Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@04:13:53 GMT

مذاکره در اسلام جزو تدابیر است نه جزو مبانی

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۳۷۵۳۳

مذاکره در اسلام جزو تدابیر است نه جزو مبانی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام روح الله حریزاوی ظهر چهارشنبه در یادواره شهدای روحانی استان گلستان اظهار کرد: انقلاب اسلامی برای پویایی اسلام ایجاد شد و امام خمینی (ره) آمد تا حرف اسلام را به گوش جهان برساند.

وی افزود: در شرایطی که علما حق اعتراض نداشتند و در تبعید به سر می بردند، امام (ره) اسلام ناب محمدی را در برابر اسلام انگلیسی ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حریزاوی گفت: امروزه برخی از یهودیانی که از رژیم صهیونیستی اخراج شده به دنبال گرفتن تابعیت ایرانی هستند و این امر نشان می دهد که مرز انقلابی بودن تنها در اسلام نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که مذاکره در اسلام جزو تدابیر است نه جزو مبانی، اضافه کرد: وقتی جامعه ای وجود دارد که می تواند علیه تبعیض و ظلم قیام کند این عمل باید اتفاق بیفتد تا اختلاس گران خود را در خطر ببینند.

حریزاوی گفت: در این فضا کسانی که به دنبال ویژه بینی در تسهیلات هستند احساس خطر خواهند کرد و این چنین جامعه زنده و پویا می شود.

معاون راهبردی و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی متذکر شد: رئیس جمهور منتظر شیپور جنگ نباشد و ما باید بیاندیشیم که چگونه در برابر ظلم ایستادگی کنیم.

۸ کتاب در خصوص شهدای روحانی گلستان چاپ شده است

در ادامه دبیر بزرگداشت شهدای روحانی گلستان گفت: در تعداد شهدای روحانی اختلاف دیدگاه وجود دارد ولی نسبت به اقشار مختلف درصد شهدای روحانی بسیار بالاتر است.

حجت الاسلام محمدصالح منصوری ادامه داد: ۷۵ شهید روحانی در استان گلستان وجود دارد که ۶ نفر از آنها اهل از علمای اهل سنت هستند و دو سردار شهید روحانی هم در استان گلستان داریم.

وی با بیان این که همچنین از تعداد رزمندگان روحانی در استان گلستان آمار دقیقی در اختیار نداریم، اضافه کرد: ۱۵۰ رزمنده روحانی در هشت سال دفاع مقدس از استان گلستان شناسایی شده و مطمئن هستیم که آمار رزمندگان روحانی در دوران دفاع مقدس از استان گلستان بیش از این تعداد است.

منصوری بیان کرد: هشت کتاب در خصوص شهدای روحانی استان گلستان تدوین و به چاپ رسیده و قطعا این تعداد کافی نیست و امیدواریم با کمک روحانیت بتوانیم اطلاعات جامع تری در خصوص شهدای روحانی استان به دست بیاوریم.

کد خبر 4728678

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان سازمان تبلیغات اسلامی هفته دفاع مقدس قزوین اربعین حسینی بوشهر شیراز اربعین 98 شهرکرد استانداری سمنان گرگان اجلاس جاده ابریشم خطبه های نماز جمعه بازگشایی مدارس بیرجند دفاع مقدس جنگ تحمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۷۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان روش تفکر و مبانی عقیدتی را به دانش‌آموزان بیاموزند

‌به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی شریعت‌پناهی در خطبه‌های نماز جمعه چهارباغ ضمن تسلیت سالروز شهادت امام صادق (ع) احادیث و روایاتی در باب فضیلت شناخت این امام بیان کرد و گفت: دعوت می‌کنم در مجالس سوگواری آن امام هُمام که در جای جای شهرستان چهارباغ برگزار می‌شود، شرکت کنید.

وی با بیان اینکه امام صادق (ع) با جهاد علمی، پایه‌های اولیه تأسیس حوزه‌های علمیه را بنا و شاگردانی را تربیت کرد و برای افزایش بصیرت اعتقادی مردم به نقاط مختلف فرستاد، ضمن گرامیداشت مقام معلم عنوان کرد: معلمان عزیز، تفکر را به نوجوانان بیاموزید و مبانی فکری و عقیدتی را در آنها تکمیل کنید و خانواده‌ها هم در این مسیر کمک کنند.

خطیب موقت نماز جمعه چهارباغ تصریح کرد: معلمان در کنار آموزش و پرورش باید روش فکر کردن را به دانش آموزان بیاموزند. ای کاش در برنامه‌های درسی مدارس، کلاسی هم برای روش تفکر در نظر گرفته و با فکر کردن، حکمت بر قلب دانش آموزان و انجام واجبات بر آنها جاری می‌شد.

کد خبر 6095844

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای شهرستان زرندیه
  • مراسم عزاداری امام صادق(ع) و گرامیداشت شهدای طلبه و روحانی ورامین
  • شهدای روحانی الگوی مجاهد تبیین محسوب می‌شوند
  • هفته فرهنگی شهرستان زرندیه
  • امام صادق (ع) مبانی درست اسلام را دقیق تبیین کرد
  • یادواره شهدای طلاب و روحانی زرین دشت برگزار شد
  • تدابیر لازم برای جلوگیری از خسارت به عشایر اندیشیده شود
  • ام‌القرای جهان اسلام معطر به عطر شهدای گمنام شد
  • معلمان روش تفکر و مبانی عقیدتی را به دانش‌آموزان بیاموزند
  • برگزاری اولین یادواره شهدای زن در شهرستان هرند + فیلم