Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@11:16:29 GMT

پل میان دانشگاه و صداوسیما ترمیم می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۴۰۲۷۸

پل میان دانشگاه و صداوسیما ترمیم می‌شود؟

عبدالعلی علی‌عسکری بیش از سه سال است که ریاست سازمان صداوسیما را بر عهده گرفته و با وجود اهمیت تعامل این رسانه با دانشگاه‌ها، تاکنون حضوری قابل توجه را در محافل علمی به ثبت نرسانده است؛ این در حالی است که قطعا یکی از الزامات نزدیک شدن به تعریف «دانشگاه» برای رسانه ملی، تعامل با این حوزه و خصوصا شنیدن صدای دانشجو تلقی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویکرد رییس صداوسیما در قبال دانشگاهیان، بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی، امام صادق(ع)، امیرکبیر و خواجه نصیرالدین طوسی را بر آن داشت تا در نامه‌ای خطاب به علی‌عسکری، از او برای حضور در یکی از دانشگاه‌های تهران و پاسخگویی به سوالات دانشجویان دعوت کنند.

رویکرد رییس صداوسیما در قبال دانشگاه در حالی از سوی قشری از دانشگاهیان مورد انتقاد قرار گرفته، که به نظر می‌رسد پیشتر تعامل جدی‌تری را در این خصوص شاهد بودیم. عزت‌الله ضرغامی که به مدت ۱۰ سال سُکان مدیریت این رسانه را بر عهده داشت، از جمله مدیرانی بود در جلسات دانشگاهی حضور پیدا می‌کرد، به صورت مستقیم پاسخگوی سوالات دانشجویان بود و اتفاقا در بسیاری از این جلسات خبرنگاران رسانه‌ها هم دعوت می‌شدند. 

اگر چه این سیاست به مرور زمان نادیده گرفته شد و در حال حاضر تعامل رئیس رسانه‌ای که از آن با عنوان «ملی» یاد می‌شود با اهالی دانشگاه و قلم به حداقل رسیده است.

در همین راستا امیدعلی مسعودی ـ استاد علوم ارتباطات‌ ـ در گفت‌وگویی با ایسنا اظهار کرد: امام خمینی (ره) همیشه معتقد بودند که صداوسیما باید همانند یک دانشگاه عمل کند. چون صداوسیما در کنار وظایف دیگر خود همانند سرگرمی و فرهنگ‌سازی، می‌تواند موجب بیداری و افزایش سطح دانش و توان افکار عمومی شود. 

او ادامه داد: در این میان با توجه به اینکه آقای علی‌عسکری دانش‌آموخته دانشگاه هستند و سازمان صداوسیما نیز دارای یک دانشگاه است، لازم است که از تعامل با دانشگاه‌ها استقبال کنند. حضور ایشان نیز در این محفل‌ها باعث می‌شود که به خیلی از سوالات پاسخ داده شود و رفع ابهام صورت بگیرد. از سوی دیگر تعامل میان صداوسیما و دانشگاه‌ها می‌تواند به انجام کارهای پژوهشی بیشتر نیز کمک کند. 

مسعودی با بیان اینکه «دانشگاه‌ و صداوسیما به صورت متقابل نیازمند هم هستند»، خاطرنشان کرد: نه تنها رئیس سازمان صداوسیما، بلکه همه مسوولان موظف به پاسخگویی هستند و اصلا پاسخگویی جزو مسائل ذاتی پذیرش مسوولیت است. این موضوع در فرمان حضرت علی (ع) به مالک‌اشتر نیز مطرح شده است. مردم وقتی نظام جمهوری اسلامی را برقرار می‌کنند انتظار دارند که اولین تفاوت این نظام با نظام‌های دیگر، پاسخگویی مسوولان باشد؛ چراکه مردم این نظام را چه در دوران دفاع مقدس و چه در دوران سازندگی و تحریم پیش می‌برند. 

این استاد دانشگاه با بیان اینکه «مردم حق دارند بپرسند و مسوولان نیز موظفند پاسخگو باشند»، با اشاره به نامه دانشجویان بسیجی به رییس صداوسیما، اظهار کرد: نیروهای بسیجی حتما می‌توانند به صداوسیما کمک کنند و خیلی ضرورت دارد که رئیس سازمان صداوسیما که منصوب‌شده توسط مقام معظم رهبری است، در تمامی صحنه‌ها پاسخگو باشد و حتی می‌تواند مشکلات صداوسیما را در میان بگذارد. به هر حال بعضی از مشکلات را خود آقای علی‌عسکری نمی‌تواند حل بکند و دانشگاه‌ و مردم می‌توانند کمک او کنند. 

او افزود: هر زمان که مسوولان به مردم متوصل شدند پاسخ گرفتند. یکی از نمونه‌های این موضوع هشت سال جنگ تحمیلی است که اگر مردم نبودند، تجاوز اینچنین سرکوب نمی‌شد. همه ما به نوعی بسیجی هستیم و باید دست در دست هم دهیم و مشکلات را در کنار هم حل کنیم. پاسخگویی باعث می‌شود که مردم نیز احساس مشارکت و مسوولیت کنند. اینها نکات مهمی است که امیدوارم با حضور آقای علی‌عسکری در جمع دانشجویان به آنها پرداخته شود. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صداوسيما رییس صداوسیما صدا و سیما عزت الله ضرغامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۰۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سلیمان طاهری صبح سه شنبه در دیدار با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه که در دفتر فرماندهی قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا برگزار شد، اظهار کرد: مرکز نیکوکاری نیروی زمینی ارتش جهت کمک به نیازمندان این شهر و همچنین کارکنان وظیفه بی‌بضاعت مشارکت بیشتری خواهند داشت.

وی از تعامل ۲ جانبه و مشارکت ارتش با کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه خبر داد و افزود: این تعامل به ویژه در حوزه مهندسی و اجرای طرح مردم یاری و محرومیت زدایی در مناطق مرزی و محروم این استان خواهد بود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا گفت: بر اساس این تعامل ۲ جانبه، کارکنان وظیفه دارای مهارت و بی‌بضاعت جهت دریافت وام از کمیته امداد امام خمینی (ره) معرفی خواهند شد.

به گفته طاهری، مرکز نیکوکاری نیروی زمینی ارتش در راستای کمک به نیازمندان و کارکنان وظیفه بی‌بضاعت پویا خواهند شد.

کد خبر 6092839

دیگر خبرها

  • ضرورت افزایش ظرفیت دکتری جمعیت شناسی در دانشگاه‌ها/ تعامل ستاد جمعیت و فضای دانشگاهی کشور+فیلم
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • نیروی انتظامی آماده تعامل بیشتر با مدیریت شهری است
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • لرستان استانی امن و فعال با مشارکت مردم
  • استاندار لرستان: امنیت استان حاصل مشارکت پلیس و مردم است
  • لرستان یکی از استان‌های امن در کشور به شمار می‌آید
  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است
  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است
  • تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها افزایش یابد