Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس پلیس راه راهور ناجا گفت: بومی‌ها با اختصاص دادن ۶۸ درصد از تصادفات جاده‌ای به خود، بیشتر از مسافران دچار سانحه رانندگی شدند. تاریخ انتشار: 14:10 - 03 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۲۸۶۷

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،سردار سید تیمور حسینی در جلسه کمیته هماهنگی طرح‌های ترافیکی که پیش از ظهر امروز در شهرک آزمایش برگزار شد، با اشاره به روز‌های پرخطر و آرام حوادث رانندگی در تابستان ۹۸ اظهار داشت: ۲۵ تیرماه با ۵۲ کشته و ۱۵ مرداد با فقط ۷ کشته در جاده‌های کشور به ترتیب مرگبارترین و آرام‌ترین روز‌های تابستان ۹۸ بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: جمعه‌ها ۱۶ درصد از تصادفات رانندگی در تابستان ۹۸ را به خود اختصاص دادند که از این لحاظ پر حادثه‌ترین روز تابستان و شنبه‌ها با ۱۱ درصد از کل جانباختگان، کمترین تعداد تصادف را داشتند.

رئیس پلیس راه راهور ناجا از با اشاره به اینکه بومی‌ها بیشتر از مسافرین تصادف کردند، تصر یح کرد: طبق آمار‌ها، ۶۸ درصد تصادفات رانندگی مربوط به بومی‌های آن استان بوده و مابقی مربوط به رهگذران و مسافران است که باید مد نظر سیاست گذاری‌ها در استان‌ها باشد.

وی در ادامه از افزایش سرعت در جاده‌های کشور به نسبت سال گذشته خبر داد و افزود: طبق آمار‌ها و تحلیل‌ها، به طور میانگین متوسط سرعت در جاده‌های کشور درقیاس با سال گذشته تقریباً ۶ درصد افزایش داشته و همچنین ۳۰ کیلومتری شهر‌ها همچنان بیشنترین تصادفات را دارد.

سردار حسینی بیان داشت: در طول طرح تابستانه برابر آماری که از دروبین‌های تردد شمار جمع آوری کردیم بالغ بر ۳۰۰ میلیون کیلومتر روزانه در جاده‌ها پیمایش داشتند.

رئیس پلیس راه راهور ناجا با اشاره به آمار بیشترین کشته‌های سوانح رانندگی در ۳ استان کشور اظهار کرد: دراستان فارس با ۱۸۱ کشته، اصفهان با ۱۴۰ کشته و خراسان رضوی با ۱۱۳ کشته، استان‌های دارای بیشترین تلفات جاده‌ای در طرح تابستانه بوده اند و همچنین در تصادفات فوتی ۴ درصد کاهش و در تصادفات جرحی ۶۵۱ فقره افزایش داشته ایم.

وی افزود: به جز شهریور ماه که ۴ دهم درصد کاهش تردد داشتیم در مجموع در تابستان امسال افزایش تردد را شاهد بودیم.

سردار حسینی با اشاره به اجرای طرح اربعین وشهر‌های هدف در ۳ استان مرزی و پرتردد در اربعین، خاطرنشان کرد: در استان خوزستان ۲۱ شهر، استان ایلام ۷ شهر و استان کرمانشاه ۱۲ شهر هدف برای سفر‌های اربعین هستند که تلاش می‌کنیم در ایام پرتردد اربعین، شاهد کمترین مشکل ترافیکی در این شهر‌ها باشیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سردار میزان راهور پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۷۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از قوه قضائیه، عباس مسجدی در رابطه با میزان مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات رانندگی در ایام نوروز سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: در حدفاصل روزهای بیست و پنجم اسفند ۱۴۰۲ تا پانزدهم فروردین ۱۴۰۳، تعداد ۱۰۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹.۵ درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ‌ومیرهای ناشی از تصادفات رانندگی نوروز سال جاری در روزهای سوم فروردین و بیست و هشتم اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: تعداد مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴.۵ درصد کاهش داشت.

کد خبر 747185

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی
  • برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل در سیستان وبلوچستان تشريح شد
  • تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان ۴۶ کشته برجا گذاشت
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات نوروز
  • جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات در تعطیلات نوروز