Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، محمدعلی رستمیان، مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی بهزیستی امروز چهارشنبه سوم مهرماه در جمع خبرنگاران، بیان کرد: سازمان بهزیستی همه ساله به مناسبت آغاز سال تحصیلی پویش تهیه نوشت‌افزار را برای فرزندان تحت پوشش برگزار می‌کند که این طرح امسال نیز با شعار «مهر پایان ندارد» از 12 شهریورماه آغاز و تا 15 مهرماه ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این طرح با هشتک مشق مهر در فضای مجازی اطلاع رسانی می‌شود و مردم و هنرمندان در اجرا و اطلاع رسانی این پویش و افزایش جلب مشارکت‌ها نقش مهمی دارند.

هفت‌هزار دانش‌آموز در صف کمک

رستمیان با بیان اینکه در این پویش 150 هزار نفر از دانش‌آموزان تحت پوشش تا 15 مهرماه پک‌های لوازم‌التحریر را دریافت می‌کنند، اظهار کرد: 75 هزار نفر از این تعداد دانش‌آموز در حوزه اجتماعی و 75 هزار نفر در حوزه توانبخشی هستند که تعدادی از دانش‌آموزان حوزه توانبخشی از نظر مالی غنی هستند و از طرفی هفت هزار نفر از دانش‌آموزان حوزه اجتماعی در صف انتظار دریافت کمک‌ها هستند لذا قصد بر این است دانش‌آموزانی که وضع مالی خوبی دارند، حذف و افرادی که در صف انتظار هستند جایگزین شوند تا بتوانند پک‌های لوازم‌التحریر را دریافت کنند.

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی بهزیستی با اشاره به اینکه در سه ماهه اول سال بیش از 200 میلیارد تومان از مراکز دولتی و غیر دولتی جلب مشارکت شده است، ادامه داد: این مبلغ نشان دهنده رشد بیش از 20 درصدی در حوزه مشارکت‌های مردمی است، با توجه به فعالیت‌های انجام شده و برنامه‌ریزی‌ها تا پایان سال پیش‌بینی‌می‌شود که این مبلغ که در سال گذشته بیش از 800 میلیارد بوده است، امسال به مبلغی بالغ بر هزار میلیارد تومان کالای نقدی و غیر نقدی برسد.

وی بیان کرد: کمک‌های خیرین در این حوزه به گونه‌ای است که فردی تهیه نوشت‌افزارهای یک استان را تقبل می‌کند و البته کمک‌های خرد نیز از طریق سامانه‌های پیامکی واپلیکیشن‌ها جمع‌آوری شده که به دست مددجویان خواهد رسید.

رستمیان با اشاره به اینکه رویکرد بهزیستی در این پویش تهیه لوام‌التحریر است، در رابطه با تهیه لباس مددجویان اظهار کرد: پویش «تهیه لباس شب عید» در بهمن ماه اجرا خواهد شد.

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی بهزیستی با درخواست از رسانه‌ها، گفت: سازمان بهزیستی سعی می‌‍‌‌کند بهترین خدمات را به جامعه هدف خود ارایه دهد اما جامعه هدف گسترده است و پنج میلیون نفر به صورت مستقیم و تعداد زیادی نیز به صورت غیرمستقیم تحت پوشش هستند، همچنین بودجه سازمان محدود است لذا از مردم درخواست داریم به ما در این امر کمک کنند که ایجاد پیوند بین بهزیستی، مردم و خیرین بر عهده رسانه‌ها است.

وی ادامه داد: البته برند و جایگاه بهزیستی در بین مردم افزایش پیدا کرده است به طور مثال در سال 97 با توجه به اینکه مشکلات اقتصادی بسیاری گریبان‌گیر مردم شده بود اما باز هم مشارکت‌های مردمی 15 الی 16 درصد نسبت به سال 96 افزایش پیدا کرد.

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی بهزیستی در پایان در رابطه با اختصاص یافتن ظرفیت‌های مشارکت مردمی برای کارهای فرهنگی و قرآنی تصریح کرد: روز گذشته تفاهم‌نامه‌ای را تحت عنوان حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی با سازمان جهاد دانشگاهی امضا کردیم، اما مبلغ خاصی از مشارکت‌های مردمی را برای اجرای طرح‌های فرهنگی در نظر نداریم.

عدم تخصیص مشارکت‌های مردمی بهزیستی به فعالیت‌های قرآنی

وی ادامه داد: مبالغ جمع‌آوری شده با نیات عام و خاص مصرف می‌شوند که اگر نیت بانی خدمت‌رسانی در امر فرهنگی و به ویژه قرآنی باشد، قطعاً این نیت اجرا می‌شود اما اعتبار مشخص و یا سرفصل خاصی برای تخصیص یافتن مشارکت‌های مردمی به فعالیت‌های قرآنی نداریم.

رستمیان گفت: اولویت اول از نیات عام مشارکت‌های مردمی در سال جاری تهیه مسکن، معیشت و توانمندسازی مددجویان وجامعه تحت پوشش بود.

انتهای پیام

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا چهارمحال و بختیاری مشارکت های مردمی بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۶۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری «روایت پیشرفت و مشارکت‌های مردمی» در دومین نمایشگاه ملی «آبادیران»

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، رویداد «روایت پیشرفت و مشارکت‌های مردمی» جهت شناسایی طرح‌های برتر اجرا شده شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و فناور در ایجاد مشارکت‌های مردمی، توسط معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و ستاد حکمرانی مردم در دومین دوره نمایشگاه ملی آبادیران برگزار می‌شود.

این رویداد با هدف معرفی نمونه‌های موفق با موضوعات مشارکت مردمی در اقتصاد دانش بنیان، معرفی نمونه‌های موفق در عرصه آبادانی و پیشرفت فناورانه و گفتمان سازی پیرامون شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) از ۲۲ تا ۲۵ خرداد ماه در مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.

در این طرح، شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و فناور، گروه‌های مردمی و جهادی که توانسته‌اند مشارکت‌های مختلف مردمی اعم از مشارکت مالی، اجرایی، فکری، علمی را ایجاد کنند، تجربیات، خاطرات و الگوی خود از این مشارکت را روایت می‌کنند.

در همین راستا، فعالان مردمی آبادانی و پیشرفت فناورانه می‌توانند طرح‌های اجرا شده با موضوع مشارکت مردم در اقتصاد دانش بنیان و حل چالش‌ها و نیاز‌های فناورانه را جهت ارزیابی به دبیرخانه برنامه ملی آبادیران ارسال کنند.

متقاضیان پس از ارزیابی و انتخاب طرح‌های برتر، می‌توانند برای حضور در دومین دوره نمایشگاه ملی آبادیران و برپایی غرفه به روایت فعالیت‌های انجام شده خود بپردازند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، ارزیابی طرح‌های دریافت شده تا ۱۰ خرداد ماه انجام خواهد شد و علاقه‌مندان تا ۳۱ اردیبهشت ماه برای ارسال طرح‌های خود فرصت دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۶ درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد
  • برگزاری «روایت پیشرفت و مشارکت‌های مردمی» در دومین نمایشگاه ملی «آبادیران»
  • ایرانی‌ها سال گذشته چقدر صدقه دادند؟
  • رشد ۲۶ درصدی مشارکت های مردمی در کمیته امداد
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • اکران مردمی «تمساح خونی» در اکومال کرج
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل