Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ذبیح الله خدائیان در آیین امضای همکاری مشترک سازمان ثبت و شهرداری در خصوص اجرای کاداستر املاک و مستغلات کشور گفت: شهرداری تهران و سازمان ثبت اسناد و املاک روزانه خدمات متعددی را به مردم ارایه می دهند و ارتباط تنگاتنگی با مردم دارند بنابراین همکاری و تعامل این دو دستگاه در کاهش مراجعات مردمی و پیشگیری از تخلفات نقش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هر دو دانشگاه امکاناتی دارند که می توانند مکمل هم باشند گفت: ممکن است در قسمتی از شهرداری یا سازمان ثبت نقشه های باشد که سازمان دیگری نداشته باشد. و به جای اینکه ما دوباره عکس برداری هوایی کنیم از آن استفاده و در هزینه ها صرفه جویی کنیم.

خدائیان به چالش پیش روی شهرداری اشاره کرد و گفت: در مواردی بعضی از املاک با دیگران تداخل دارند و همین زمینه تعارض به املاک شهرداری را موجب می شود. همکاری شهرداری با سازمان ثبت موجب جلوگیری از تعارض های احتمالی می شودو زمین های فاقد سند هم سند دار می شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد تصریح کرد: بر همین اساس مقرر شد تفاهم نامه ای بین شهرداری و سازمان ثبت منعقد بشود و در این تفاهم نامه با پیگیری دو طرف مشکلات رفع شود.

وی افزود: مقرر شده شهرداری مشخصات یو تی ام را در اختیار سازمان ثبت قرار دهد تا نسبت به جانمایی آن مختصات در سامانه کاداستر اقدام شود. همچنین مدارک در مورد املاک تحت تولیت شهرداری وجود دارد در اختیار سازمان ثبت قرار می گیرد. این اراضی و املاک می تواند گوچه ها و بزرگراه ها و غیره باشد.

خدائیان افزود: همچنین مقرر شده ارتباط الکترونیکی بین دفاتر اسناد رسمی و واحد های ثبتی با شهرداری برقرار شود تا استعلامات که لازم است انجام شود. همچنین عوارضی که باید اخذ شود از این طریق اخذ و به حساب های شهرداری واریز شود.

وی افزود: امکانی فراهم شد تا شهرداری نسبت به احراز املاک فراهم شود تا از اسناد جعلی جلوگیری شود. ممکن است شهرداری در محدوده طرح توسعه شهر املاکی تصرف کند و ممکن است اسناد آن نباشد زمینه ای فراهم شده اگر شهرداری طبث قانون بخواهد زمین های را بگیرد، اطلاعاتی از آن در اختیار شهرداری قرار بگیرد تا حقی از شهرداری و افراد حقوقی و غیره ضایع نشود.

کد خبر 4728723 مهدیه محمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پیروز حناچی شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه آتش نشانی اربعین حسینی اربعین 98 محسن حاجی میرزایی محسن هاشمی عملیات امداد و نجات آتش سوزی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دادگاه پیروز حناچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۸۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی میزهای خدمت تخصصی در مناطق شهرداری شیراز

ابراهیم کمالی گفت: امروز دوازدهمین جلسه از جلسات میز خدمت املاک و مستغلات در شهرداری منطقه ۹ بود که در آن بسیاری از مسائلی که مردم در این منطقه و سایر مناطق با آن روبرو بودند، بررسی و دستور لازم در خصوص حل این مسائل در همان موقع صادر شد.

او با بیان اینکه شهرداری منطقه یک به‌عنوان آخرین میز خدمت دور نخست در هفته آینده خواهد بود، از برگزاری میز‌های خدمت در دور نخست ابراز خرسندی و بیان کرد: مسائلی که مردم با آن در این مناطق روبرو بوده، بررسی و دستور حل آن در لحظه صادرشده است.

کمالی از نخستین میز خدمت دور دوم در اداره کل املاک و مستغلات شهرداری شیراز خبر داد و عنوان کرد: در دور دوم این میز خدمت بنا داریم تا مسائل را به‌صورت تخصصی‌تر بررسی کرده و سعی می‌کنیم به مسائلی که چندین سال در اقصی نقاط شهر شیراز دچار مشکل بوده، بپردازیم.

عضو و ناظر اداره کل املاک و مستغلات شهرداری شیراز عنوان کرد: در این دور سعی خواهیم کرد از مدیران دستگاه‌های دیگر که به نحوی در ارتباط با این پرونده‌ها نیز هستند دعوت کرده تا در لحظه نسبت به حل مشکلات اقدام شود. رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز نیز اظهار کرد: امروز با برگزاری میز خدمت املاک و مستغلات شاهد اتفاق خوبی در شهرداری منطقه ۹ هستیم و مسائل مردم محلات که در این حوزه موزد بررسی قرارگرفته و دستور لازم در این خصوص صادرشده است. 

سیده مریم حسینی از قول مساعد شهردار این منطقه در خصوص موارد مربوطه خبر داد و گفت: با حضور مدیرکل املاک و مستغلات شهرداری شاهد خواهیم بود که بسیاری از مسائل حل شود. عضو و ناظر شورای اسلامی در شهرداری منطقه ۹ شیراز از اهتمام نایب‌رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر و مدیرکل املاک و مستغلات شهرداری در خصوص برگزاری میز خدمت این حوزه قدردانی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ارتباط نامعقول طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران
  • در حوزه ارائه خدمات الکترونیکی به رشتوندان اتفاقات خوبی صورت گرفته است/گام های موثر مدیریت شهری در ممیزی املاک
  • (عکس) تهران قدیم؛ کاخ گلستان ۷۷ سال قبل
  • برپایی میزهای خدمت تخصصی در مناطق شهرداری شیراز
  • تهیه ۳۰۰۰ سند کاداستر برای املاک شهرداری قم
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی سال جاری انجام می شود
  • عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد و ابلاغ دیجیتال سردفتری عملیاتی می‌شود
  • برقراری توازن و عدالت منطقه‌ای سیاست اصلی شورای شهر قم است
  • انجام بیش از 36هزار و 500 استعلام بانک و دفتر خانه در سال 1402 توسط دفاتر پیشخوان دولت