Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: با توجه به جایگاه شهر مقدس قم یکی از موضوعاتی که باید موردتوجه باشد تغییر کاربری تابلوهای ورودی شهر از تجاری به فرهنگی است، به دلیل اینکه این تابلوها تجاری محسوب و به بخش خصوصی واگذارشده است. ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۱ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید موسی حسینی کاشانی در یک‌صد و هشتاد و چهارمین جلسه شورای فرهنگی عمومی قم که در ساختمان اداری آستانه مقدسه حضرت معصومه(س)برگزار شد،اظهار داشت: برای شهر قم این موضوع قابل‌قبول نیست که تابلوهای ورودی آن تبلیغی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به جایگاه شهر مقدس قم افزود: خواسته شورای فرهنگی عمومی قم، پررنگ شدن پیام‌های فرهنگی در تابلوهای ورودی شهر به‌عنوان پیشانی ورودی این استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تصریح کرد:ورودی تهران و ورودی کاشان دو مسیر مهم و پرتردد است که امیدواریم با مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان قم بتوانیم از این بسترها که در اختیار اداره کل حمل‌ونقل است برای تبلیغات فرهنگی استفاده کنیم.

حسینی کاشانی گفت: محتوای تابلوهای شهر قم در ورودی‌های تهران به قم و کاشان به قم با تائید دبیرخانه شورای فرهنگی عمومی توسط شهرداری اجرا می‌شود.

نشان فرش قم برای جلوگیری از تقلب و جعل ثبت شود1500 نیروی شهرداری قم آماده خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی شدند

وی تصریح کرد: با توجه به جایگاه شهر مقدس قم یکی از موضوعاتی که باید موردتوجه باشد تغییر کاربری تابلوهای ورودی شهر از تجاری به فرهنگی است، به دلیل اینکه این تابلوها تجاری محسوب و به بخش خصوصی واگذارشده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خاطرنشان کرد: با تصویب شورای فرهنگی عمومی تابلوهای ورودی شهر قم از سیستم تجاری ذیل اداره کل راهداری خارج و برای نصب محتوای فرهنگی و مذهبی در اختیار شورای فرهنگ عمومی قرار گرفت.

محمدرضا قدسینماینده اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم نیز در این جلسه بیان کرد: تابلوهای آزادراه قم به کاشان، به دلیل اینکه این آزادراه توسط بخش خصوصی مدیریت می‌شود به همین دلیل باید با مدیرعامل این بزرگراه در این زمینه نیز رایزنی صورت گیرد.

وی  با تأکید بر آمادگی این اداره کل برای واگذاری تابلوهای ورودی قم به شورای فرهنگی عمومی این استان گفت: واگذاری این تابلوها به شورای فرهنگ عمومی مورد تائید وزارتخانه رسیده است که اجرای این طرح نیاز به مصوبه شورای فرهنگ عمومی دارد.

وی بابیان اینکه با تفاهم‌نامه‌های امضاشده با نهادهای فرهنگی، 40 تابلو هم‌اکنون در اختیار نهادهای فرهنگی قم قرار گرفته است،خاطرنشان کرد: مقدمات فسخ قرارداد پیمانکار تابلوهای ورودی قم و مقدمات لازم برای گرفتن تابلوهای از بخش خصوصی و نیز واگذاری آن‌ها به شورای فرهنگ عمومی انجام‌شده است.

انتهای پیام/ ع

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۲۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند/ تغییر نام جزیره ابوموسی

هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور امروز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی با تبریک روز معلم، روز کارگر و روز خلیج فارس گفت: تغییر نام جزیره ابوموسی به بوموسی در دستور کار دولت قرار دارد؛ یاد شهدایی که در خلیج فارس به شهادت رسیدند از جمله شهید مهدوی را نیز گرامی می‌داریم.

وی همچنین با گرامی‌داشت یاد شهدایی که در جنگ با پرتغال به شهادت رسیدند، افزود: روز ملی خلیج فارس روز فتح بندرعباس و مناطق در اختیار پرتغال و روز شکست غربی‌ها از ملت ایران است که دولت شیعی صفوی توانست در این مبارزه پیروز شود.

وزیر فرهنگ پس از ارائه گزارش معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: کسانی که از میانسالی عبور کرده‌اند ارزش اقدامات مربوط به سلامت را می‌دانند؛ در همین راستا به تبیین گسترده در مورد ضرورت این کار نیاز داریم، انشاالله این رویکرد به عنوان بخش مهمی از فرهنگ عمومی کشور که تاثیر مستقیم بر سبک زندگی دارد، تلقی شود.

وی در ادامه پس از شنیدن گزارش رئیس شورای فرهنگ عمومی زنجان گفت: روند اینگونه است که اولویت‌های ملی را اعلام می‌کنیم که اولویت‌های استانی و شهرستانی هم در آن قرار دارد؛ اما مسأله واحدی نیستند؛ سال گذشته پیمایش ارزش‌ها و نگرش‌ها و سبک‌زندگی را انجام دادیم، به ازای هر شهرستان می‌توانیم خروجی کتاب مستقلی را ارائه کنیم امسال هم مشابه سال ۱۴۰۲ اولویت‌هایی اعلام کردیم و وضعیت توصیفی ملی آنها بیان می‌شود.

اسماعیلی افزود: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها برش استانی خود را خواهند داشت؛ شهرستان‌ها نیز همینطور، ممکن است در شهرستانی مسأله طلاق پررنگ باشد در شهرستانی دیگر مسأله مواد مخدر که باید همه این مسائل مدنظر قرار گیرد.

وزیر فرهنگ درباره عملیات وعده صادق گفت: بیش از ۷۰ درصد مردم از این عملیات احساس غرور کردند که عدد بسیار بالایی محسوب می‌شود و همه پاسخ جمهوری اسلامی را مبتنی بر اصول جهانی در حوزه تعاملات دیپلماتیک دانستند، پشتیبانی از اقدام نظامی در این سطح برای ما مغتنم است.

اسماعیلی ادامه داد: در سفر اخیر به پاکستان و سریلانکا هیچ اجتماعی نبود مگر اینکه مردم مسلمان این کشور‌ها با شور و شعف از این اقدام جمهوری اسلامی تشکر کنند.

با توجه به صورت گرفتن عملیات وعده صادق علیه رژیم صهیونسیتی، در مورد ثبت این روز در تقویم نیز بحث و بررسی صورت گرفت.

در این جلسه حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از اقدامات انجام شده در هفته سلامت و محمدامین محمدی دبیر کارگروه تغذیه و سلامت خانواده در رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه گزارشی در مورد اقدامات اجرایی در حوزه سفره خانواده و ارتقای سطح سلامت تغذیه در بین جوانان و اعضای خانواده و توجه به جنگ فرهنگی و تغییر سبک تغذیه سالم در جامعه ارائه کردند.

در ادامه جلسه آیت الله علی خاتمی رئیس شورای فرهنگ عمومی زنجان نیز گزارشی از فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی این استان ارائه کرد.

بررسی مناسبت‌های تقویم ۱۴۰۴هجری شمسی نیز از دیگر دستورکار‌های این جلسه بود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • تغییر نام جزیره ابوموسی
  • تغییر نام جزیره ابوموسی!
  • هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی برگزار شد
  • بیش از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند/ تغییر نام جزیره ابوموسی
  • بیش‌ از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند
  • تکریم مقام معلم به یک فرهنگ و خیزش عمومی تبدیل شود
  • برگزاری هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • خسروپناه: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها رویکرد مسئله محور داشته باشند