Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@12:32:24 GMT

رشادت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس بازگو شود

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۳۸۱۶۸

رشادت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس بازگو شود

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ ابراهیم گلفام روز چهارشنبه در آیین یادواره ۲۱۰ شهید ارتشیان کهگیلویه و بویراحمد در شهر دوگنبدان اظهار داشت: انتقال تجربیات گرانبهای رزمندگان جنگ تحمیلی به نسل جوان امروز ضمن پاسداشت رشادت های آنان زمینه پرورش نسلی مقاوم و ایثارگر برای آینده کشور را فراهم خواهد کرد.

وی با یادآوری نقش پیشکسوتان دفاع مقدس به عنوان راویان زنده آن روزهای تاریخی خواستار تشریح بهتر پایداری و مقاومت جوانان ایرانیان اسلامی در خط مقدم جبهه های جنگ تحمیلی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین فرهنگی تبلیغاتی ستاد کل نیروی مسلح اضافه کرد: یکی از آسیب های رسانه ای جنگ تحمیلی، خوب تحلیل نکردن دشمن بود و برخی فیلم ها دشمن را ضعیف نمایش می دهد.

وی بیان کرد: دشمن با پشتوانه ارباب سلطه و ۳۷ کشور با بهترین تجهیزات در برابر ایران قرار داشت و تصور می کرد در کمتر از یک هفته می تواند تا تهران پیشروی کند.

گلفام ابراز داشت: در شرایطی که دشمن تمام امکانات تجهیزات نظامی را در اختیار داشت غیرتمندان ایران اسلامی با کمترین تجهیزات نظامی با آنان مقابله می کردند.

گلفام توضیح داد: پیشرفت خیره کننده نظامی و دفاعی ایران در زمان حاضر مدیون دوران دفاع مقدس است.

جانشین فرهنگی تبلیغاتی ستاد کل نیروی مسلح گفت: نهادینه شدن فرهنگ مقاومت بین تمام اقشار جامعه رمز پیروزی ایران در برابر ارباب سلطان در دوران هشت سال دفاع مقدس بود.

وی تصریح کرد: شجاعت رزمندگان ایران اسلامی در نیروهای زمینی، هوایی و دریایی قابل توصیف نیست.

گلفام گفت: پیروزی ایران اسلامی در جنگ تحمیلی مدیون درایت بنیانگذار جمهوری اسلامی، خلاقیت و شجاعت رزمندگان و همدلی همه اقشار جامعه است.

معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین گفت:ماندگاری دفاع مقدس مدیون فرهنگ عاشورایی امام حسین (ع) در بین ملت ایران است.

احد جمالی افزود: دوران انقلاب اسلامی به سه مرحله تقسیم می‌شود انقلاب و پیروزی، جنگ و تثبیت و امروز که مرحله بالندگی است.

وی با اشاره به همبستگی مردم ایران در زمان رویارویی با رژیم طاغوت و جنگ تحمیلی ابراز امیدواری کرد با ادامه این راه شاهد عبور از شرایط سخت اقتصادی نیز باشیم.

فرماندار گچساران نیز گفت: سربلندی ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس مرهون خانواده شهیدان است.

علی خان پایه افزود: گچساران افزون بر مشارکت در اداره جنگ نقش مهمی در صیانت از تاسیسات نفتی به عنوان تنها منبع درآمد کشورمان  در دوران هشت سال دفاع مقدس داشت.

وی اظهار داشت:گچساران حدود ۳۶۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که ۶۸ نفر آنان از غیرتمندان ارتش بودند.

یادواره ۲۱۰شهید ارتش کهگیلویه و بویراحمد در مجتمع فرهنگی آموزش و پرورش شهر دوگنبدان برگزار شد.

در پایان این آیین از ۱۰ خانواده شهید ارتشی کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد.

شهرستان ۱۲۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

۸۱۴۳/۶۱۱۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه وبویراحمد شهدا ارتش جمهوری اسلامی ایران گچساران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۸۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هویت ۲ شهید دوران دفاع مقدس در البرز شناسایی شد

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز گفت: پیکر شهیدان دوران دفاع مقدس «محمدرضا غضبان احمدی» و «جهانگیر بیات» شناسایی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج دانش کهن  ظهر امروز در جمع خبرنگاران  با گرامی داشت یاد و خاطر شهدا گفت: پیکر دو شهید دوران دفاع مقدس «محمدرضا غضبان احمدی» و «جهانگیر بیات» پس از سال ها دوری از وطن، تفحص، شناسایی و با همکاری امور ایثارگران سپاه و متولیان امر، مراتب شناسایی پیکر مطهر به خانواده معظم شهید اطلاع‌رسانی شد.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز افزود: پیکر شهید «محمدرضا غضبان احمدی» روز جمعه مورخ 14 اردیبهشت ماه پس از اقامه نماز جمعه مهرشهر از مصلی مهرشهر تشییع و در گلزار شهدای امام زاده طاهر(ع) به خاک سپرده خواهد شد و شهید «جهانگیر بیات» روز شنبه 15 اردیبهشت ماه مصادف با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) از ساعت 10 از میدان نماز ماهدشت تشییع و در گلزار شهدای بی بی سکینه به خاک سپرده خواهد شد.

نیاز 290 همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران انتصاب سرپرست اداره کل بنیاد شهید استان البرز

گفتنی است شهید «جهانگیر بیات» متولد یکم مهرماه سال 1342، بیست و یکم بهمن ماه سال 1361 در عملیات والفجر مقدماتی در فکه و  شهید «محمدرضا غضبان احمدی» متولد چهارم اردیبهشت ماه سال 1343، یکم مهرماه سال 1359 در عملیات تک دشمن در جاده خرمشهر به درجه رفیع شهادت نائل‌آمدند و سال‌ها پیکر مطهرشان جاویدالاثر بود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای کارگر مازندران برگزار شد
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • هویت ۲ شهید دوران دفاع مقدس در البرز شناسایی شد
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • اختتامیه سومین جشنواره افتخار من
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • کارگران رزمندگان حقیقی نظام جمهوری‌ اسلامی هستند