Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیکنام حسینی پور دبیر بیست و هفتمین دوره هفته کتاب و مدیر عامل موسسه خانه کتاب، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص برنامه‌های این رویداد فرهنگی گفت: بیست و هفتمین دوره هفته کتاب از ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود. برنامه‌های این هفته با مشارکت سازمان‌ها، نهاد‌ها و تشکل‌های حوزه نشر برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیست و هفتمین دوره هفته کتاب در یزد پایتخت کتاب ایران افتتاح می شود.

او افزود: نگاه شورای سیاستگذاری هفته کتاب این است که سازمان‌ها و نهاد‌های فرهنگی بتوانند برنامه‌های جدیدی را برای برگزاری در این ایام ارائه دهند؛ در نظر داریم نگاهمان به مردم محور بودن و کیفیت برنامه‌های ارائه شده باشد و به کمیت آن توجه نکنیم. دیروز اولین جلسه ستاد برگزاری بیست و هفتمین دوره هفته کتاب با حضور سازمان‌ها، نهادها و تشکل‌های مرتبط با حوزه نشر برگزار شد.

لزوم تشویق مردم به کتابخوانی در هفته کتاب

دبیر بیست و هفتمین دوره هفته کتاب بیان کرد: دغدغه ما این است که بیست و هفتمین دوره هفته کتاب با محوریت کتاب و کتابخوانی برگزار شود. ما در حوزه تولید کتاب مشکل نداریم؛ کتاب تولید می‌شود اما خوانده نمی شود. اگر بتوانیم با کمک و همراهی رسانه‌ها ذائقه مردم را در این هفته قلقلک دهیم و آن‌ها را به کتابخوانی تشویق کنیم، کار بزرگی کرده‌ایم. از سویی باید مردم را به کتابخوانی تشویق کرد و از طرفی دیگر باید نهاد‌های مرجع کتاب‌های خوب را به مردم معرفی کنند؛ چون مردم نمی‌توانند تمام کتاب‌ها را با این حجم از تولید بخوانند.

موانع و مشکلات نشر در هفته کتاب بررسی می‌شود

حسینی پور تأکید کرد: همه در جلسه شورای سیاستگذاری هفته کتاب اذعان داشتند که برگزاری هفته کتاب سبب هم افزایی نهاد‌های مرتبط با حوزه نشر شده است. بسیاری از سازمان‌ها و نهاد‌ها تلاش می‌کنند تا از ظرفیت نهاد‌های عمومی برای پیشبرد کار‌های حوزه نشر استفاده کنند. از این رو هفته کتاب را با نگاه حداکثری برگزار می‌کنیم. با توجه به اینکه امسال «رونق تولید ملی» نامگذاری شده است، پیشنهاد دادیم انجمن ناشران و کتابفروشان تهران جلساتی را با موضوع موانع و مشکلات حوزه نشر برگزار کنند. در این جلسات موانع و مشکلاتی که در زمینه تولید، توزیع و انتشار کتاب هست، بررسی می شود. اگر لازم باشد برخی ضوابط و آیین نامه‌ها در حوزه نشر تغییر می‌کند تا مشکلات و موانع در حوزه تولید کتاب به حداقل برسد.

به بیانیه گام دوم انقلاب  در  هفته کتاب  توجه می شود

وی ادامه داد: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که مقام معظم رهبری سال گذشته ابلاغ کردند، یکی از بند‌ها توجه به معنویت و اخلاق بود؛ ایشان در این بیانیه تأکید کردند که نگاه آمرانه در این باره نباید باشد. ما هم در هفته کتاب به موضوع معنویت و اخلاق از بعد فرهنگی توجه داریم. سال گذشته در هفته کتاب، همکاری خوبی با صدا و سیما داشتیم. امسال هم رسانه ملی در این زمینه برنامه‌هایی را از شبکه‌های مختلف پخش خواهد کرد.

پرداخت بدهی به کتابفروشی ها تا پایان هفته آینده

مدیر عامل موسسه خانه کتاب از برگزاری طرح پاییزه کتاب همزمان با برگزاری هفته کتاب خبر داد و گفت: با توجه به مشکلات بودجه‌، معاونت فرهنگی وزارت ارشاد با موسسه خانه کتاب در خصوص پرداخت بدهی به کتابفروشی‌های شرکت کننده در طرح تابستانه کتاب، همکاری خوبی داشت. در هفته جاری یا آینده، همه بدهی ما به کتابفروشی‌ها پرداخت می‌شود و ان شاء الله بدون بدهی وارد اجرای طرح پاییزه کتاب در هفته کتاب خواهیم شد. در اجرای طرح های فصلی، با طمأنینه کارها را انجام می دهیم تا بدهی مان به کتابفروشی ها افزایش نیابد.

انتهای پیام/ 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ادبیات کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۹۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین نمایشگاه صنعت موسیقی برگزار می‌شود

دومین نمایشگاه صنعت موسیقی در تیرماه سال جاری در محل مجموعه نمایشگاهی برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، این نمایشگاه با در بر گرفتن گروه‌های کالایی شامل تولید کنندگان و عرضه کنندگان سازهای موسیقی، آموزشگاه‌های موسیقی، مراکز پژوهشی حوزه موسیقی، ناشران موسیقی، استودیوهای ضبط صدا، استارتاپ‌های موسیقی، ناشران کتاب‌های موسیقی، عرضه کنندگان لوازم صوتی و صدابرداری و سایر حوزه‌های مرتبط، در تلاش است مرجع مهمی در فعالیت‌های صنفی این حوزه در سال باشد.

جلال ذکایی مدیر این نمایشگاه در این باره گفت: بدنبال برگزاری نخستین دوره نمایشگاه صنعت موسیقی که دی‌ماه سال گذشته برگزار شد، برنامه‌ریزی برای برپایی دومین دوره این نمایشگاه توسط گروه ترنج آغاز شد و مقرر گردید این نمایشگاه از تاریخ چهارم تا هفتم تیرماه جاری و همزمان با عید سعید غدیر در محل مجموعه نمایشگاهی برج میلاد تهران برگزار شود.

او درباره انتخاب زمان نمایشگاه گفت: با توجه به نظرسنجی‌های انجام شده با اهالی موسیقی، پایان فصل بهار و آغاز فصل تابستان که با اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان نیز مصادف است، برای برگزاری این نمایشگاه انتخاب شد. ضمن اینکه مصادف شدن نمایشگاه با عید سعید غدیر و نیز ولادت حضرت امام موسی کاظم(ع) را نیز باید به فال نیک گرفت و بدون تردید در افزایش حجم بازدیدها نیز بی‌تاثیر نخواهد بود.

دومین نمایشگاه صنعت موسیقی از تاریخ ۴ تا ۷ تیر از ساعت ۱۴ تا ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • سومین شکست متوالی تاتنهام و کسب ۳ امتیاز شیرین چلسی در خانه
  • بیست و دومین دوره سیر مطالعاتی بنیاد شهید مطهری برگزار می شود
  • دومین نمایشگاه صنعت موسیقی برگزار می‌شود
  • هری کین: بازی در خانه رئال مادرید دشوار است اما ما به خودمان ایمان داریم
  • تراکتور - استقلال؛ نبردی حیثیتی در تبریز | پیش بازی
  • مجلس هفته آینده جلسه علنی ندارد
  • بیست و هفتمین همایش ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی در ایستگاه آخر
  • هاشمی: درباره اسم و شعار کاروان هفته آینده تصمیم می‌گیریم/ بودجه کمیته المپیک در پایان اسفند ابلاغ نشد+ فیلم
  • قزوین میزبان احتمالی استقلال در بازی پایانی لیگ
  • کتاب تاریخ مفهوم عدالت اجتماعی در دوران مشروطه نقد می شود