Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی کشور گفت: امروزه توسعه مدرک گرایی و تشویق دانشجویان به ادامه تحصیلات تکمیلی به منظور درآمدزایی خیانت است و در زمانی که برای نیم قرن آینده در کشور بیش از 100 هزار فارغ التحصیل دکتری بیکار داریم، هیچ لزومی برای این کار وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، سیداحمدرضا پیش‌بین در چهارمین جلسه شورای هم اندیشی و تعامل روسای مراکز آموزشی علمی کاربردی استان مرکزی‌ با بیان اینکه این استان در بحث توسعه کیفی کشور از ظرفیت های خوبی برخوردار است، اظهار کرد: خوشبختانه در طول ربع قرن گذشته دانشگاه علمی کاربردی کشور تحولات خوبی را پشت سر گذاشته است که می تواند تکمیل کننده روند فعالیت های این دانشگاه در آینده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: زمانی کشور نیاز داشت تا پاسخگوی خیل عظیم داوطلبان ورود به تحصیلات دانشگاهی باشد و در این راستا آموزش عالی کشور به توسعه کمی دانشگاه ها در سراسر کشور پرداخت. دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور نیز در این زمان مراکز خود را از 300 مرکز به حدود هزار مرکز افزایش داد و تعداد دانشجویان خود را تا تعداد 800 هزار نفر بالا برد.

وی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر بر سر جذب دانشجو بین دانشگاه های کشور رقابتی وجود دارد که گاها برخی از این اقدامات منجر به مسائلی می شود که بر خلاف مصالح کشور و نظام است و این موضوع جای تاسف دارد. امروزه توسعه مدرک گرایی و تشویق دانشجویان به ادامه تحصیلات تکمیلی به منظور درآمدزایی خیانت است و در زمانی که برای نیم قرن آینده در کشور بیش از 100 هزار فارغ التحصیل دکتری بیکار داریم، هیچ لزومی برای این کار وجود ندارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی کشور در راستای توسعه مهارت آموزی در بین دانشجویان ادامه روند تحصیلات تکمیلی خود را از سال 94 متوقف کرده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه جذب دانشجو در سالیان گذشته به دلیل فقدان ساز و کارهای لازم موفق نبود، ما سعی داریم مجددا در سال آینده در برخی از رشته ها روند تحصیلات تکمیلی پروژه محور خود را در مقطع کارشناسی ارشد از سر بگیریم و عملا توسعه رشته های مهارتی را در سطح کاردانی و مطابق با سیاست های دانشگاه در دستور کار قرار دهیم.

پیش‌بین بر توسعه رشته های کاردانی و کاهش رشته های کارشناسی به منظور تقویت مهارت افزایی در بین متقاضیان تاکید کرد و گفت: ما تلاش می کنیم طرح 60-40 را در کلیه مراکز این دانشگاه در سراسر کشور اجرا کنیم، بدین صورت که از این پس 60 درصد دانشجویان این دانشگاه در مقطع کاردانی و 40 درصد نیز در مقطع کارشناسی پذیرش شوند. همچنین ما تصمیم داریم تا بیش از 70 درصد از دروس دانشجویان را به صورت عملی و تنها 30 درصد را در قالب دروس نظری ارائه دهیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور اظهار کرد: هم اکنون در حدود 500 مرکز آموزشی دانشگاه علمی کاربردی در سراسر کشور وجود دارد که هر کدام از این مراکز خود حکم یک واحد دانشگاهی را دارند. خوشبختانه اساسنامه جدید دانشگاه جامع به تصویب رسیده است و با تکمیل مراحل قانونی از این پس کلیه برنامه های مراکز این دانشگاه باید در قالب یک برنامه 5 ساله تهیه و تدوین شود.

پیش بین گفت: متاسفانه دانشگاه جامع علمی کاربردی در مقطعی از زمان خودزنی کرد و با تعطیلی برخی از مراکز دولتی و کاهش دامنه رشته های تحصیلی خود که بعضا 60 درصد کل پذیرش را به خود اختصاص می دادند، تحقق اهدافش را به تعویق انداخت.

وی از افزایش 15 درصدی تعداد دانشجویان کلیه مراکز آموزشی این دانشگاه در مقایسه با سال گذشته خبر داد و افزود: هم اکنون در حدود 600 مرکز آموزش دانشگاه جامع علمی و کاربردی در سراسر کشور وجود دارد که امیدواریم هر کدام از این مراکز به عنوان یک دانشگاه بتواند مهارت محوری را در کشور برند کنند و اهمیت این آموزش ها را به خوبی در جامعه تبیین کنند.

وی با اشاره به برگزاری اولین المپیاد مهارتی دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور در استان مرکزی، اضافه کرد: ساز و کار این المپیاد باید قوی بسته شود تا در سالهای آینده نیز در کل کشور قابلیت استفاده داشته باشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور با اشاره به 28 هزار دانش آموخته مراکز آموزشی استان مرکزی تصریح کرد: ظرافت های محیط دانشگاهی باید تقویت خلاء های موجود رفع شوند تا دانش آموختگان این مراکز بتوانند استان را با مهارت های خود تکان دهند.

وی با بیان اینکه جذب قهرمانان ورزشی یکی از اهداف اصلی این دانشگاه است، گفت: دانشجویان قهرمان از تخفیف 30 تا 70 شهریه این دانشگاه بهره مند می شوند که امیدواریم بتوانیم در سالهای آینده در جذب این دانشجویان موفق تر از گذشته عمل کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه جامع علمي كاربردي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۰۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور

ایسنا/سیستان و بلوچستان ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

گردهمایی ۳ روزه مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاههای سراسر کشور از پنجم اردیبهشت ماه در تالار امام رضا(ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرده است.

در این نشست سخنرانان پیرامون موضوعات و اهداف همایش، سخنرانی ها و پژوهش‌های خود را ارائه کردند.

برگزاری کمیسیون نیازسنجی نیازهای بهداشت سلامت و درمان دانشجویان، کمیسیون بهداشت محیط (اماکن، بهداشت مواد غذایی پسماند و سلامت)، کمیسیون پیشگیری و مداخله در رفتارهای خودآسیب رسان، کمیسیون توسعه فعالیت‌های کانون‌های همیاران سلامت روان، کمیسیون آسیب شناسی خدمات مشاوره و راهکارهای جذب حداکثری دانشجویان، کمیسیون بررسی اجباری شدن درس مهارت‌های زندگی، کمیسیون پیشگیری از مصرف دخانیات و سوء مصرف مواد، کمیسیون دانشگاه، اشتغال و امید به آینده از برنامه های دیگر این همایش بود.

کمیسیون ایمنی و سلامت شغلی و تحصیلی(ارگونومی، ایمنی و سلامت دانشجویان)، کمیسیون راهکارهای دریافت حمایت از سایر سازمان‌ها یا خیرین، کمیسیون آسیب شناسی قابلیت‌های کارشناسان مراکز مشاوره، کمیسیون آموزش بهداشت و ارتقای دانش و مهارت‌های سلامت، کمیسیون آسیب شناسی خدمات مشاوره و راهکارهای جذب حداکثری دانشجویان، کمیسیون تکمیل و راه اندازی سامانه سام HSE مطرح شده در کمیسیون ایمنی و سلامت شغلی و تحصیلی نیز در این همایش برگزار و نتایج هر کمیسیون جمع‌بندی شد.

این همایش امروز هفتم اردیبهشت ماه با اعلام مراکز مشاوره برتر دانشگاههای کشور به کار خود پایان داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • معرفی مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • لغو مراسم فارغ‌التحصیلی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • اقدامات امنیتی جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا را به تعطیلی کشاند
  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی