Web Analytics Made Easy - Statcounter

بصیری گفت: برای منطق قوی حضرت زینب سلام الله علیها در برابر زور باید به احترام چنین زنی تواضع کرد و ایشان الگو و حجت و دلیل است که یک زن می تواند مثل کوه استوار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محمدصادق بصیری، امروز(۳ مهر) در ویژه برنامه حماسه زینبی زنان عاشورایی«تجلیل از مادران، همسران و خواهران شهدا» جامعه امروز را نیازمند پرداختن به رفتار، اندیشه و سیره الگوها  و تحلیل آن دانست و گفت: باید ببینیم این الگوها متناسب با نیازهای زمانه چگونه اثرگذار هستند و دردی از جامعه درمان می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان با طرح چرایی اهمیت شخصیت و جایگاه حضرت زینب سلام الله علیها در تاریخ؛ اظهار داشت: اینکه چرا از میان مادران و همسران و دختران ائمه اطهار، ایشان اهمیت پیدا کردند، گاهی پاسخ جدی داده نمی شود و در این باره کمتر پاسخ تحلیلی شنیدیم.

 

 

وی ادامه داد: علاوه بر سجایای اخلاقی و نسبی؛ یک تفاوت خاص دارند زیرا بیشتر زنان تاریخ اسلام در زمینه ای از مصادیق بارز زنان از جمله محبت و فداکاری و عفت و عصمت و...الگو شدند اما حضرت زینب سلام الله علیها علاوه بر آچه همه بانوان دارند وارد مبارزات اجتماعی و درگیری با نظام منحرف حاکم و رفتن در کاخ خلیفه شد و از همان آغاز راه برادر را انتخاب و دو فرزندش را تقدیم کرد.

 

 


بصیری با اشاره به اینکه جدای از خانه و زندگی؛ راه رفتن در وادی خطرناک و اینکه زیر بار کوه سنگین مصیبت چنان بر خود مسلط و اعتماد به نفس دارد که مدیریت کاروان اسرا را بر عهده می گیرد؛ سخنرانی آن بانو در کاخ یزید را مورد توجه قرار داد و گفت: آنگونه سخنرانی علمی ماهها باید روی آن کار کرد اما آن حضرت در آن شرایط و حتی نه از موضع ذلت و...بلکه از موضع قدرت و قاطعیت و اقتدار و فریاد زدن بر مردم{غافل} ایراد کرد و برای این منطق قوی در برابر زور باید به احترام چنین زنی تواضع کرد؛ آیا ایشان الگو و حجت و دلیل نیست؟ که یک زن می تواند مثل کوه استوار باشد.

 

 

وی خاطرنشان گرد: گنجینه هایی به این عظمت داریم اما کار چندانی برای آنان نکردیم.‌

 

 

فاطمه السادات حسینی هم با اشاره به تأسی بانوان ایران در دوران دفاع مقدس به زنان عاشورایی که تردیدها را در اذهان مردان شان نسبت به امام زمانشان زدودند و لباس رزم بر تن نوجوان خود کرده و سر دلبندشان را به طرف دشمن پرتاب کردند؛ افزود: آنان با تمام وجود عواطف مادرانه خود را مدیریت کرده و گفتند آنچه در راه خدا دادیم پس نمی گیریم.

 

 

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری کرمان ادامه داد: زنان سرزمین ما به آنان اقتدا کردند اما اوج عظمت و مقاومت  و بصیرت زنان عاشورایی را در خورشید فروزان همیشه جاودان، در وجود حضرت زینب باید جستجو کرد که احساسات زنانه را با عقلانیت در اسارت مدیریت کرد و بیرق زنان عاشورایی را با حماسه برافراشت و تا ابد ماندگار شد.

 

 

وی ادامه داد: بیرقی که در اربعین برافراشته می شود با آیینه تمام نمای تاریخ بشریت در عبودیت معنویت و شهادت پیوند خورده است.

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد دفاع مقدس هفته دفاع مقدس استان همدان نهمین کنگره بین المللی امام سجاد ع رژه نیروهای مسلح کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل سبک زندگی اسلامی اربعین حسینی منطق قوی حضرت زینب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۶۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق، آغاز تحول در منطقه

آیت الله خاتمی امام جمعه موقت تهران در مراسم سالروز شهادت حضرت امام صادق (ع) در سپاه صاحب الامر استان قزوین با تسلیت سالروز شهادت آن امام همام گفت: عصر جدیدی در منطقه آغاز شده که بازیگران اصلی آن پیروان پیامبراعظم صلوات الله علیه و امامان معصوم هستند. 

 آیت الله خاتمی افزود: در همین راستا عملیات وعده صادق نیرو‌های مسلح کشور علیه رژیم غاصب اسرائیل آغاز تحول در منطقه و معادلات سیاسی ونظامی است.

وی همچنین در مراسم دیگری در مسجد شیخ الاسلام قزوین با تبیین شخصیت، فضایل و مناقب امام ششم شیعیان جهان گفت: بیش از چهار هزار نفر در مکتب امام صادق (ع) درس خواندند به طوریکه آن حضرت نقش مهم و تعیین کننده در تربیت شاگردان فرزانه و برجسته و همچنین تبیین معارف اسلام و گسترش علوم ایفا کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • فال انبیا فردا یک‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • علم‌الهدی: امامتِ سیاسی دشمن دارد و تا امروز هم این دشمنی ادامه داشته
  • وعده صادق، آغاز تحول در منطقه
  • دلایل مظلومیت امام صادق(ع) از زبان آیت‌الله علم‌الهدی
  • تقویم نجومی امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در یزد
  • مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در دفتر امام جمعه یزد
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رشد در هرمزگان
  • در هیچ مکتبی به اندازه اسلام به حقوق زنان توجه نشده است
  • در هیچ مکتبی به اندازه اسلام به حقوق زنان توجه نشده است.