Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پشتیبانی پارک علم و فن آوری استان یزد از راه‌اندازی رسمی نخستین مرکز رشد بسیج علمی در شهرستان مهریز خبر داد.

به گزارش ایسنا، «شهرام شکوهی» در مراسم افتتاح این مرکز گفت: با افتتاح مرکز رشد بسیج علمی در شهرستان مهریز و افزایش امکانات، خدمات و ایجاد زیر‌ساخت‌های مناسب از مهاجرت نخبگان این شهرستان به مرکز استان جلوگیری می‌‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ظرفیت‌های مرکز رشد بسیج و پارک علم و فنآوری، بیان کرد: این مرکز منابع فراوانی در حوزه‌های دانش‌بنیان دارد و ظرفیت‌های اشتغال‌زایی در سطح ملی ایجاد می‌کند.

معاون پارک فنآوری یزد گفت: هم‌اکنون ۲۸٠ شرکت دانش‌بنیان در حوزه علم و فناوری در استان یزد  فعالیت دارند.

شکوهی با اشاره به جایگاه برتر صندوق پژوهش و فناوری استان در کشور طی دو سال گذشته، هر ساله پارک علم و فنآوری استان ۵٠ تا ۶٠ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار فعالان عرصه پژوهش قرار می‌دهد.

«علی اصغر سلمانی» فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مهریز نیز در این مراسم گفت: پارک‌های علم و فناوری پیوند‌دهنده بین عرصه دفاع و علم در کشورمان هستند و راه‌اندازی این حرکت در توسعه فضای علمی شهرستان می‌تواند نقش به سزایی داشته باشد.

وی به ظرفیت‌های مختلف شهرستان مهریز در عرصه‌های گردشگری، کشاورزی و صنعت و معدن اشاره و این بستر را مناسب برای فعالیت این مرکز علمی خواند.

سلمانی افزود: مشاوره، آموزش و حمایت از تجاری‌سازی ایده‌ها، ترویج کارآفرینی و برگزاری رویداد‌های کارآفرینی و فناورانه از اقداماتی است که در این مرکز انجام خواهد شد و نخبگان شهرستان می‌توانند در این مرکز از ظرفیت‌های فکری خود جهت توسعه شهرستان بهره گیرند.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی مركز رشد بسيج پارک علم و فناوری یزد مهريز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۷۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی در دانشگاه مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، رئیس دانشگاه مازندران با بیان اینکه ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی در راستای نقش آفرینی دانشگاه‌ها در تمدن نوین اسلامی است گفت: مجوز راه اندازی این دانشکده برای دانشگاه مازندران کسب شده و مقدمات راه اندازی آن در حال انجام است.

حشمت الله علی نژاد افزود: رویکرد دانشکده فناوری‌های راهبردی، بین رشته‌ای و فرادانشکده‌ای است و نیازی به فضای زیر ساختی و اعضای جدید هیات علمی ندارد.

رئیس دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه چهار گروه ابزار‌های هوشمند، فناوری کوآنتوم، علوم شناختی و پدافند غیر عامل برای این دانشکده تدوین شده است ادامه داد: تربیت نیرو‌های متخصص در حوزه‌های مختلف و راهبردی کشور، تحقیق و پژوهش در حوزه‌های میان رشته‌ای با توجه به پیشرفت‌های نوین علمی دنیا و رفع نیاز‌های داخلی در بخش‌های مختلف از مهم‌ترین اهداف راه اندازی این دانشکده نوین است.

علی نژاد تاکید کرد: پذیرش دانشجو برای این دانشکده ازطریق ضوابط سازمان سنجش و آموزش کشور و به دو روش کارشناسی ارشد پیوسته و دکترای پیوسته انجام می‌پذیرد.

او گفت: ارائه بورسیه تحصیلی به دانشجویان نیز از دیگر امتیازاتی است که دانشجویان دانشکده فناوری‌های راهبردی از آن برخوردار می‌شوند.

یاد آور می‌شود وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تا کنون مجوز ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی را برای بیست دانشگاه کشور صادر کرده است.

زینب دیوارگر گزارش می دهد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • راه اندازی خانه بهداشت کارگری در مبارکه
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت
  • پست فارس ظرفیت مناسبی برای توسعه تجارت الکترونیک دارد
  • در پی راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی دیگری در مناطق شرقی کرمانشاه هستیم
  • اجرای پروژه توسعه زیرساختی پارکینگ باران در مجتمع گردشگری صفه
  • جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان مهریز
  • ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی در دانشگاه مازندران
  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • ظرفیت نخبگان بسیجی قم در رونق تولید باید به کار گرفته شود