Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@16:14:04 GMT

پل‌های میلیونی غیرمکانیزه

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۳۵۹۳۸

وجود پل‌های عابر پیاده در خیابان‌ها اطمینان خاطری هم برای عابرین پیاده و هم برای رانندگان به وجود می‌آورد اما با وجود این مسأله، شاهد عدم استقبال مردم از این معابر امن عبور و مرور هستیم.

به گزارش ایسنا، سالانه پل‌های عابر پیاده با هزینه های میلیونی برای ایجاد معبر امن عبور و مرور عابرین پیاده از عرض خیابان‌ها ساخته می‌شود اما در عمل شاهد بلااستفاده بودن این پل‌ها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با رشد روزافزون جمعیت و شمار خودروها در سطح شهرها، برای افزایش ایمنی عابرین همچنین جلوگیری از بروز مشکلات عبور و مرور خودروها باید فرهنگ استفاده از پل‌های عابرپیاده در میان مردم نهادینه شود اما یکی از دلایل اصلی عدم استقبال شهروندان از پل‌ها نبود پله‌های برقی فعال یا آسانسور برای سهولت تردد افراد است که مکانیزه کردن پل‌های عابر پیاده در تمام سطح شهر یکی از ضرورت‌های امروز مدیریت شهری به شمار می‌رود.

براساس گزارشهای واصله از سوی شهروندان و بازدیدهای میدانی خبرنگار ایسنا از پل‌های عابرپیاده نقاط پرتردد شهر در کمال ناباوری با پل‌های عابر پیاده به ظاهر مکانیزه‌ای بودیم که از مکانیزاسیون فقط نامش را یدک می‌کشند.

سرتاسر بلوار بعثت همدان یعنی از پل عابر پیاده جانبازان تا سعیدیه به عنوان یکی از نقاط پرتردد خودروها آن هم با سرعت بالاست و پل‌های عابر پیاده زیادی دارد اما آنچه باعث عدم استفاده از این پل‌ها توسط عابران پیاده شده نبود پلی کاملا مکانیزه است به‌طوریکه وقتی شهروندان برای عبور از عرض این معابر به پل‌ها مراجعه می‌کنند می‌بینند یا پله برقی فعال نیست یا آسانسور کار نمی‌کند!

این تنها بخشی از قصه نابسامان پل های همدان است و ایسنا و سایر رسانه‌ها بارها به موضوع پله‌های برقی و آسانسورهای پل‌های عابرپیاده شهر همدان پرداخته‌اند اما مسئولان مدیریت شهری هیچ اقدام مؤثری در این زمینه نداشته اند.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان اردیبهشت امسال در کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان که پیرامون بررسی وضعیت پل‌های عابر پیاده تشکیل شده بود، با اشاره به اینکه پل عابر پیاده از مباحث دامنه داری بود که دوره چهارم شورا مصوبه‌ای مبنی بر مکانیزه کردن آن داشتیم، گفت: با وجود اینکه پل‌های عابر پیاده مکانیزه در شهر همدان توسعه یافته اما هنوز فرهنگسازی مناسب در استفاده از آن صورت نگرفته و همین امر باعث شده بازدهی خوبی را شاهد نباشیم.

کامران گردان دوربین‌های پایش شهری را راهکاری منطقی برای جلوگیری از تخریب اموال عمومی عنوان کرد و افزود: مباحث پل‌های عابر پیاده و نصب دوربین مدار بسته برای جلوگیری از تخریب این امکانات و تجهیزات و نیز فرهنگسازی مهمترین مقوله‌ای است که باید مورد توجه قرار گیرد.

همچنین احسان صباغی، مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری همدان در تاریخ 12 اردیبهشت امسال با اشاره به اینکه آسانسور پل عابر پیاده واقع در تقاطع سعیدیه تا چند روز دیگر درست می‌شود و قابل استفاده است، اظهار کرد: آسانسور مقابل استانداری خراب نیست و شاید به علت درستکاری بچه‌ها ایراد پیدا کرده است و اگر پله‌برقی هم برخی اوقات کار نمی‌کند امکان دارد بچه‌ها چیزی ما‌بین دندانه‌های پله‌برقی انداخته باشند که با نوسان برق در آسانسور یا پله برقی برای ایمنی شهروندان این امکانات موقت خاموش می‌شود.

این اظهارات مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری همدان درحالیست که تمامی پل‌های عابر پیاده مکانیزه همدان از دسترس خارج شده‌اند و در واقع غیرمکانیزه اند. با توجه به اظهارات مسئولان شهری، خبرنگار ایسنا با وجود اینکه بارها در این زمینه خبر و گزارش تهیه کرده، مجدداً پیگیری پل‌های عابر پیاده همدان را از سرگرفت.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری همدان امروز در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه از 22 پل موجود در شهر همدان 14 پل مکانیزه است، اظهار کرد: در حال حاضر در 14 پل مکانیزه شهر آسانسور و پله‌برقی با هزینه‌های بالایی برای رفاه شهروندان نصب شده است.

احسان صباغی ادامه داد: همچنین تا پایان سالجاری 6 پل عابر پیاده در حال ساخت به بهره‌برداری خواهد رسید که با احداث این پل‌ها، تعداد پل‌های عابر پیاده همدان به 28 پل خواهد رسید.

وی با بیان اینکه پل‌های عابر پیاده تجهیزاتی است که در اختیار عموم قرار دارد، تصریح کرد: متأسفانه تعداد اندکی از شهروندان به این تجهیزات آسیب می‌زنند و از طرفی سرقت از پله‌برقی و آسانسورها نیز در شهر همدان وجود دارد.

صباغی با اشاره به اینکه سنسورهای آسانسورها و پله‌برقی پل‌ها وسیله بازی کودکان شده است، ادامه داد: این سنسورها برای مواقعی است که اگر شهروندی دچار مشکل شد بتواند با تکنسین‌های سازمان ارتباط برقرار کند.

وی با تأکید بر اینکه قطعات آسانسور و پله‌های برقی پل‌ها خارجی هستند و خریداری این قطعات مشکل است، از شهروندان همدانی خواست در صورت مشاهده افرادی که به پل‌ها آسیب می‌زنند با پلیس یا 137 تماس بگیرند و تصریح کرد: شهروندان درصورت بروز هرگونه مشکل با شماره 137 تماس بگیرند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری همدان درباره اینکه پل‌های عابرپیاده شهر همدان  فقط از یک طرف پله برقی دارند، یادآور شد: 3 پل عابر پیاده همدان در مسیر رفت و برگشت مکانیزه هستند اما باز هم استقبال مردم کم است.

وی با بیان اینکه اگر پل ها درست استفاده شوند و مورد سرقت قرار نگیرند، مدت زیادی از پل‌ها استفاده می‌شود، افزود: در پل‌هایی که پله‌های آنها به صورت مارپیچ بوده اگرچه تردد نسبت به پله‌های معمولی سخت تر است اما به علت اینکه پیاده رو جوابگو نبوده اینگونه طراحی شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری همدان درباره جانمایی پل‌های عابر پیاده، عنوان کرد: با توجه به گزارشات موجود از تعداد تصادفات و ترددهای عرضی خیابانها، پل‌های عابر پیاده در معابر جانمایی و طراحی می‌شود.

گزارش از: بنت‌الهدا نوری، خبرنگار ایسنا

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی پل عابر پیاده پل های مکانیزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۵۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه بهار ۳۸ میلیونی شد

به گزارش صدای ایران از تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه در شروع نخستین روز هفته با روند کاهشی بازگشایی شد. روند قیمت در بازار طلا با کاهش قابل توجه قیمت دلار همراه شد و افت میلیونی قیمت‌ها را برای بازار فلز زرد به همراه داشت.

روز شنبه افت قیمت دلار به همراه کاهش محدود اونس جهانی طلا، بازار طلا و سکه را یکدست نزولی کرد. این کاهش قیمت، مثقال طلا را بعد از گذشت بیش از یک ماه به کانال ۱۴ میلیونی برگرداند.

فعالان بازار طلا با توجه به تعطیلی بازار‌های جهانی در دو روز آینده، انتظار تغییر قیمتی خاصی را در طلای جهانی ندارند، اما معتقدند اگر مدیریت بانک مرکزی در بازار ارز ادامه داشته باشد، باید شاهد کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار طلا، سکه و ارز باشیم.


قیمت نقره همپای طلا ارزان شد
گفتنی است انس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۲۳۳۸ دلاری در حال معامله است. اونس جهانی نقره نیز روی قیمت ۲۷ دلار و ۲۲ سنت ایستاده است. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ با رقم ۵۴ هزار و ۱۲۰ تومان معامله می‌شود و کاهش هزار و ۵۹۰ تومانی داشته است.


سکه بهار ۳۸ میلیونی شد
قیمت سکه امامی روز شنبه ۸ اردیبهشت بیشترین کاهش قیمت در قطعات سکه را داشت. این قطعه با کاهش یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی، به کانال ۴۱ میلیونی برگشت و روی رقم ۴۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی بسته شد. سکه بهار با افت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی در کف کانال ۳۸ میلیونی معامله شد.


گفتنی است قیمت نیم سکه با کاهش ۶۰۰ هزار تومانی با رقم ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی معامله و قیمت ربع سکه با افت ۷۰۰ هزار تومانی روی رقم ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی بسته شد. قیمت سکه گرمی روز شنبه ۴۰۰ هزار تومان کاهش داشت و با قیمت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه با افت قیمت همراه شد
قیمت طلا در اولین روز معاملاتی هفته کاهشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۳۷۸ هزار تومان کاهش داشت و یک کانال عقب‌نشینی کرد و با قیمت ۱۴ میلیون و ۸۹۳ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افت ۸۵ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۴۳۸ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز روی رقم سه میلیون و ۳۹۲ هزار تومان ایستاد.

حباب سکه روز شنبه در تمام قطعات کاهش داشت. حباب سکه امامی ۵۴۵ هزارتومان، سکه بهار ۴۷۲ هزار تومان، نیم‌سکه ۲۲۳ هزار تومان، ربع سکه ۵۱۲ هزار تومان و سکه گرمی ۳۰۸ هزار تومان کاهش داشت.

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات احداث پل عابر پیاده خیابان آبشار + فیلم
  • بازنگری در مکان‌یابی پل‌های عابر پیاده در قم/۱۰ پل عابر پیاده مکانیزه اجرایی می‌شود
  • تصاویری جدید از میزان خسارت تورنادو مرگبار به شهر ۱۲۵ میلیونی چین!
  • ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه بهار ۳۸ میلیونی شد
  • حل مشکل تردد دانشجویان بزرگترین دانشگاه اهواز با ساخت پل عابر پیاده
  • درخواست احداث پل عابر در روستا
  • مرگ موتورسوار در کورس با پراید/ فوت عابر پیاده در پی فرار راننده مقصر
  • دو تصادف منجر به فوت در دو نقطه از شهر تهران
  • دو تصادف فوتی در دو نقطه از شهر تهران