Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-08@13:42:34 GMT

زنگ نماز در مدارس آذربایجان شرقی نواخته شد

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۳۷۳۹۰

زنگ نماز در مدارس آذربایجان شرقی نواخته شد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، زنگ نماز با هدف نهادینه شدن فرهنگ نمازخوانی در بین دانش آموزان امروز، سوم مهرماه در مدارس استان آذربایجان‌شرقی نواخته شد.

زهرا ساعی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در دبیرستان شاهد نورالزهرا ناحیه 3 تبریز، با اشاره به آعاز هفته دفاع مقدس خطاب به دانش آموزان بیان کرد: دفاع از اسلام همیشه ادامه دارد و شما به عنوان جوانان کشور باید به وظایف خود عمل کرده و متعهد باشید و خوب درس بخوانید و خود را به فناوری های نوین مجهز کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: خوشبختانه به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران زنان متعهد و متخصص در همه حوزه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و هنری فعال هستند و علاوه بر تقش خود در خانه نقش اجتماعی نیز می پذیرند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در ادامه بیان کرد: مدارس و ادارت بادی به محیط نماز خانه توجه جدی داشته باشند و متاسفانه گاهی مشاهده می شود که نماز خانه ها در زیرزمین هستند در صورتی که باید بهترین محل به این امر مهم اختصاص داده شود.

ساعی افزود: نمار خانه های همچنین بایستی تهویه مناسب داشته باشند والبته نسبت به سال های گذشته توجه به محیط نماز خانه ها بهتر شده ولی لازم است توجه بیشتری به این موضوع شود.

وی اضافه کرد: نماز خانه باید به گونه ای باشد که دانش آموزان در با آرامش به عبادت بپردازند و شیرینی گفت و گو با خدا را بچشند.

طاهر علمی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این مراسم بیان کرد: امروز در همه مدارس کشور سه زنگ مهم بازگشایی مدارس، زنگ ایثار و مقاومت و زنگ نماز نواخته شد و اینها نشان دهنده این هستند که آموزش و پرورش باید در کنار هم باشند.

وی با بیان این که شیوه های دعوت به نماز شامل چهار دوره رفتارسازی، عادت سازی، تثبیت و تعمیق است، ادامه داد: در برخی خانواده های مذهبی کودکان از همان ابتدا و به تقلید پدر ومادر نماز خوان هستند ولی متاسفانه عده ای در دوره نوجوانی و جوانی چون جواب منطقی و قانع کننده ای برای نماز خواندن نمی گیرند کم کم از نماز فاصله می گیرند.

علمی تصریح کرد: مدرسه و خانواده اگر جواب قانع کننده ای برای فلسفه نماز بیان نکنند در ذهنیت دانش آموز تضاد ایجاد می شود و بنابراین مدرسه و خانواده نقش مهمی در این راستا برعهده دارند.

وی بیان کرد: تمامی مدارس استان نمازخانه و امام جماعت دارند و امروز در همه مدارس زنگ نماز نواخته شد و انتظار داریم همه معلمان برای تربیت اسلامی دانش آموزان بکوشند چرا که این کار مهم فقط و به تنهایی از عهده مربی پرورشی برنمی آید.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنای آذربایجان شرقی خبرگزاری بین المللی قرآن اجتماعی زنگ نماز آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۷۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش برف بهاری در روستاهای شهرستان اسکو + فیلم

بارش برف در چهل و هشتمین روز از بهار در روستاهای کندوان، عنصرود، آشستان، کرد آباد و گنبرف بخش مرکزی اسکو از بعد از ظهر امروز آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، علی تدین بخشدار مرکزی اسکو عصر امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت_ ظهار کرد: به علت گرمای هوا و ذوب شدن فوری برف خساراتی به محصولات کشاورزی وارد نشده است، اما در ارتفاعات به علت سرمای حاکم و ماندگاری برف در روی محصولات و درختان فعلاً قابل پیش‌بینی نیست که خساراتی به محصولات وارد می‌شود یا نه.

برودت هوا در برخی مناطق روستایی اسکو به نزدیک یک درجه بالای صفر رسیده و مردم این شهرستان را غافلگیر کرده است.

اداره کل هواشناسی استان با صدور هشدار نارنجی اعلام کرد: از عصر امروز دوشنبه، تشدید سامانه بارشی، موجب رگبار باران و رعد برق در همه نواحی آذربایجان شرقی و در نواحی مستعد، بارش تگرگ و وزش باد گاهی شدید خواهد شد که احتمال رخداد تندبادهای لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

کد خبر 751265

دیگر خبرها

  • ۷۶.۸ میلی متر بارش در بهار در آذربایجان شرقی ثبت شده است
  • نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در آذربایجان شرقی
  • قایقران آذربایجان شرقی در تیم ملی
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان کودکان و دانش آموزان در کاشان
  • تجلیل از کارگران منتخب بخش تولید و صنعت آذربایجان شرقی
  • شیوه تکریم از معلمان در اصفهان تغییر کرده است
  • تداوم بارش باران در آذربایجان شرقی
  • تراز آبی دریاچه ارومیه ۱۵ سانتی‌متر افزایش یافت
  • بارش برف بهاری در روستاهای شهرستان اسکو + فیلم
  • کشف بیش از ۴۷ هزار آمپول قاچاق در تبریز