Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر علی اکبر جنگجو در گفت و گو با ایرنا، اظهار کرد: حلقه گمشده بهداشت و درمان کشور استقرار نظام ارجاع الکترونیکی سلامت در سطوح سه گانه آن است.
وی اظهار کرد:  استقرار سطوح سه گانه نظام ارجاع الکترونیکی سلامت سبب ایجاد بانک اطلاعاتی قوی به منظور تحلیل و مدیریت بهداشت و درمان در مناطق مختلف، جلوگیری از خدمات القایی، کاهش هزینه های دوره درمان و جلوگیری مفاسد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس مجتمع بیمارستانی شهرستان خمینی شهر افزود: هم اینک سطح اول این نظام در پایگاه‌های شبکه بهداشت  و درمان کشور مستقر و خدمات پایش بهداشتی و غربالگری و ارجاع به پزشک عمومی به صورت رایگان اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: اجرای سطح دوم این نظام در قالب سه فاز پیش بینی شده است که در فاز اول ارجاع به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی، در فاز دوم ارجاع به مراکز درمانی خصوصی و در فاز سوم ارجاع به تمامی مراکز درمانی دولتی و خصوصی و همچنین کلیه مطلب‌های پزشکان به منطور ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی در دستور کار قرار دارد.
جنگجو اضافه کرد: در سطح سوم این طرح ارجاع بیماران به منظور دریافت خدمات فوق تخصصی که در برخی بیمارستان‌های شهرستانی قابل ارائه نیست، با ارجاع به مراکز بهداشتی عضو شبکه بهداشتی پیش بینی شده است.
وی با اشاره به اجرای فاز اول سطح ۲ در بیمارستان‌های خمینی شهر، خاطر نشان کرد: این شهرستان به منظور جلوگیری از سرگردانی بیماران برای اولین بار در سطح کشور پایگاه بیمارستانی راه اندازی کرده است.
رییس مجتمع بیمارستانی شهرستان خمینی شهر، با بیان اینکه تکمیل این طرح مستلزم فراهم‌سازی امکانات سخت افزاری و نرم‌افزاری لازم است، افزود: پیش بینی شده است در صورت فراهم شدن این امکانات در ۶  ماه ، فاز دوم در 6 ماه بعدی و تا مهر ۱۴۰۰ فاز سوم سطح ۲ به صورت کامل استقرار یابد.
هم اینک ۲ باب  بیمارستان دولتی ۹دی و شهید اشرفی اصفهانی، ۳۵ مرکز جامع سلامت و هفت پایگاه اورژانس در شهرستان خمینی شهر فعالیت دارند.
همچنین بیمارستان ساعی با همت خیران خمینی شهر در حال ساخت است.

نظام ارجاع خدمات پزشکی نوعی شیوه ارائه خدمات درمانی و بهداشتی است که در آن بیماران باید طبق یک سلسله‌مراتب به مراکز درمانی مراجعه کنند که شروع آن با پزشک خانواده است.

این طرح از سال 1384 در ایران آغاز شده است و تاکنون با معضلاتی از قبیل کمبودهای بودجه‌ای مواجه بوده است.
شهرستان خمینی شهر با حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۱۶ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

۶۰۲۲  /۷۱۳۴/
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نظام ارجاع الکترونیک پزشک خانواده خمینی شهر بهداشت و درمان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۶۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار

به گزارش خبرگزاری مهر، علی فتحی آشتیانی، در مراسم گرامیداشت روز روانشناس که در کمیته امداد برگزار شد، با اشاره به ارتباط نزدیک کمیته امداد و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: کلینیک‌های مشاوره رز با مجوز سازمان نظام روانشناسی و مشاوره فعالیت خود را از سال ۱۴۰۱ آغاز کرده‌اند.

وی افزود: کلینیک‌های رز تا امروز خدمات بسیار خوبی در حوزه مشاوره به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد ارائه کرده‌اند.

فتحی آشتیانی از همکاری بیش از هزار روانشناس و مشاور در قالب کلینیک‌های راه زندگی خبر داد و اضافه کرد: این اتفاق خوبی است که سبب گسترش خدمات مشاوره و ارتقای سطح بهداشت روحی و روانی اقشار کم برخوردار شده است.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره خاطرنشان کرد: سازمان نظام روانشناسی و مشاوره هرگونه کمکی که کمیته امداد در حوزه تخصصی این سازمان نیاز داشته باشد، آمادگی همکاری دارد.

وی با اشاره به فعالیت ۳۱ مرکز مشاوره راه زندگی در مراکز استان‌ها تاکید کرد: در هر کلینیک تعدادی از مشاوران و روانشناسان در حال ارائه خدمات تخصصی به جامعه هدف کمیته امداد هستند.

فتحی با بیان اینکه تعرفه خدمات مشاوره برای خانواده‌های نیازمند بالا است، گفت: این خدمات در مراکز کلینیک رز به صورت رایگان به مددجویان ارائه می‌شود.

کد خبر 6091485

دیگر خبرها

  • الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای
  • آزمایشگاه ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • آزمایشگاه های بالینی پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار