Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،اسفندیار خزایی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان امروز در مراسم جنگلکاری مراتع سرکان شهرستان تویسرکان از محدوده طرح بوم سازگان جنگل گفت: این درخت‌ها از نوع گلدانی هستند و نیاز کمی به آبیاری دارند.

او با بیان اینکه در هر هکتار در این مراتع بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ درخت کاشته می‌شود افزود:در سال‌های بعد این مناطق بررسی و با نظر کارشناسان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان به جای درختانی که خشک شده اند درختان جدیدی کاشته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان بر کاشت درختانی با مصرف آب پایین و با توجه به وضعیت آب و هوایی هر منطقه در جنگل‌ها گفت: ما در این محدوده ۱۰۶ هکتاری شهر سرکان درختان سماق، ارژن و بادامک را می‌کاریم که به جز اولین دوره کشت نیاز به آبیاری نداشته باشند.

این درختان که در مراتع استان کاشته می‌شوند نیاز به آبیاری در سال‌های آینده ندارند و خود باعث می‌شوند تا میزان نفوذ پذیری آب در خاک افزایش یابد و جلوی فرسایش خاک در مراتع گرفته شود.

اسفندیار خزایی با بیان اینکه بر اساس مصوبات استانی امسال باید هزار هکتار جنگلکاری در استان داشته باشیم افزود: بر اساس این مصوبه ما در هر شهرستان حداقل ۱۰۰ هکتار جنگلکاری داریم و با حمایت‌های مردم و فرماندار تویسرکان دنبال پیگیری برای تامین اعتبار برای ۵۰۰ هکتار جنگلکاری در شهرستان تویسرکان هستیم.

انتهای پیام/ا

توسعه هزار هکتاری جنگلکاری در استان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فشار خون غربالگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۶۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۱۰۴ بوستان در پایتخت/ اکوپارک فرحزاد خرداد افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محمد مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران اظهار کرد: میانگین سرانه فضای سبز درون شهری در طی مدیریت شهری ششم به ازای هر شهروند به ۱۶.۹۶ مربع رسیده است، البته این آمار تا پایان سال ۱۴۰۲ است.

مختاری همچنین تاکید کرد: میانگین فضای سبز برون شهری؛ جنگل‌کاری به ازای شهروند تا پایان سال گذشته به ۲۶.۶۷ مترمربع رسید.

وی افزود: در سی ماه اخیر ۴۰ پارک مادر و کودک به بهره برداری رسیده است و احداث ۴۱ بوستان مادر و کودک هم در دست اقدام است.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با اشاره به اینکه در دوره اخیر مدیریت شهری ۴ هزار و هفتصد و چهل هکتار جنگل‌کاری انجام شده است، تصریح کرد: ۱۰۴ بوستان، محله‌ای، منطقه‌ای و فرامنطقه ای هم در این مدت ایجاد شده است.

مختاری با پرداختن به توسعه کمربند سبز گفت: امسال ۳ هزار هکتار جنگل‌کاری در دستور کار قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: استفاده از پساب تصفیه برای آبیاری هم به ۳۰ میلیون مترمکعب رسیده که تا پایان سال به ۵۵ میلیون مترمکعب خواهد رسید.

مختاری در پایان خاطرنشان کرد: فاز اول رود دره فرحزاد در اواخر خرداد افتتاح خواهد شد.

کد خبر 6091842

دیگر خبرها

  • ایجاد ۱۰۴ بوستان در پایتخت/ اکوپارک فرحزاد خرداد افتتاح می‌شود
  • کرمان/ فوت پسربچه ۵ ساله در سایه اهمال کاری‌ ها
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • گرامیداشت یاد شهدای معلم و مدافع حرم تویسرکان
  • بازنگری تعاریف درجه بندی مراتع
  • خطر ریزش‌سنگ در محور گنجنامه- تویسرکان
  • احتمال ریزش سنگ ریزه در جاده گنجنامه-تویسرکان
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • محور فرعی و کوهستانی گنجنامه- تویسرکان بازگشایی شد