Web Analytics Made Easy - Statcounter

افضلی با اعلام صدور پروانه فعالیت ۲۵۰۰ موکب ویژه ایام اربعین، گفت: خدمات اسکان و پذیرایی در اربعین ۹۸ سه برابر افزایش یافته است. از ۷۰ هزار زائر در صحن حضرت زهرا(س) و بین ۲۵ تا ۳۰ هزار زائر در صحن عقیله بنی هاشم(ع) پذیرایی می‌شود.

«یوسف افضلی» در گفت وگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، درباره تعداد مواکب ایرانی فعال در ایام اربعین حسینی، اظهار کرد: سال گذشته 2008 موکب داشتیم که از این تعداد، 1817 موکب خدمت رسانی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فرهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات ادامه داد: امسال چهار هزار تقاضا برای برپایی موکب در سامانه ثبت و برای 2500 موکب، پروانه فعالیت صادر شده است.

 

وی با اعلام افزایش سه برابری خدمت رسانی مواکب ایرانی در ایام اربعین حسینی، بیان کرد: امسال روزانه سه میلیون و 300 هزار پرس غذا بین زائران در مواکب در ایران و عراق توزیع می شود و خدمات اسکان هم نسبت به سال گذشته حدود سه برابر افزایش یافته طوری که یک میلیون و 800 هزار نفر شبانه در عراق و ایران اسکان داده می شوند.

 

افضلی درباره بازه زمانی برپایی مواکب اربعین، اعلام کرد: این موکب ها از 10 تا 25 صفر در عراق و از 7 تا 25 صفر در ایران، میزبان زائران اربعین حسینی هستند. نکته مهم آنکه همه ملزومات این مواکب توسط مردم و با نذورات آنها تامین می شود.

 

وی با اشاره به میزبانی صحن های حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) از زائران اربعین، تاکید کرد: امکان اسکان و پذیرایی از 70 هزار زائر در صحن حضرت زهرا(س) و بین 25 تا 30 هزار زائر در صحن عقیله بنی هاشم(ع) فراهم شده است.

 

افضلی اعلام کرد: 60 درصد موکب های ایرانی در داخل کشور و 40 درصد در عراق برپا می شوند اما از کل خدمات پیش بینی شده، 70 درصد در عراق و 30 درصد در ایران و در مرزهای شلمچه، مهران، خسروی و چذابه و نیز مواکب بین راهی ویژه زائران غیرایرانی که از کشور برای زیارت عبور می کنند، ارائه می شود.

 

وی با بیان اینکه پیاده روی اربعین امسال نسبت به سال های قبل متفاوت تر است، گفت: حذف روادید (ویزا) و نزدیک شدن ایام اربعین به فصل گرما در استقبال پرشورتر مردم از این پیاده روی تاثیر دارد لذا تامین کافی آب آشامیدنی و دستگاه های سرمایشی مثل کولر و پنکه به موکب ها توصیه شده است که خیران نیز می توانند در آن سهیم شوند.

 

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد استان همدان کانون های فرهنگی هنری مساجد هفته دفاع مقدس نهمین کنگره بین المللی امام سجاد ع دفاع مقدس استان بوشهر خبرگزاری شبستان اربعین حسینی صحن حضرت زینب س اربعین حسینی پیاده روی اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۸۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراحل راه اندازی ابتدایی سامانه املاک و اسکان آغاز شده است

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: مراحل راه اندازی و فعالیت ابتدایی سامانه املاک و اسکان آغاز شده است، این جلسه در جهت احصای موانع و مرتفع کردن آن‌ها در جهت اجرای کامل برگزار شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست این کمیسیون جهت نظارت بر حسن اجرای قوانین موضوع فعالیت سامانه املاک و اسکان اظهار داشت: با توجه به اینکه با پیگیری‌های کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مراحل راه اندازی و فعالیت ابتدایی سامانه آغاز شده است، این جلسه در جهت احصای موانع و مرتفع کردن آن‌ها در جهت اجرای کامل برگزار شد.

وی افزود: کمیسیون از ابتدای دوره فعالیت خود در مجلس یازدهم موضوع سامانه املاک و اسکان را پیگیری کرده و این حکم قانونی که از سال ۱۳۹۴ یعنی زمان تصویب ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم اجرایی نشده بود، در مراحل اولیه و استقرار سامانه اجرا شد. پس از آن در مراحل مختلف و با تشکیل جلسات تخصصی و با حضور دستگاه‌های مرتبط وظایف هر دستگاه در تعامل با سامانه املاک و اسکان پیگیری و احکام آئین نامه‌ها و مقررات اجرا شدند.

خضریان تصریح کرد: در این جلسه که با حضور مدیران وزارت راه و شهرسازی، سازمان ثبت احوال، بانک مرکزی، کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیک و اعضای کمیسیون به ریاست حجت‌الاسلام پژمانفر برگزار شد، ابتدا مدیران سامانه گزارشی از آخرین وضعیت سامانه را ارائه کردند؛ و بر اساس گزارش‌های اعلامی تا به حال ۵۷۰ هزار واحد خانه خالی در شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر شناسایی شد که اخطار‌های لازم به صاحبان آن‌ها مبنی بر پرداخت مالیات ارسال شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس افزود: تاکنون بیش از ۷۰ درصد اطلاعات اسناد تک برگ ارائه شده از سوی سازمان ثبت اسناد در سامانه وارد شده است و با اتصال سامانه خودنویس، اطلاعات مؤجران و مستأجران نیز به این سامانه متصل شده است. همچنین در حال حاضر اطلاعات خرید و فروش در دفاتر اسناد رسمی نیز به صورت برخط به سامانه املاک و اسکان اتصال یافته است و در حال حاضر محل سکونت اصلی ۷۵ میلیون کد ملی بر مبنای کدپستی در سامانه مذکور احصاء شده است.

وی گفت: در این جلسه مقرر شد اقدامات لازم برای الزام افراد به ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان برای صدور دسته چک از سوی بانک مرکزی صورت پذیرد و سازمان ثبت احوال نیز مکلف شد، اقدامات اولیه برای ارائه خدمات چهارگانه خود یعنی تولد ازدواج طلاق و وفات از طریق تعیین محل اقامت توسط سامانه املاک را انجام دهد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد اقدامات دستگاه‌های اجرایی به دقت توسط این کارگروه رصد شده و در صورت استنکاف دستگاه‌ها از انجام تکالیف قانونی خود، این موارد ضمن ارجاع به مرجع قضایی، مطابق قانون برای اقدامات نظارتی به کمیسیون اصل نود ارسال شود.

دیگر خبرها

  •  تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • مراحل راه اندازی ابتدایی سامانه املاک و اسکان آغاز شده است
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳