Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: تحلیل‌های مرکز پایش و هشدار خشکسالی حاکی از آن است که ۶۵ درصد مساحت این استان با خشکسالی خفیف تا شدید درگیر است.

مهرداد قطره سامانی روز چهارشنبه افزود: بر اساس تحلیل شرایط استان طی یک دوره ۱۰ ساله هم اینک ۴۲ درصد مساحت استان دارای خشکسالی شدید، ۱۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ درصد خشکسالی خفیف، ۵.۷ درصد خشکسالی شدید و ۴.۳ درصد دارای خشکسالی بسیار شدید است.

وی ادامه داد: همچنین طبق این ارزیابی،‌ ۲۹.۴ درصد مساحت استان دارای شرایط نرمال، ۱.۸ درصد مساحت دارای ترسالی شدید، ۱.۶ درصد ترسالی متوسط، ۱.۶ درصد ترسالی خفیف و نیم درصد مساحت استان دارای ترسالی بسیار شدید است.

قطره سامانی با بیان اینکه تمام مساحت شهرستان‌های بروجن، بن و سامان دارای خشکسالی شدید تا ضعیف است، تصریح کرد: تنها مناطق محدودی در شهرستان کوهرنگ و لردگان دارای شرایط ترسالی هستند.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: این استان گرچه در بهار امسال با بارش‌های سیل‌آسا مواجه شد اما همچنان درگیر خشکسالی آبشناسی است و تبعات یک دهه خشکسالی در این استان مشهود است.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه زاینده رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و کمبود بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان و اصفهان را با چالش کم‌آبی مواجه می‌کند./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۷۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغزندگی جاده‌های چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛  رئیس پلیس راه استان از لغزندگی محور‌های شهرکرد، کیار، سامان، فارسان، بن، اردل، لردگان، بروجن و کوهرنگ و گردنه های استان خبر داد و گفت: هم‌اکنون تمامی جاده‌های این استان باز و تردد در آنها روان است.
سرهنگ نوربخش افزود: رانندگان با توجه ویژه به گردش ها، رعایت فاصله طولی، سرعت مجاز و توجه به جلو از هر گونه حادثه احتمالی جلوگیری کنند.

دیگر خبرها

  • رقابت داوطلبان تجربی در چهارمحال و بختیاری
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟
  • خبر‌های ورزشی ۶ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • سفر استاندار چهارمحال و بختیاری به ناغان
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟/ کاهش ۱۱ درصدی بارش‌ها در دهه ۱۳۹۰-۱۴۰۰
  • خبر‌های ورزشی ۵ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • نرخ تورم ماهانه چهارمحال و بختیاری از میانگین کشوری کمتر است
  • (تصاویر) طبیعت بکر بازفت در چهارمحال و بختیاری
  • ایجاد 13 هزار فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی در استان
  • لغزندگی جاده‌های چهارمحال و بختیاری