Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیما سادات لاری در نشست مجمع دبیران شوراهای صنفی دانشجویان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور عنوان کرد: در شرایط سختی به لحاظ اقتصادی به سر می‌بریم. باید تلاش کنیم در این شرایط بحرانی که تنگناها و فشارهای اقتصادی بیشتر است، منابع مالی‌ را مدیریت کنیم.

وی با اشاره به اینکه موضوع تغذیه یکی از مسائل و چالش‌های فعلی دانشگاه‌های علوم پزشکی است، افزود: با مشکلات اقتصادی حاکم در کشور و نوسانات قیمت مواد اولیه غذایی، تأمین غذای دانشجویان با چالش‌های زیادی مواجه شده و در اکثر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور کسری بودجه زیادی در بخش تغذیه داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با رایزنی‌های به عمل آمده با سازمان برنامه و بودجه کشور، به ما قول داده‌اند بخشی از کسری بودجه تغذیه دانشگاه‌ها از مسیر هدفمندی یارانه‌ها جبران شود و باتحقق این امر، می‌توان مشکل خیلی از دانشگاه‌ها را در حوزه تغذیه رفع کرد.

وی بودجه و منابع مالی را یکی از دیگر مباحث مهم و جزو اولویت‌های معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت دانست و گفت: جلسه اخیر معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌ها در حضور مقام عالی وزارت، به دو نتیجه مهم منتهی شد و سعید نمکی که خود وی سبقه زیادی در برنامه و بودجه دارد، قول‌های مساعدی در خصوص اصلاح نظام بودجه‌ریزی و جبران کمبود منابع مالی داد.

۱۵۹ میلیارد تومان کسری بودجه حوزه فرهنگی دانشجویی علوم پزشکی ها

لاری گفت: سرانه‌ای که برای دانشجویان تصویب شده، ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است، اما این رقم در اکثر دانشگاه‌ها از این مبلغ  بسیار کمتر است. با محاسبات انجام شده پی بردیم در کل دانشگاه‌های علوم پزشکی ۱۵۹ میلیارد تومان کسری بودجه در حوزه فرهنگی و دانشجویی وجود دارد و با توجه به تورم موجود در کشور، دانشگاه‌ها دچار مشکلات زیادی شده‌اند. به هرحال دانشجویان علوم پزشکی به عنوان متولیان نظام سلامت که با سختی سد کنکور را شکسته‌اند و برای کشور افتخار آفریده‌اند، باید در مکان و خوابگاه‌های درخور شأن‌ خود زندگی کنند.

لاری خاطر نشان کرد که دومین مسأله‌ای که همه معاونان فرهنگی و دانشجویی در نشست قبلی خود پیگیر آن بودند، لزوم استقلال بودجه فرهنگی و دانشجویی از ردیف بودجه آموزش بود. شاید ۱۰ درصد کل بودجه وزارت بهداشت برای «حوزهای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، رفاهی» هزینه می‌شود که در این میان حدود یک درصد آن سهم معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است و این رقم بسیار ناچیز است. چاره‌ای نیست جز این‌که سرانه‌ها عادلانه شده و  بودجه فرهنگی و دانشجویی مستقل شود.

لزوم برنامه‌ریزی معاونت فرهنگی ودانشجویی برای بودجه سال ۱۳۹۹

لاری بر لزوم برنامه‌ریزی جدی و دقیق برای بودجه سال ۹۹ معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت تاکید کرد و گفت: برای جمع بندی بودجه معاونت تیم متخصص کارشناسی تشکیل داده‌ایم و در این مسیر از معاونان مختلف وزارت بهداشت کمک گرفته‌ایم. تلاش می‌کنیم از ظرفیت‌های قانونی برای تفکیک بودجه معاونت فرهنگی و دانشجویی و افزایش آن استفاده کنیم. وزارت علوم درآمدی را که از دانشگاه‌های انصرافی کسب می‌کند، از حالت عمومی به اختصاصی تبدیل و آن را قابل برداشت کرده است. در وزارت بهداشت نیز باید تلاش کنیم این درآمد از حالت عمومی به اختصاصی تبدیل شده و یک منبع درآمدی برای معاونت فرهنگی ودانشجویی ایجاد شود.

قدر معاونان فرهنگی ودانشجویی دانشگاه‌ها را بدانید

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت خطاب به دبیران شوراهای صنفی دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: قدر معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های خود را بدانید و با آنها مهربانانه‌تر رفتار کنیم؛ چرا که دلسوزانه پیگیر مطالبات و خواسته‌های دانشجویان در حوزه‌های مختلف خوابگاه، تغذیه، تربیت بدنی، آموزش و... هستند.

وی از شورای صنفی به عنوان یکی از نهادهای مستقل و مشروع دانشجویی یاد کرد و گفت: شما دبیران شورای صنفی با رأی و نظر دانشجویان انتخاب شده‌اید و باید در مسیر فعالیت‌های شورای صنفی و پیگیری مطالبات و خواسته‌های صنفی و رفاهی دانشجویان، با مسؤولان ومدیران دانشگاه‌ها تعامل خوب و سازنده‌ای داشته باشید. برگزاری دومین نشست مجمع دبیران شوراهای صنفی دانشگاه‌ها در مشهد حاصل زحمات و تلاش شما دوستان بود که امیدوارم دستاوردهای خوبی بر جای بگذارد.

۱۸ پروژه خوابگاهی استاندارد ناتمام در سطح کشور

 معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در ادامه به احداث ۲۱ خوابگاه دانشجویی ساخته شده بر اساس سند خوابگاه استاندارد اشاره کرد و گفت: ۱۸ خوابگاه ناتمام در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی داریم که اکثر آنها حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند. ساخت این طرح‌های عمرانی متوقف شده یا با رشد کمی در حال انجام است. باید تلاش کنیم از طریق تأمین منابع لازم، این پروژه‌های نیمه تمام را به سرانجام برسانیم.

تلاش برای صفر شدن فرانشیز بیمه دانشجویان

لاری در پایان سخنان خود به بحث بیمه دانشجویی اشاره کرد و گفت: در خصوص بیمه دانشجویی با معاونان محترم درمان و توسعه وزارت بهداشت جلسات متعددی برگزار کردیمو به جدیت به دنبال آن هستیم که فرانشیز بیمه دانشجویان را صفر کنیم. همچنین به دنبال تحت پوشش قرار دادن بیمه تکمیلی دانشجویان علوم پزشکی هستیم.

این نشست سه روزه روز سه شنبه با حضور معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، رحمان خدابنده‌لو، مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت، بهروز رحیمی، رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، محمد رضا دارابی، رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مهدی ابراهیمی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دبیران شوراهای صنفی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور آغاز شد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه های علوم پزشکی بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۸۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اردوی جهادی در روستا‌های بخش روداب سبزوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: در این اردو که به همت مدیریت تعالی فرهنگی دانشگاه و با هدف ارائه خدمات درمانی، آموزشی و فرهنگی به روستاییان برگزار شد، دانشجویان داوطلب در بخش خدمات آموزشی و بهداشتی آموزش هایی، چون راه‌های پیشگیری از بیماری سالک، درمان شته، آموزش به مادران باردار، اهمیت جوانی جمعیت و بحث فرزند آوری را به مردم روستا ارائه دادند.

زحمتکش افزود: درحاشیه این اردو، گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ضمن زیارت از مزار شهدا با خانواده شهید والامقام رضا دامرودی دیدار و ضمن ادای احترام به مقام شامخ این شهید با آنان گفتگو و از ایثار و فداکاری شهید تجلیل کردند.

مدیر تعالی فرهنگی دانشگاه نیز با قدردانی  از زحمات و تلاش‌های دانشجویان جهادگر، اعلام کرد که این اردو‌ها به طور مستمر در مناطق محروم شهرستان برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تغییر رئیس مرکز آمار ایران
  • اعطای «گرنت» به تشکلهای دانشجویی تصویب شد
  • بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت از مطالبات نظام سلامت است
  • برگزاری اردوی جهادی در روستا‌های بخش روداب سبزوار
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد
  • حمایت دانشگاهیان علوم پزشکی ایران از دانشجویان جهان
  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • رشد ۴۶ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد