرستان دزپارت از محل حادثه خارج شد.

وی گفت: در این عملیات ۲تیم تخصصی نجات در کوهستان از پایگاه امام هادی (ع) دزپارت به محل حادثه اعزام شدند.

شعبانی بیان کرد : نیروهای امدادی هلال احمر دزپارت پس از اقدامات اولیه و بوسیله تجهیزات امدادی فرد جان باخته را رهاسازی کردند .

رییس جمعیت هلال احمر خوزستان اظهار کرد: این عملیات با مشارکت هشت نیروی عملیاتی در قالب ۲تیم تخصصی کوهستان انجام شد و این عملیات پس از ٩ساعت تلاش امدادگران به پایان رسید.

همچنین امروز بر اثر سقوط یک دستگاه ون در دره مسیر شهرستان صیدون یک‌نفر جان باخت و ۹ نفر دیگر مصدوم شدند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • شلیک موشک ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در ماموریت مدیترانه
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • تاکید بر مبارزه با ساخت و ساز‌های غیرمجاز دماوند
  • مرگ یک نفر بر اثر سقوط در دره دزپارت
  • جذب نیروی بومی در صنایع شهرستان جم بسیار پایین است
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • دستگیری سارقان حرفه ای در اهواز
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • خروج ۵ پزشک خانواده از چرخه بهداشت و درمان در جویبار