Web Analytics Made Easy - Statcounter

نویسنده و پژوهشگر مسیحی از کشور سوریه در پنل علمی کنگره امام سجاد علیه‌السلام که با حضور اندیشمندان شیعه، اهل سنت و مسیحی برگزار شد، اظهار داشت: امام سجاد در صحرای کربلا شهید نشد و این مسئله موجب شد که سلسله امامت تداوم یابد. ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰ استانها جزایر خلیج فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، ظهر امروز با حضور اندیشمندان و پژوهشگران شیعه، سنی و مسیحی پنل علمی نهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد علیه‌السلام برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرفسور آنتوان بارا نویسنده و متفکر مسیحی در این پنل اظهار داشت: شاید زیباترین چیزی که برای امام سجاد رخ داد این بود که در صحرای کربلا شهید نشد و موجب شد که سلسله امامت تداوم یابد.

وی افزود: در این راه حضرت زینب علیهاالسلام نقش اساسی داشت و از امام سجاد در برابر یزید صیانت کرد.

روایت آنتوان بارای مسیحی از پیاده‌روی اربعین تا نوشتن کتاب برای امام حسین(ع) و حضرت زینب(س)کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع)| سّر خداوند در ادعیه صحیفه سجادیه پنهان استامام سجاد (ع) برای احیای نهضت عاشورا و تبلیغ دین در دوران خفقان چه کرد؟

نویسنده کتاب حسین در اندیشه مسیحیت گفت: امام حسین برای امر به معروف و اقامه دین رسول خدا جهاد کرد و هر آنچه در صحرای کربلا روی داد مشیت و خواست الهی بود.

وی ادامه داد: امام سجاد در سرزمین شام نقش خود را به درستی ایفا کرد در حالی که یزید می‌خواست مانع از این هدف شود و سلسله طاهره نبوت را قطع و نابود سازد امام سجاد و حضرت زینب رسالت خود را به درستی انجام دادند.

آنتوان بارا اظهار داشت: یزیدیان حقیقت رسالت را نفهمیدند و روبروی امام حسین قرار گرفتند و پس آن حضرت زینب توانست به خوبی در برابر این توطئه ایستادگی کرده و آن را خنثی کند.

وی گفت: از الهامات امام سجاد می‌توان به دعاهای ایشان در صحیفه سجادیه اشاره کرد که برانگیزاننده تفکر و تدبر است و برای خاص و عام درسهای گرانبار دارد.

این نویسنده سوری بیان داشت: برخی از دعاهای امام سجاد اوضاع آن زمان را به تصویر می کشد و بر اساس تعالیم امامان و متناسب با همان زمان بود.

انتهای پیام/ ت

R7558/P/S6,1433/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۸۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود

اجتماع صادقیون در روز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام در میدان صادقیه برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مرتضی متشرغی «دبیر اجرایی» این اجتماع مردمی با اعلام این خبر گفت: شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، از ساعت ده صبح، عزاداران مکتب جعفری به سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام برای بیست و چهارمین سال برگزاری تجمع در میدان صادقیه، جمع شده و به اقامه عزا می‌پردازند.

وی افزود: در این مراسم که با قرائت قرآن توسط استاد هادی موحد امین و سخنرانی حضرت حجه الاسلام والمسلمین سید علیرضا حسینی همراه خواهد بود، مادحین حاج سعید حدادیان، حاج امیر عباسی، حاج عبدالرضا هلالی، کربلایی علی پور کاوه و کربلایی محمد حسین حدادیان، در عزای این امام همام مداحی خواهند کرد.

متشرعی با دعوت از عموم شهروندان و عاشقان مکتب جعفری ادامه داد:تشییع پیکر مطهر شهید گمنام، فعالیت ده‌ها موکب مردمی، حضور دستجات عزاداری از مساجد و هییت‌های شمال‌غرب تهران در این اجتماع از موضوعات دیگر این رویداد مذهبی مهم در پایتخت خواهد بود 

دبیر اجرایی اجتماع صادقیون در پایان گفت: در راستای اجرای این اجتماع، محدودیت‌های ترافیکی نیز از طریق پلیس راهور اعمال خواهد شد که متعاقبا اطلاع رسانی می‌شود

دیگر خبرها

  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ 
  • اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه شغلی دارد؟
  • نوه دختر امام خمینی در خارج از کشور مشغول چه کاری است؟
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ /خاطرات عروس بزرگ امام از فوت دو فرزندش و علت آن
  • نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان
  • استمرار محدودیت‌های ترافیکی در هفتمین روز اردیبهشت
  • زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)