Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در یک دهه گذشته اقتصاد حوزه فضایی کشور بیش از ۱۳۹ درصد رشد داشته است. ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، مرتضی براری ظهر امروز در نشست مشترک با استاندار خراسان رضوی که در دفتر استاندار برگزار شد، اظهار داشت: مهم‌ترین دغدغه نظام اقتصادی کشور تولید و رونق ملی است که تا به امروز موفقیتها و پیشرفت‌های خوبی در استان خراسان رضوی و سایر استان‌ها اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه با اجرای برنامه 10ساله این معاونت خاطرنشان کرد: در دهه گذشته برنامه‌ای 10ساله را تدوین و اجرا کردیم که بسیار نتیجه خوبی در پی داشت و تمام تلاش ما این است که در این راستا قدم بردایم و اقتصاد مبتنی بر فناوری‌ها را تقویت کنیم.

براری با اشاره به اینکه دغدغه ما توسعه خراسان رضوی است، بیان کرد: در یک دهه گذشته اقتصاد حوزه فضای کشور بیش از 139 درصد رشد و بیش از 6.5 برابر متوسط اقتصاد دنیا رشد داشته است، لذا هدف ما تبیین اقتصاد فضا برای افراد اخلاق، کارآفرینان، دانشگاهیان و مدیران استان است.

وزیر دفاع: محصولات برجسته‌ای در حوزه‌های هوایی و فضایی تولید خواهد شدواکنش ظریف به تحریم جدید آمریکا علیه سازمان فضایی ایرانواکنش وزیر ارتباطات به تحریم فضایی ایران

براری ادامه داد: مقام معظم رهبری تاکید داشتند که اگر نتوانیم فناوری های پیشرفته را مدیریت بکنیم، آنگاه عدم استفاده از این فناوری ها منجر به استعمارزدگی می شود، لذا هدف ما این است که امکان سنجی کنیم تا این تکنولوژی در خراسان رضوی نقشی مهم ایفا کند و تاثیرگذار باشد.

در ادامه نشست علیرضا رزم حسینی، استاندارخراسان رضوی گفت: اگر دیتاهای فضایی می‌توانند به اقتصاد و توسعه خراسان رضوی کمک کنند ما آمادگی داریم تا همکاری‌های لازم راداشته باشیم.

وی ادامه داد:مبنای اداره خردمندانه خراسان رضوی اطلاعات صحیح علمی است که می‌توان آن‌ها را در اختیار مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار داد تا با این اطلاعات استان به نحوشایسته‌ای اداره شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به طرح جامع نجات که برای جلوگیری از حاشیه نشینی و پیشرفت سطحی شهرمشهد اجرا شده است،تصریح کرد: سازمان فضایی کشورمی‌تواند امکان شناسایی ساخت و سازمان‌های غیرمجاز در حاشیه شهرمشهد با استفاده از دیتاهای فضایی خود فراهم سازد.

رزم حسینی با بیان اینکه یکی ازبحرانهای کنونی کشور مسئله آب است، گفت: خشکسالیهای پی درپی و مهاجرت‌های گوناگون از پیامدهای بی آبی است.

انتهای پیام/

R41347/P/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۹۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای گرم در خراسان رضوی ماندگار است

زهرا آهنگرزاده گفت: در این مدت دمای هوای مشهد به بالای ۳۰ درجه سلسیوس و در مناطق کویری خراسان رضوی تا ۳۳ درجه افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: دمای فعلی مشهد ۲۸ درجه سلسیوس است که طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل های هواشناسی امروز بین ۱۸ تا ۳۱ درجه در نوسان خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی دامه داد: از عصر چهارشنبه هفته جاری با نفود سامانه بارشی جدید از گرمای هوا در استان کاسته می‌شود که اطلاعات تکمیلی در موعد مقرر اعلام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: ابرناکی، افزایش رطوبت هوا و سرعت گرفتن لحظه‌ای وزش باد از دیگر پدیده های جوی است که تا روز چهارشنبه هفته جاری در استان غالب خواهد بود.

آهنگرزاده عنوان کرد: در شبانه روز گذشته، ریوش با کمینه دمای هشت درجه سلسیوس و تایباد با بیشینه دمای ۳۳ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان های استان خراسان رضوی بوده اند.

به گفته وی، در این مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۵ تا ۲۸ درجه سلسیوس را به ثبت رسانده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد شرکت‌های خلاق مرتبط به کودک و نوجوان است
  • ثبت ۵۰۰ فقره تصادف در شبانه‌روز گذشته در مشهد
  • حمل‌ و‌ نقل در ناوگان فناوری
  • ۸۲ مصدوم در تصادفات مشهد
  • تصادفات مشهد ۸۲ مصدوم بر جا گذاشت
  • هوای گرم در خراسان رضوی ماندگار است
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • وضعیت نابسامان نیروی کار در خراسان رضوی
  • برگزاری نخستین رویداد ملی غذایی «فبین فود» در مشهد
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند