Web Analytics Made Easy - Statcounter

مادرانه ای برای شاهدان همیشه زنده، تنها گوشه ای از دریای باعظمت ایثارگری و عشق و عطوفت در کنار غلبه بر احساسات شخصی زنانی را روایت می کند تا شاید بار دیگر تذکری باشد برای همه مخصوصاً آنها که فکر می کنند با حذف نام شهدا، شهید هم از بین رفتنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، در چهارمین روز از هفته دفاع مقدس، امروز(۳ مهر)در ویژه برنامه ای با عنوان «حماسه زینبی زنان عاشورایی-تجلیل از مادران و همسران و خواهران شهدا» با همکاری تعدادی از نهادها  در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار و از تعدادی از این بانوان ایثارگر تجلیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طاهره مهدی آبادی، مادر شهیدان «محمدعلی، اصغر و محمود مهدی آبادی» و جانبازان« مهدی و ابوالقاسم مهدی آبادی» و خاله شهیدان «علی و محمد هژبری»-که به دلیل از دست دادن والدین نزد خاله بزرگ شدند- اولین بانویی است که مجری از او می خواهد صحبت کند و او خیلی ساده و بی آلایش می گوید: شهادت{بچه ها} به دلم اثر کرده بود؛ من در راه خدا دادم و هیچی نمی خواهم و ان شاءالله خدا قبول کند و فقط جوانان درست بشوند و دل ما را نشکنند که هر کار دلشان خواست بکنند.

 

 

فاطمه کرمی؛ همسر جانباز ۵۰ درصد هادی انجام شعاع و مادر شهیدان «مجید و حمیدرضا انجام شعاع» و جانبازان مرحوم«سعید و مسعود انجام شعاع» و خواهر «حمیدرضا و غلامعباس کرمی» با بیان اینکه مجید در فتح خرمشهر شهید شد.؛ گفت: وقتی می رفت پرسبدم کی برمی گردی؟ گفت ۱۵ روز دیگر! دقیقاً روز پانزدهم مقابل مسجد جامع کرمان تشییع شد.


 




 

شوکت مشرف زاده، مادر شهید جاوید الاثر علیرضا اختراعی که از زمان بازپس گیری فاو مفقود شده، بیش از ۳۰ سال چشم انتظار آمدن علیرضا است.

 

مادر شهید می گوید: بعد فوت دو تا بچه دیگر، به دنیا آمد و اینقدر عزیز بود که سر بغل بزرگش کردیم؛ با قرآن بزرگ شد، وقتی داوطلب اعزام شد مردم سرزنشم کردند و بعضی هم بی انصافی کردند و گفتند به خاطر پول است؛ در حالیکه همه دوست دارند در راحتی باشند اما به خاطر اسلام رفتند که شما الان راحت باشید. غیرتمند بود.

وی ادامه داد: به رسم همیشه که وقتی می آمد صبح زود بود اما می رفت مسجد تا ما نماز صبح و تعقیبات را بخوانیم و بعد می آمد؛ الان هم بعد نماز هر صبح ناخودآگاه چشمم به در می افتد؛ فقط به خاطر اسلام صبر می کنیم. نباید بگذاریم اسلام شکست بخورد بعضی چیزها ما را ناراحت می کند.

 

مشرف زاده تأکید کرد: دست از ولایت برندارید و گوش به فرمان رهبر باشید؛ شهدا همین را می خواستند.



زهرا سلطان زاده، خواهر شهید عباس سلطان زاده و  همسر شهید عبدالمهدی مغفوری با بیان نکاتی از سلوک آن شهید عارف گفت: عبدالمهدی وقت خداحافظی از پدر و مادرش هیچگاه پشت به آنها از در خارج نمی شد؛ وقتی جنازه اش را آوردند چندین نفر از بستگان شاهد بودند که قرآن می خوانده.

 


وی با بیان اینکه شهید مغفوری روی بحث نامحرم خیلی حساس بود؛ به بیان خاطره ای پرداخت و گفت: یکبار که دستم به شدت درد می کرد هرچه دنبال پزشک ارتوپد که زن باشد گشتیم پیدا نکردیم چون نمی خواست پیش پزشک مرد بروم؛ روزی آمد و گفت آماده شو برویم دکتر. گفتم مگر پیدا کردی؟ گفت نه؛ اما بیا. مطب پزشک که رفتیم گفت آقای دکتر من ناراحتی دست همسرم را روی دست خودم توضیح می دهم و شما نسخه بدهید. همین کار را کرد و من هم پس از آنکه داروها را استفاده کردم خوب شدم.


ملیحه ابراهیمی، خواهر شهید محمدرضا ابراهیمی و همسر امیر شهید علیرضا اشرف گنجویی که سالها در فراق آن شهید گذران زندگی کرده به ماجرای بازگشت شهید اشاره کرد.

 

وی با اشاره به اینکه علیرضا سال ۸۲ تأیید شهادت شد اما چون پیکرش بازنگشته بود، خواهران او گفتند مادر به امید برگشت علیرضا زنده است، چیزی نگوییم و بگذاریم برای سالهایی که اگر مادر در قید حیات نبود آن وقت برنامه بگیریم؛ مادرش شنیده بود هرکس گمشده ای دارد سوره حشر را بخواند و او بر خواندن این سوره مداومت داشت.

ابراهیمی با اشاره به اینکه علیرضا تنها پسر خانواده بود و عقیدتی سیاسی ارتش کار می کرد؛ مادرش حدود ۲۴ سال هر شب چراغ خانه را روشن می گذاشت تا شاید برگردد؛ افزود: خانه مادر در کوچه قدیمی بود و قرار بود تخریب شود اما مادر اجازه نمی داد و می گفت علیرضا می آید و ممکن است خانه را نشناسد.

پرچم متبرک حرم مطهر حسینی در برنامه حماسه زینبی زنان عاشورایی

 

وی با اشاره به اینکه مادر شهید آنقدر چشم به راه بود که هرگاه دختران شهید لباس نو می پوشیدند به آنها می گفت این لباس ها را بگذارید برای بابا بپوشید؛ افزود: پس از سالها چشم انتظاری، مادر شهید در سال ۹۰ (اردیبهشت)از دنیا رفت.

 

ابراهیمی ادامه داد: پس از مرگ مادر، ما در تدارک برگزاری یادواره ای برای شهید بودیم اما من بی قرار و می گفتم کاش خودت برای یادواره ات باشی؛ تا اینکه دو روز بعد از چهلم مادر شوهرم روز اول تیر ۹۰ بود که گفتند ۵ تیر پیکر علیرضا وارد فرودگاه کرمان می شود و اینگونه شد که خود را به اولین مراسمش رساند.

وی با بیان اینکه همه آن سالها را فقط با یاد حدا و امید به اجر آخرت تحمل کردم؛ درخواست کرد: ولی فقیه را تنها نگذارید و زنان نسبت به حفظ حجاب و مردها هم نسبت به حفظ بیت المال حساس باشند.
 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته دفاع مقدس کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان نهمین کنگره بین المللی امام سجاد ع دفاع مقدس اربعین حسینی خبرگزاری شبستان استان بوشهر حماسه زینبی خانواده شهدای کرمان هفته دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۷۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم هایی که ستاره شدند

به گزارش همشهری آنلاین، جالب است بدانید که در بین افراد مشهور و معروفی که می‌شناسید، عده‌ای هستند که علاوه بر نویسنده، بازیگر، سیاستمدار یا ورزشکار بودن، معلم بوده یا هستند. اینجا و به مناسبت روز معلم، فهرستی از معلم‌هایی که در شغلی دیگر هم درخشیده‌اند، آماده کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

شهید محمدعلی رجایی، سیاستمدار

«من از آموزش و پرورش نمی‌روم ولو اینکه به من اجازه بدهند بیایم در یک مدرسه‌ای جارو کنم یا فقط تخته پاک کنم. به‌نظر من اگر در مملکت خدمتی معنی دارد، معلمی است. این جمله رجایی فرزند امام و مرد ساده‌زیستی است که مردم ایران به لیاقت و شایستگی او رأی اعتماد دادند». حتماً نام این معلم شهید «محمدعلی رجایی» دومین رئیس‌جمهور ایران را شنیده‌اید. شهید رجایی سال‌ها مشغول به تدریس در مراکز آموزش علمی بود، یکی از معلمان برجسته و توانا که توانست شاگردان بسیاری را تربیت کند. شهید رجایی معتقد بود که معلمی یکی از حساس‌ترین شغل‌ها در جامعه است و گفته بود: «معلمی شغل نیست؛ معلمی عشق است. اگر به‌عنوان شغل انتخابش کرده‌ای، رهایش کن و اگر عشق توست، مبارکت باد».

شهید سیدمحمد بهشتی، سیاستمدار

آیت‌الله شهید سیدمحمد بهشتی قبل از آنکه به‌عنوان یک شخصیت سیاسی، اجتماعی و مبارز در ایام انقلاب شهرت پیدا کند، در حوزه تعلیم و تربیت شهرت بسیاری داشت. او معلم زبان انگلیسی بود و به همراه محمدجواد باهنر به گردآوری کتاب‌های درسی برای مدرسه‌ها فعالیت داشت. سال ۹۹ مستندی با عنوان «او یک معلم بود» ساخته شد که در این مستند شخصیت فرهنگی شهید بهشتی و نقش او در شکل‌گیری فرهنگی انقلاب اسلامی و دوران حضور او در آموزش و پرورش به‌عنوان معلم مورد بررسی قرار گرفت.

علی شریعتی، نویسنده

در سال ۱۳۴۴، اداره فرهنگ مشهد، استاد جامعه‌شناسی و فارغ‌التحصیل دانشگاه سوربن، «علی شریعتی» را به‌عنوان دبیر انشای کلاس چهارم دبیرستان در یکی از روستاهای مشهد استخدام کرد. البته دکتر شریعتی علاوه بر معلمی، استادیار تاریخ دردانشگاه مشهد هم بود و جامعه‌شناسی مذهبی، تاریخ شیعه و معارف اسلامی را هم تدریس می‌کرد.

جلال آل‌احمد، نویسنده


همانطور که از «مدیر مدرسه» اش پیداست، نانش از آموزش و پرورش درمی‌آمده. جلال آل احمد از سال ۱۳۳۱ تا آخر عمرش در مدارس تهران کار کرد و البته جزو آن معلم‌هایی بود که شاگردها خیلی دوست دارند. معمولاً چند جلسه را به‌خاطر سفر نبود و چند جلسه را به‌خاطر گرفتاری‌های دیگرش.

قدرت‌الله ایزدی، بازیگر

آقا «رشید» تئاترهای اصفهان و بازیگر بامزه سریال‌های سروش صحت، قدرت‌الله ایزدی علاوه بر بازیگری، سال‌هاست که به‌عنوان معلم فعالیت می‌کند و معروف‌شدن هم باعث نشده از تدریس دست بکشد.

رضا گلزار، بازیگر

شاید باورتان نشود که سوپراستار این روزهای سینمای ایران با طرفداران پرشمارش، روزگاری نه چندان دور در کلاس‌های آموزش کنکور معارف و بینش اسلامی ‌تدریس می‌کرده.

سید جواد هاشمی، بازیگر

سیدجواد ‌هاشمی که بسیاری او را با بازی در فیلم‌های دفاع‌مقدس می‌شناسند، علاوه بر کارگردانی و بازیگری معلم است. او سال‌های بسیاری از عمر خود را در مدارس جنوب شهر به‌ویژه جوادیه و نازی‌آباد سپری کرده و اصلی‌ترین پاتوق فرهنگی‌اش کانون فرهنگی حر بوده.

یحیی گل‌محمدی، فوتبالیست

یحیی گل‌محمدی یکی از برترین مدافعان تاریخ فوتبال ایران و از موفق‌ترین مربیان تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران هم در گذشته معلم رشته هنر و زبان بوده. در حدود ۳ سال پیش کنفدراسیون فوتبال آسیا در اقدامی جالب در روز جهانی معلم با انتشار تصویری از یحیی گل‌محمدی، او را یک مدافع شاخص خواند و به یک معلم ارزنده تشبیه کرد.

مجید جلالی، فوتبالیست

مجید جلالی بازیکن پیشین، مربی و کارشناس کنونی فوتبال، به آقامعلم فوتبال ایران مشهور است. او سال‌ها در قامت معلم ورزش در آموزش و پرورش خدمت کرده است.

بیشتر بخوانید: از دوستت دارم ها | به بهانه سالروز تولد سیمین دانشور نابغه‌ای با چشم‌های حراف |عکس

کد خبر 848507 برچسب‌ها یحیی گل محمدی روز معلم جلال آل احمد معلمان علی شریعتی چهره‌های مشهور

دیگر خبرها

  • مس رفسنجان 0-0 گل گهر؛ گزارش زنده
  • مادر شهید «ابراهیم دادگری» در همدان آسمانی شد
  • ۷۵۰ شهید دفاع مقدس تک فرزند خانواده بودند
  • آسمانی شدن مادر روحانی شهید حبیب الله رضایی در رودسر
  • پایان انتظار ۳۷ ساله مادر شهید اسدپور در شیراز
  • پایان انتظار ۳۷ ساله مادر شهید در شیراز
  • معلم هایی که ستاره شدند
  • یادواره‌های شهدا، دشمن‌ستیزی را در دلها زنده نگه می‌دارد
  • بازدید امیر الهامی از سایت پدافند هوایی شهید علایی گناباد
  • آتش اعتراضات علیه اسرائیل دیگر خاموش‌شدنی نیست (فیلم)