Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@04:10:52 GMT

زمین خواری کلان در شهرک اساطیر مشهد

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۳۶۹۱۸

زمین خواری کلان در شهرک اساطیر مشهد

یک مستندساز گفت: در شهرک اساطیر مشهد با یک پروژه ۸۰ هزار هکتاری رو به رو هستیم که شامل ۳۲ قطعه ویلاهای لوکس می شود. در آن منطقه از این ویلاها کم نیست. ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱ اقتصادی راه و مسکن نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در برنامه «پایش» 2 مهرماه، موضوع «واردات مسافری موبایل و زمین خواری در مشهد»، بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هادی سلیمی زاده کارشناس اقتصادی با بیان اینکه در اواخر سال 96 برای ورود گوشی تلفن های همراه با کیفیت و جلوگیری از قاچاق، رجیستری تلفن همراه مطرح شد، گفت: با اجرای این طرح، قاچاق گوشی تلفن همراه کاهش یافت. در پی ایجاد نوسانات ارزی، با وجود اینکه وارد کنندگان ارز 4200 تومانی دریافت کردند، اما قیمت گوشی ها بیش از 3 برابر افزایش یافت. همین مسئله باعث شد ارز دولتی برای این کالا حذف شود.

وی اضافه کرد: پس از حذف ارز دولتی برای واردات کالای مذکور، اجازه ورود مسافری گوشی تلفن همراه داده شد. بعد از این اتفاق حجم واردات مسافری به یک میلیون و هفتصد و پنجاه گوشی در سال رسید. این مسئله تا آنجا پیش رفت که واردات تجاری گوشی 4 میلیون و واردات مسافری به 6 میلیون رسید. این مسئله نشان می دهد که سیستم واردات گوشی تلفن همراه هنوز درست نشده است

سلیمی زاده با تاکید بر اینکه برخی واردکنندگان به خرید پاسپورت برای رجیستری تلفن همراه اقدام می کنند، اظهار داشت: با توجه به اینکه در حال حاضر سفر اربعین در پیش است، خیلی از افراد به دنبال خرید پاسپورت های زائرین هستند. آژانس‌های مسافرتی نیز در این زمینه فعال هستند و با اهدای سیم کارت خارجی، زائرین را فریب می دهند.

این کارشناس اقتصادی بیان کرد: طرح رجیستری ایجاد شد تا بازار تلفن همراه ساماندهی و از ورود گوشی های قاچاق جلوگیری شود. اما در حال حاضر با ورود مسافری گوشی ها، گره کوری در این زمینه ایجاد شده است.

*اساطیر زمین خواری در مشهد

در بخش دوم برنامه پایش با دعوت از هادی ذالکی خبرنگار محلی مشهد و مستندساز، موضوع زمین خواری در شهرک ویلایی اساطیر این شهر بررسی شد. ذالکی گفت: در شهرک اساطیر مشهد با یک پروژه 80 هزار هکتاری رو به رو هستیم که شامل 32 قطعه ویلاهای لوکس می شود. در آن منطقه از این ویلاها کم نیست.

وی افزود: در حال حاضر هر کدام از این ویلاها بیش از 7 میلیارد قیمت دارد. از این 32 قطعه، بخشی از آن قبلا خرید و فروش می شد. بخشی دیگر به پیمانکاری واگذار می شود تا ترمیمی صورت گیرد و به فروش برسد. بعضی از این قطعات پروانه ساخت از شهرداری دارد. در این زمینه جای سوال دارد که چگونه شهرداری برای محلی که جزو شهر نیست، پروانه صادر کرده است؟ در صورتی که جهاد کشاورزی با این موضوع مخالفت نمود.

این مستند ساز در ادامه افزود: در این پرونده، بحث رشوه گرفتن برخی مدیران سابق جهاد کشاورزی نیز مطرح است که این مدیران بازداشت شده اند. 14 قطعه از این ویلاها محل مناقشه وزارت جهاد کشاورزی است که با رای دادگاه، باید تخریب شوند.

وی با بیان اینکه عموم تخریب های صورت گرفته در این خصوص مربوط به تخریب دیوارها قبل از ساخت و ساز است، گفت: به نظر می رسد تخریب ویلاها برای مجری است و نحوه تخریب برای ما محل سوال است. در صورت تخریب ویلا ها، مکان ها تا چند ده سال دیگر امن است و کسی جرئت ویلا سازی غیر قانونی ندارند.

ذالکی با تاکید بر اثرات اجتماعی تخریب ویلاها بیان کرد: این کار در کنار اثر اجتماعی، نمایانگر جدیت قانون در این زمینه است. مشکل اصلی در مشهد بحث ویلاها و باغ شهرها است. به عنوان مثال در طرقبه و شاندیز این موضوع به وضوح مشاهده می شود.

انتهای پیام/

R1012122/P/S7,77,81/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۶۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید نوکیای تقلبی متوقف می‌شود+ فیلم

وزیر صمت در پاسخ به سوال خبرنگار بازارنیوز پیرامون تولید نوکیای ایرانی گفت: فروش کالای تقلبی در کشور ممنوع است؛ لذا در صورت محرز بودن تقلبی بودن این تلفن همراه، تولید آن در کشور متوقف خواهد شد.

گروه دیجیتال بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «عباس علی آبادی» وزیر صمت در نشست خبری ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی «ایران اکسپو» در پاسخ به سوال خبرنگار بازارنیوز پیرامون برنامه این وزارتخانه برای ساخت تلفن همراه در سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: ما در کشور در مورد این کالا هنوز برند معتبر و قابل قبولی که صد در صد خود اتکا باشد نداریم.


وزیر صمت افزود: در وزارت صمت هم در بعد نرم افزاری و هم در بعد سخت افزاری برنامه داریم و جزو برنامه‌های اولویت دار ماست؛ هر اندازه که خودرو مهم است موبایل هم مهم است.


وی همچنین درباره عرضه نوکیای تقلبی در سطح بازار موبایل ایران گفت: در صورت محرز بودن تقلبی بودن این تلفن همراه، کالای تقلبی در کشور نهاد مسئول خود را دارد و البته ما هم مسئول هستیم قطعا اگر ثابت شود لااقل به آن خدمت نمی‌دهیم و به دستگاه‌های مربوطه و تعزیرات معرفی می‌کنیم.


علی آبادی تاکید کرد: فروش کالای تقلبی در کشور ممنوع است؛ اگر متوجه بشویم جلوی واردات را می‌گیریم ارز و ریال به آن تخصیص نمی‌دهیم و به دستگاه‌های مرتبط معرفی می‌کنیم.


مشروح گفته‌های علی آبادی را در کلیپ زیر مشاهده کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: نوکیای ایرانی ، تولید موبایل ، نوکیا ، وزارت صمت ، عباس علی آبادی ، کالای تقلبی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9l

دیگر خبرها

  • وارسی گوشی موبایل همسر باعث قتل شد
  • بیش‌از ۲۷ میلیون مکالمه رومینگ ملی
  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته
  • در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد
  • تولید نوکیای تقلبی متوقف می‌شود+ فیلم
  • کشف محموله گوشی تلفن همراه سرقتی در گرمسار
  • (عکس) استوری تند و تیز محمد انصاری؛ برای نبرد با زمین‌خواری و اختلاس لباس رزم به تن کنید!
  • دو راهکار کاهش ارزبری واردات بی رویه موبایل
  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی