Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:16:57 GMT

۲۱ هزار قطعه طیور بومی در سروآباد واکسینه شدند

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۴۱۶۴۴

۲۱ هزار قطعه طیور بومی در سروآباد واکسینه شدند

سیروس امامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای کمک به اقتصاد خانوارهای روستایی واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در مناطق روستایی به صورت کاملا رایگان انجام شد.
وی افزود: اجرای این طرح به مدت یک ماه از دوم شهریور امسال در سطح ۷۳ روستای تابعه شهرستان آغاز و دوم مهر نیز به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست شبکه دامپزشکی سروآباد یادآور شد: مجموعه دامپزشکی شهرستان با تلاش شبانه روزی پرسنل فعال با مراجعه به ۱۰۰ درصد واحدهای روستایی ۲۱ هزار قطعه طیور بومی را علیه بیماری نیوکاسل واکسینه کردند.
وی طیور روستایی مشمول اجرای این طرح را شامل ماکیان، بوقلمون، کبوتر، اردک و غاز بیان کرد و یادآور شد: اجرای موفق طرح واکسیناسیون طیور روستایی با تعامل و همکاری دهیاران و اهالی روستاها با مجموعه دامپزشکی انجام شد.
بیماری نیوکاسل یک بیماری ویروسی است که نخستین بار در سال ۱۹۲۶ در نیوکاسل انگلستان تشخیص داده شد و یکی از مهم‌ترین بیماری‌های پرندگانی است که به صورت صنعتی و متراکم پرورش داده می‌شوند و گله‌های بسیاری از جوجه‌های گوشتی در صورت عدم واکسیناسیون با این بیماری درگیر می‌شوند؛ این بیماری در سال ۱۳۲۹ در ایران شناسایی شده‌ است.
شهرستان سروآباد با جمعیت بیش از ۵۰ هزار نفری در فاصله ۹۰ کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
۷۳۵۴/۹۱۰۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سروآباد واکسیناسیون دامپزشکی طیور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۱۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت مقابله با بیماری زنگ زرد در مزارع گندم دیم کشور

 روستایی در بازدید از دیمزار‌های استان آذربایجان شرقی گفت: استفاده از ارقام مقاوم ساده‌ترین روش کنترل بیماری زنگ زرد در دیمزار‌ها است و به خاطر بارندگی‌های بهاری امسال شرایط مناسب برای فعالیت‌های عوامل بیماری‌زا به‌ویژه در گندم فراهم است.

وی استفاده از دستورالعمل‌های فنی موسسه و بکارگیری بسته‌های زراعی را در کاهش میزان خسارت عوامل بیماری‌زا و تنش‌های محیطی تاثیرگذار دانست.

روستایی گفت: استفاده از بذر زیاد در واحد سطح در موقع کشت موجب توسعه سریعتر بیماری زنگ زرد در سال‌های مرطوب می‌شود و در موقع بروز تنش خشکی به دلیل رقابت درون بوته‌ای موجب خسارت شدید به مزارع خواهد شد.

رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور ضمن ارزیابی وضعیت و روند رشد مزارع دیم بر توسعه کشت ارقام مقاوم گندم به‌منظور افزایش تنوع ژنتیکی و مقابله با خسارات آفات و بیماری‌ها تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی
  • ضرورت مقابله با بیماری زنگ زرد در مزارع گندم دیم کشور
  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دستگاه قضا
  • خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور
  • اختتامیه مسابقات هفت سنگ بانوان شهرستان بافق
  • ادی هاو به رکورد ۱۰۰ بازی به عنوان سرمربی نیوکاسل در لیگ برتر رسید
  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم