Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@05:26:05 GMT

۱۲ هزار مددجوی کمیته امداد پشت نوبت جهیزیه

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۴۱۴۳۴

۱۲ هزار مددجوی کمیته امداد پشت نوبت جهیزیه

به گزارش خبرنگار مهر، سید مرتضی بختیاری عصر چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: مبنای انتخاب مدیریت ها از نظر مقام معظم رهبری خدمت به محرومین با حفظ کرامت انسانی آن ها است.

وی بیان کرد: علاوه بر این رویکرد ها مقام معظم رهبری در دوره جدید مدیریتی این نهاد دو ماموریت ویژه برای کمیته امداد در نظر گرفته که توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای محرومین با رعایت کرامت افراد از جمله آن هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با بیان اینکه نگاه امام(ره) به کمیته امداد نهاد اتقلابی بود و این نهاد مقدس باید نهاد انقلابی بماند، بیان داشت: اقدامات ۴۰ سال گذشته نشان می دهد که نیروهای توانمند و با تفکر انقلابی در این نهاد توانسته اند انقلابی بودن این نهاد را حفظ کنند.

بختیاری، اشتغال، مسکن و فعالیت های فرهنگی را از جمله ارکان تعریف شده برای توانمندسازی مددجویان زیر پوشش این نهاد برشمرد و گفت: در حوزه فعالیت های فرهنگی مأموریت جدید به معاون فرهنگی داده شده که بر اساس آن باید برای هر حرکت در کمیته امداد یک پیوست فرهنگی داده شود.

وی با بیان اینکه در حوزه اشتغال کمیته امداد خوب درخشیده است، عنوان داشت: در برنامه پنج ساله ششم توسعه باید در هر سال توسط کمیته امداد و بهزیستی ۱۰۰ هزار اشتغال در کشور ایجاد شود که از این تعداد باید ۷۰ هزار توسط کمیته امداد و ۳۰ هزار نیز توسط بهزیستی محقق شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با بیان اینکه در سال ۹۶ با تلاش مجموعه کمیته امداد ۱۷۰ هزار اشتغال توسط کمیته امدا اجرا شد، افزود: در سال ۹۷ نیز بالغ بر ۱۴۸ هزار اشتغال ایجاد و در شورای اشتغال اعلام شد کمیته امداد یک سوم اشتغال کشور را به وجود آورده است.

بختیاری با بیان اینکه امسال نیز ۱۷۰ هزار اشتغال تعریف کردیم که باید ایجاد شود، افزود: در این راستا سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای کمیته امداد در نظر گرفته شده که بتوانیم این اشتغال ها را ایجاد کنیم.

اختصاص ۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال

وی با اشاره به اینکه علاوه بر این در سال گذشته دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی و عشایری در نظر گرفته شد که بخش عمده آن به امسال منتقل شد، بیان داشت: در مجموع در سال ۹۸ بالغ بر شش هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال قرض الحسنه به مددجویان کمیته امداد اختصاص یافته است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با بیان اینکه در حال حاضر مناطقی در خراسان جنوبی داریم که ضریب محرومیت آن هشت و ۹ است، گفت: در سال گذشته ایجاد دو هزار و ۸۰۰ اشتغال برای کمیته امداد خراسان جنوبی در نظر گرفته شد که محقق شود.

بختیاری ادامه داد: امسال با وجود وحدت مسئولان در استان سهمیه را پنج هزار اشتغال تعیین شده و احتمالا سهم استان را دو هزار مورد افزایش دهیم.

وی با تأکید بر اینکه کمیته امداد باید مردمی اداره شود اما این به این معنی نیست دولت بودجه ندهد، عنوان داشت: با این وجود تجربه نشان داده هرجا مردم حضور داشته اند پیروز بوده ایم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با بیان اینکه در همین راستا واگذاری کار به مردم در مراکز نیکوکاری با چند خصیصه آغاز شده است، بیان کرد: نخستین شاخصه این طرح مسجد محوری بودن مراکز است که سبب می شود جایگاه اصلی مسجد احیاء شود.

بختیاری اضافه کرد: علاوه بر این واگذاری کار به مردم و اسلامی کردن مددکاری سبب می شود نتایج بهتری را در این حوزه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه راه اندازی مرکز نیکوکاری رسانه در خراسان جنوبی کار ابتکاری بود که برای نخستین بار در کشور اجرا شد، افزود: این طرح الگویی برای سراسر کشور خواهد شد.

پرداخت ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور، صندوق قرض الحسنه امداد ولایت را یکی دیگر از اقدامات مهم این نهاد دانست و افزود: در این صندوق تسهیلات زیر پنج میلیون به صورت ۱۰۰ درصد قرض الحسنه پرداخت می شود و تا پایان سال گذشته ۸۵۰ میلیارد تومان به ۱۳۰ نفر وام قرض الحسنه داده شد.

بختیاری با اشاره به اقدامات انجام شده برای تأمین جهیزیه زوج های نیازمند، گفت: در حال حاضر حدود ۱۲ هزار نفر پشت نوبت تأمین جهیزیه هستند اما در خراسان جنوبی بخاطر همت خیران پشت نوبت نداریم.

وی با بیان اینکه در حوزه مسکن نیز توافق نامه ای با رئیس سازمان برنامه و بودجه برای ساخت ۱۶ هزار واحد مسکونی در سه استان منعقد شد، عنوان داشت: سهم خراسان جنوبی از این میزان ساخت پنج هزار واحد بوده که تا پایان سال دو هزار واحد به اتمام می رسد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با تأکید بر اینکه باید از مدل های جدید اشتغال استفاده کنیم، افزود: مراکز علمی، دانشگاهیان و نخبگان در این زمینه می تواند نقش مؤثری داشته باشند.

کد خبر 4729032

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی سید مرتضی بختیاری بیرجند هفته دفاع مقدس قزوین اربعین حسینی بوشهر اربعین 98 شیراز شهرکرد استانداری سمنان گرگان اجلاس جاده ابریشم بیرجند خطبه های نماز جمعه بازگشایی مدارس دفاع مقدس جنگ تحمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۱۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته‌ امداد خراسان‌ جنوبی، گفت: با اجرای طرح اشتغالزایی قالیبافی از ابتدای امسال یک هزار و ۳۶۲ مترمربع انواع فرش دستباف توسط مددجویان تحت حمایت تولید و به بازار عرضه شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی‌اکبر نخعی با اعلام این خبر، اظهار داشت: از ابتدای سال 1402 تاکنون مددجویان این نهاد 297 تخته فرش به متراژ 1362 مترمربع فرش دستباف تولید کردند که این تولیدات توسط امداد و فروش مستقیم بافنده به ارزش 42 میلیارد و 365 میلیون ریال در استان و تهران به فروش رسیده است.   

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته‌ امداد امام‌خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه استعداد‌سنجی قالیبافان و مشاوره شغلی آنها به صورت چهره به چهره از رویکردهای اساسی این نهاد در ایجاد طرح‌های قالیبافی استف افزود: پس از طی این مراحل متقاضیان بافت فرش جهت انتخاب نوع فرش و تکمیل پرونده به واحد اشتغال مربوطه معرفی می‌شوند که با تهیه امکانات نقشه و مواد اولیه مورد نیاز توسط امداد، طرح راه‌اندازی می‌شود. 

نخعی با اشاره به فرآیند بافت فرش توسط مددجویان تحت حمایت، گفت: در مرحله بافت فرش، استادکار ناظر طرح ماهیانه و به صورت منظم بر روند بافت آن نظارت کرده و پس از اتمام بافت، ضمن ارزیابی و قیمت‌گذاری، فرش تولیدی مددجوی تحت حمایت امداد توسط شرکت صنعت‌آفرینان مرکز خریداری و وجه آن پس از کسر بدهی مواد اولیه به حساب مددجو واریز می‌شود.  

وی صنعت فرش را آمیخته با فرهنگ و تمدن زنان و مردان توانمند کشور دانست و بیان کرد: صنعت قالیبافی میراث گذشتگان این استان است که به نسل امروز منتقل شده که علاوه بر تولید فرش‌های با کیفیت به معیشت خانواده خود نیز کمک قابل  توجهی کنند. 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته‌ امداد امام‌ خمینی(ره) خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه کار نظارت، آموزش و هدایت فرش‌بافان و بازاریابی فروش توسط کارشناسان ‏این نهاد انجام می‌شود، افزود: بیشتر بافندگان فرش دستباف را زنان مددجو و ‏سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که از نظر تأمین مواد اولیه، نظارت بر تولید فرش، برگزاری کلاس‌های ‏آموزشی دوره‌ای مورد حمایت قرار می‌گیرند. 

نخعی خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز با همکاری بافندگان و اساتید فرش استان آذربایجان شرقی در حال آموزش و توسعه بافت فرش با گره ترکی هستیم که سبک جدیدی دربین مددجویان استان است.

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • ساخت ۵۴ کلاس درس در مناطق محروم ۵ استان کشور
  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی