Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@21:02:49 GMT

۲۰ درصد صادرات فرش کشور مربوط به قم است

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۳۷۶۷۴

۲۰ درصد صادرات فرش کشور مربوط به قم است

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: سهم ۲۰ درصدی از صادرات فرش ایران متعلق به فرش قم است. ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، فرشته دست‌پاک در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه نخستین کارگروه فرش در استان قم با توجه به مصوبه وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: مشکلات حوزه فرش بسیار محدودتر نسبت به وسعت آن در ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه همه جای دنیا، ایران را به اسم فرش دستباف می‌شناسند، افزود:  استاندارها به‌عنوان رئیس کارگروه فرش یکسری از مسائل و مشکلات را پیگیری می‌کنند که استان قم نیز باوجود یکسری از مشکلات مثل برون‌سپاری ارزی و افزایش تعرفه واردات یکی از شهرهای مهم در این عرصه است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران، ثبت جهانی فرش قم را یکی از نشانه‌های مرغوبیت آن برشمرد و گفت: سهم 20 درصدی از صادرات فرش ایران متعلق به فرش قم است که این بسیار مهم است.

وی ادامه داد: در چند سال اخیر متوجه شدیم که برخی کارخانجات فرش ماشینی با استفاده از کارهای تزیینی به نام فرش دستباف صادرات دارند که با مذاکراتی با آن‌ها از ضربه به فرش قم جلوگیری می‌کنیم.

تحریم فرش ایران‌ توسط آمریکا / سرمایه‌گذاری آمریکایی‌ها در افغانستان برای تولید فرشنشان فرش قم برای جلوگیری از تقلب و جعل ثبت شودصادرات 70 میلیون دلاری فرش دستباف استان قم

دست‌پاک با بیان اینکه برای عدم ضرر به فرش قم یکسری از کارهای تکمیلی باید انجام گیرد، افزود: با توجه به اینکه فرش قم باید خلوص کامل را داشته باشد و با بهترین کیفت عرضه شود، برای تأمین ابریشم از چین وارداتی داریم که نیاز کمی و کیفی تولیدکنندگان را رفع کند.

وی با تأکید بر اینکه تعرفه واردات ابریشم بالا رفته و تولیدکنندگان داخلی نیز جوابگوی نیازهای بافندگان نیستند، خاطرنشان کرد: قرار بر نوسازی کارگاه‌های تولید ابریشم و کاهش تعرفه واردات در یک در فرصت 5 ساله  شده است.

انتهای پیام/ش

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۷۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

زین‌العابدین گنج‌خانلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

وی افزود: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: در این مدت حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش تقریبی ۳۱ میلیون دلار از گمرک استان صادر شده است که به لحاظ ارزش حدود ۲۶ درصد افزایش و از نظر وزن ۱۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

گنج‌خانلو ادامه داد: همچنین ۳۴ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۰.۶ میلیون دلار به صورت موقت وارد استان شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۱۸ درصد و از نظر وزن ۱۹ درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان با اشاره به افزایش ۲۶ درصدی صادرات از گمرک زنجان گفت: همچنین در رویه ورود موقت نیز شاهد افزایش هستیم که امیدواریم با رونق فعالیت واحدهای صنعتی استان، سطح تجارت خارجی نیز افزایش پیدا کند.

وی افزود: در این مدت همچنین واردات قطعی بیش از ۲۴.۵ میلیون دلار کالا به وزن بیش از ۱۴ هزار تن ثبت شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۵۹ درصد کاهش و از نظر وزنی ۴۲ درصد کاهش دارد.

کد خبر 748375

دیگر خبرها

  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی: فقط ۱۰ درصد پزشکان از شغل خود راضی هستند
  • تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید/ قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست
  • واکنش جمیله علم الهدی به اخبار مربوط به برخورد بد با زنان در ایران
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی
  • رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد