Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-28@16:10:53 GMT

نیاز قطار شهری مشهد به واگن بیشتر

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۴۲۱۱۹

نیاز قطار شهری مشهد به واگن بیشتر

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد گفت: با توجه به سه ساعت پیک سفر در قطارشهری مشهد و افتتاح خط دو، خط یک قطارشهری به ۶۰ واگن بیشتر نیاز دارد.

به گزراش قدس آنلاین ؛ وحید مبین‌مقدم  اظهار کرد: در روزهای عادی، روزانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر مسافر توسط قطارشهری مشهد جابه‌جا می‌شوند که از این تعداد، ۱۵۰ هزار نفر از طریق خط یک و ۵۰ هزار نفر از طریق خط دو به مقصد خود می‌رسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هدف‌گذاری ما برای سال ۹۸ با توجه به تغییراتی که در خطوط صورت گرفته است، جابه‌جایی ۵۰ میلیون نفر مسافر در سال است؛ این در حالی است که این آمار در سال ۹۷، ۴۴ میلیون نفر بود. در راستای این هدف‌گذاری، طی شش ماه گذشته بیش از ۲۵ میلیون نفر از خدمات خط یک و دو قطارشهری مشهد استفاده کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد در ادامه تصریح کرد: در خط یک در حال حاضر ۶۰ واگن در حال خدمت‌رسانی به شهروندان است و این تعداد واگن، به ۱۲۰ عدد افزایش پیدا خواهد کرد. طرح خط یک در اصل برای ۱۲۰ واگن برنامه‌ریزی شده بود ولی فقط ۶۰ دستگاه خریداری شد؛ اما اکنون، با توجه به استقبالی که از حمل و نقل عمومی از طرف مردم شده است و با توجه به اینکه خط دو افتتاح شده و باعث بالا رفتن ازدحام جمعیت خط یک به خصوص در سه ساعت پیک سفر، یعنی ۷ تا ۸ ، ۱۲ تا ۱۳ و ۱۸ تا ۲۰ که بیشترین مسافر در قطار شهری منتقل می‌شود، شده است، نیاز به تعداد واگن بیشتری احساس می‌شود.

مبین‌مقدم ادامه داد: این موضوع به شهرداری و شورای شهر مشهد منتقل شد و حدود دو ماه قبل، خرید ۶۰ دستگاه واگن در یک دوره چهار ساله را برای شهر مشهد تصویب کردند تا این مشکل حل شود.

وی در خصوص طرح‌های فرهنگی که در ایستگاه‌های قطارشهری انجام می‌شود، بیان کرد: طرح‌های خیلی خوبی در ایستگاه‌های قطارشهری در حال انجام است؛ یکی از آن‌ها، اجرای طرح آزمایشی بلیط رایگان در ازای انجام حرکات ورزشی با هدف تشویق شهروندان به استفاده از حمل و نقل عمومی و ورزش است و توسط سازمان ترافیک و معاونت برنامه‌ریزی شهرداری انجام گرفته است که جوانان از آن استقبال زیادی کرده‌اند و باتوجه به اینکه بانوان ممکن است از این طرح خیلی استفاده نکنند، طرح‌های دیگری هم وجود دارد که به زودی در ایستگاه‌های مترو انجام خواهد شد تا آنان راحت‌تر از این طرح‌ها بهره ببرند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد ضمن اشاره به خطوطی که مستقیماً در حرم مطهر ایستگاه خواهند داشت، گفت: برنامه‌ریزی شده است که خط سه و چهار قطارشهری، مستقیماً در حرم رضوی ایستگاه داشته باشند؛ خط سه که در حال اجرا است، در محل باب‌الجواد ایستگاه خواهد داشت و خط چهار هم به زودی کلنگ خواهد خورد.

مبین‌مقدم در انتها اضافه کرد: فاز اول خط سه طبق اعلام دوستان در شرکت ساخت، در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید و خط چهار تقریباً برای چهار سال دیگر زمان‌بندی شده است.

مهر

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: قطار شهری قطارشهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۲۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم | گذر از ریل های دیرینه بُن کوه گرمسار

تین نیوز

با ایستگاه قطار متروکه بُن کوه نسل اول ایستگاه های راه آهن در ایران آشنا شوید.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، ایستگاه قطار متروکه بن کوه، در پنج کیلومتری شمال گرمسار و از نسل اول ایستگاه های راه آهن در ایران است.

بناهای قدیمی، تجهیزات دیگ بخار و پایه های آبگیری لوکوموتیو که از دیدنی های آن بشمار می رود، بارها به عنوان لوکیشن فیلم و سریال های تاریخی استفاده شده و قابلیت تبدیل شدن به موزه صنعت حمل و نقل ریلی کشور را دارد.

حجم ویدیو: 15.64M | مدت زمان ویدیو: 00:01:20 دانلود ویدیو آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • کنسرسیوم هنوز تشریفات گمرکی قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه از خاک ایران را انجام نداده است
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا
  • کنسرسیوم «توسعه ریلی افغانستان» ترانزیت را از مجاری قانونی پیگیری کند
  • آتش‌سوزی مهیب در پی خروج قطار از ریل در آریزونای آمریکا+ فیلم
  • ایستگاه راه‌ آهن همدان کجاست؟
  • هنوز تشریفات گمرکی برای قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه از خاک ایران انجام نشده است
  • تشریفات گمرکی برای ۱۰ واگن باری ارسال شده به مرز شمتیغ انجام نشده است
  • انفجار قطار حامل بنزین در آمریکا + فیلم
  • فیلم | گذر از ریل های دیرینه بُن کوه گرمسار