Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@06:16:45 GMT

مسابقه قرآن و اذان در پاکستان برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۳۵۹۴۶

مسابقه قرآن و اذان در پاکستان برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، علی‌اکبر رضایی‌فرد، رئیس خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور با حجت‌الاسلام مهدی حسن، مسئول امور قرآنی و ظفر حسین نقوی از مدرسان و مسئولان قرآنی حوزه علمیه جامعه‌المنتظر دیدار و درباره گسترش فعالیت‌های قرآنی، همکاری‌های دوجانبه و برگزاری مسابقات قرآنی بحث و تبادل نظر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی‌فرد، اجرای برنامه‌های قرآنی را از مهمترین فعالیت‌های خانه فرهنگ کشورمان در لاهور برشمرد و گفت: دو کشور ایران و پاکستان علاوه بر داشتن حق همسایگی بر یکدیگر، کشورهای اسلامی و مسلمان نیز هستند.

رئیس خانه فرهنگ ایران در لاهور از برگزاری مسابقه حفظ، قرائت و اذان با همکاری جامعه‌المنتظر ویژه طلاب حوزه و مشتاقان قرآنی خبر داد و افزود: در نظر داریم اقدامات مقدماتی مسابقه را در حوزه علمیه انجام داده و مرحله نهایی را در سالن اجتماعات امام رضا(ع) خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور برگزار کنیم.

ظفر حسین نقوی، استاد تفسیر جامعه‌المنتظر گفت: بی‌شک قرآن یکی از اصلی‌ترین زنجیره‌های ارتباطی بین دو کشور ایران و پاکستان است و جمهوری اسلامی ایران در بخش قرآن خدمات بسیار ارزنده‌ای را انجام داده است.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن و کلاس‌های آموزش حفظ، قرائت، تجوید در ایران از کیفیت بالایی برخوردار است.

ظفر حسین نقوی، آمادگی حوزه علمیه جامعه‌المنتظر را برای برگزاری مسابقه قرآن کریم با همکاری خانه فرهنگ ایران در لاهور به منظور توسعه فرهنگ قرآنی در پاکستان اعلام کرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا بین الملل قرآن خانه فرهنگ ایران پاکستان لاهور قرآن حفظ قرائت تجوید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۵۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، این مسابقه با حضور ۴۵۰ دانش آموز از شهرستان‌های سروستان، فسا، شیبکوه و ششده و قره بلاغ در رشته‌های قرآن نماز و عترت برگزار شد.

در پایان بیست و دومین دوره مسابقات مقدماتی قرآن کریم دانش آموزان نفرات برتر به مسابقات استانی راه یافتند.

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون‌های تخصصی حافظان قرآن کریم در اهواز
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی قرآن در کرمانشاه
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآنی
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • برگزاری گردهمایی و پیاده‌روی با هدف افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی نسبت به اختلال طیف اوتیسم
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستان
  • در زندگی قرآنی، گمراهی راه ندارد
  • ایران اسلامی به حاکمیت عقل و عدل در جهان نزدیک شده است
  • برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری