Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی، منصور کبگانیان دبیر شورای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در جلسه ۱۲۲ شورای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، با اعلام این خبر گفت: اعطای مجوزهای مشاغل حرفه‌ای، تشویق نهادهای عمومی غیردولتی به کارآفرینی و افزایش کارآمدی کارآموزی‌ها و مبحث افزایش فرهنگ عمومی اشتغال از مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی نهایی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر کبگانیان با اشاره به ماده ۶ این سند راجع به اعطای مجوزهای مشاغل حرفه‌ای، گفت: در زمینه اعطای مجوز مشاغل حرفه‌ای برخی ناهماهنگی‌هایی وجود دارد که قرار شد یک بازنگری روی این مسئله صورت گیرد.

وی با اشاره به موضوع افزایش کارآمدی کارآموزی‌ها، افزود: می‌دانیم که کارآموزی‌ها دوره‌های مهمی در دانشگاه‌ها هستند اما در حال حاضر کارآمدی‌های لازم را ندارند و لذا از دستگاه‌های مختلف درخواست شد که روی موضوع افزایش کارآمدی کارآموزی‌ها حتماً طراحی خاص صورت گیرد و ظرف ۶ ماه پیشنهاد اجرایی‌سازی ماده ۶ این سند ارائه شود.

دبیر شورای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور افزود: مبحث فرهنگ عمومی اشتغال نیز از مواردی بود که در این جلسه پیشنهاد شد و به عنوان ماده ۷ این سند در نظر گرفته شد.

وی افزود: در این جلسه پیشنهاد شد دستگاه‌هایی مثل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیما با همکاری شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح افزایش فرهنگ عمومی اشتغال برای دانش‌آموختگان را طراحی کنند.

دکتر کبگانیان ادامه داد: موضوع ماده ۸ این سند نظارت و ارزیابی بود که مسئولیت آن برعهده ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور خواهد بود تا گزارش سالانه را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه دهد.

کد خبر 456286 برچسب‌ها اشتغال شورای عالی انقلاب فرهنگی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اشتغال شورای عالی انقلاب فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۹۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار می‌شود

سید جلال موسوی خطیر معاون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه بازدید یکی از حوزه‌های برگزاری آزمون سراسری در مازندران، گفت: آزمون دانشگاه فرهنگیان، سال آینده در دفترچه و تاریخی مجزا از سایر آزمون‌های سراسری برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه یکی از راهبرد‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی، جذب معلمان با استعداد معلمی است، گفت: ظرفیت امسال دانشگاه فرهنگیان ۳۰ هزار نفر است.

او با اشاره به اینکه آزمون دانشگاه فرهنگیان، امسال همزمان با آزمون سراسری و با ارائه دفترچه سوالات مجزا برگزار شد افزود:از پذیرفته شدگان آزمون دانشگاه فرهنگیان، مصاحبه و تست‌های شخصیتی و روان سنجی نیز به عمل می‌آید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، استقبال داوطلبان از آزمون دانشگاه فرهنگیان را چشمگیر دانست و گفت: به همین منظور از سال آینده آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار می‌شود
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد کارگران جدی شد ؟
  • اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان تصویب شد
  • نقش مؤثر مراکز مشاوره در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان
  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان
  • تصویب و تکمیل اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان
  • گزارش تصویری | تقدیر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال رستگاری