Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر پاکستان به تازگی از وجود ۳۰ تا ۴۰ هزار تروریست آموزش‌دیده در کشورش صحبت کرد. حال آژانس‌های امنیتی هند از احتمال انجام عملیات "پرچم دروغین" توسط این "تروریست‌ها" در کشمیر خبر داده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، طبق گزارش روزنامه "تایمز آو ایندیا"، آژانس‌های اطلاعاتی هند درخصوص برنامه‌ریزی گروه شبه نظامی "جیش محمد" برای هدف قرار دادن نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند و آجیت دووال، مشاور امنیت ملی او هشدار داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان ملل گروه مذکور را در شمار سازمان‌های تروریستی آورده است؛ هدف عمده این گروه، جدا کردن کشمیر از هند و الحاق آن به پاکستان است. جیش محمد از زمان تاسیس آن در سال ۲۰۰۰، حملات متعددی در کشمیر هند ترتیب داده است؛ حمله انتحاری شهر پولواما در چهاردهم فوریه، یکی از این موارد بوده که جان ۴۰ نفر از نیروهای مسلح هند را گرفت.

بر اساس گزارش تایمز آو ایندیا، منابع اطلاعاتی هند مدعی شده‌اند جیش محمد در حال آماده‌سازی تیمی برای هدف قرار دادن دو مقام مذکور دولت هند است تا انتقام لغو وضعیت خودمختاری کشمیر توسط دولت هند را بگیرد.

خبرگزاری "اِی ان آی" هند در نقل قولی از آژانس‌های اطلاعاتی این کشور، از تلاش احتمالی یک گروه تروریستی هشت تا ۱۰ نفره (از اعضای جیش محمد) برای انجام حمله انتحاری در پایگاه‌های هوایی اطراف جامو و کشمیر -و داخل این منطقه- خبر داده است.

عمران خان پیش از شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل، درخصوص اشاعه خشونت در کشمیر به تروریست‌ها هشدار داده است؛ او می‌گوید نهادهای دولت هند در انتظار "هر بهانه‌ای" هستند تا سرکوب مردم کشمیر را از سر بگیرند.

در پی حمله هوایی هند در منطقه بالاکوت پاکستان که جهت "نابود کردن تاسیسات تروریستی تحت اداره جیش محمد" انجام گرفت، تنش‌ها میان این دو کشور مسلح هسته‌ای بالا گرفت. حمله مذکور در تلافی خون پرسنل امنیتی هند در پولواما انجام گرفته بود.

روز بیست و هفتم فوریه، پاکستان در واکنشی تلافی‌جویانه به حمله سحرگاهی هند، یک جت جنگنده این دولت را طی نبرد هوایی سرنگون ساخت؛ یک جنگنده اف-۱۶ متعلق به نیروی هوایی پاکستان نیز طی این درگیری سرنگون شده بود.

این اختلافات طی اولین هفته از ماه اوت که دولت هند اقدام به منسوخ کردن وضعیت خودمختاری جامو و کشمیر کرد، بیش از پیش افزایش یافت؛ پاکستان در پی این اقدام هند، سطح روابط دیپلماتیک با این کشور را کاهش داد و خروج کمیساریای عالی هند در اسلام‌آباد را خواستار شد. قطع کردن مراودات تجاری و ارتباطی با دهلی نو نیز از دیگر اقدامات اسلام‌آباد در مناقشه با هند بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جیش محمد هند و پاکستان هند نارندرا مودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۷۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • وال استریت ژورنال: سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا پوتین را در مرگ ناوالنی دخیل ندانستند
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • اسموتریچ خواستار ترور رهبران حماس، نابودی کامل غزه و تحریم دولت رام‌الله شد
  • حمله تروریستی به المپیک خنثی شد
  • کشف ۲۵۶ کیسه آرد خارج از شبکه در نهاوند