Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گمرک ایران، از ابتدای شهریورماه سال ۹۷ تا پایان شهریور سال جاری، بالغ بر ۲۸۸ هزار و ۴۱۰ گرم انواع قرص‌های مخدر توسط مأموران گمرک ایران کشف و ضبط شده؛ ضمن اینکه در همین مدت، ۳۰۳ تن پیش‌ساز مواد مخدر از سوی مأموران گمرکات کشور کشف و ضبط شد که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته، ۹۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در مدت مذکور ۹ هزار و ۲۴۲ کیلوگرم مواد مخدر سنتی و صنعتی و روان‌گردان‌ها توسط مأموران گمرک با استفاده از تجهیزات پیشرفته کنترلی از جمله دستگاه‌های ایکس‌ری و سگ‌های موادیاب کشف شده که نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۱۰۰۵ درصد افزایش داشته است.

شایان ذکر است، بر اساس ارزیابی دفتر رابط منطقه‌ای سازمان جهانی گمرک (رایلو)، گمرک ایران طی سال‌های اخیر دو بار به طور پیاپی به عنوان نخستین گمرک مبارزه‌کننده با قاچاق مواد مخدر و دومین گمرک کاشف کالاهای قاچاق  اعلام شده است؛ همچنین گمرک ایران در سال ۲۰۱۸ موفق به کشف بیش از ۱۴۸ تن انواع مواد مخدر و پیش‌سازهای آن شد.


 

کد خبر 4728239 سمیه رسولی

منبع: مهر

کلیدواژه: گمرک ایران مواد مخدر قاچاق مواد مخدر کشف مواد مخدر قاچاق شرکت نفت آرامکو عربستان بانک مرکزی ایران قیمت دلار قیمت نفت بورس وزارت جهاد کشاورزی بازار سهام وزارت صنعت معدن و تجارت ایالات متحده آمریکا اربعین 98 قیمت یورو پهباد گمرک ایران تولید نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۶۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرهنگ علی‌اصغر محمدپور گفت: در راستای برخورد با قاچاق، ماموران انتظامی جهرم هنگام گشت‌زنی در جاده ها به یک سواری پراید حامل ۲ سرنشین مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که سرنشینان اقدام به بلعیدن مواد مخدر کرده‌اند و قصد انتقال آن را به شیراز دارند.

فرمانده انتظامی جهرم با بیان این که پس از انتقال به مقر انتظامی و خروج مواد مخدر از معده قاچاقچیان، در مجموع ۱۵۰ بسته هروئین به وزن یک کیلو و ۱۵۴ گرم کشف شد، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دیگر خبرها

  • کشف ۲۴۵ کیلوگرم حشیش و تریاک در هرمزگان
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم
  • فیلم | ماجرای کم شدن لول های تریاک در سریال آینه عبرت | مواد مخدر مصرفی آتقی واقعی بود!
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • کشف ۷۰۰ میلیارد تجهیزات سرمایشی قاچاق در اصفهان
  • کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد