Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@07:01:20 GMT

جنگ تحمیلی شناسنامه ایران اسلامی است

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۴۳۱۷۰

جنگ تحمیلی شناسنامه ایران اسلامی است

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،سردار عبدالمحمد رئوفی نژاد معاونت قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس در استانداری آذربایجان شرقی به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: دوران هشت سال دفاع مقدس، پر از حوادث خطرناک بود که اگر یک لحظه غفلت بر آن می‌شد خیلی از چیز‌ها عوض می‌شد که امروز شاهد آن هستیم، اما با درایت امام راحل و حضور مردم در صحنه و ایثارگری‌ها و ولایت مداری مردم تاریخ پر افتخار ایران اسلامی و شناسنامه انقلاب اسلامی شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تاکید بر اینکه، اگر جنگ تحمیلی رخ نمی‌داد شاخص‌ها و ابعاد معنوی و ویژگی‌های نظام و حکومت انقلابی این چنین نمایان نمی‌شد، افزود: ما هویت و ماهیت خود را، مردمی بودن نظام را، ایثار گری مردم را و نقش و حضور مردم را در جنگ تحمیلی به دنیا شناساندیم داد لذا این لطف خدا بود که ظرف مدت ۸ سال دنیا ماهیت انقلاب ما را فهمید و اینکه نظام ما یک نظام مقتدر است.

او ادامه داد: نظام ما نظامی بود که در دنیا به دنبال استقلال بود تا به کسی اتکا نداشته باشد، و دنیا وجود این چنین نظام را باور نمی‌کرد.


معاونت قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،گفت:اما با اراده مردم، درایت امام و مجموعه تلاش‌های نیرو‌های مسلح توانستیم با ایمان و اراده پس از هشت سال جنگ تحمیلی پیروز میدان شده و از آن بیرون بیاییم.

عبدالمحمد رئوفی نژاد افزود: امروز پس از ۴۰ سال، قدرت مقتدر بلامنازع منطقه هستیم و مقاومت ما به معنای هجوم به دشمن است که یک لحظه هم از آن غفلت نکردیم و این مقاومت، در ما روحیه انقلابی و ایثار و فداکاری ایجاد کردپس می‌توانیم بگوییم نظام ما صاحب اقتدار بی‌نظیرو بی، چون و چرا در منطقه است که همگی حاصل مقاومت بوده است.


او در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امروز ما تنها نیستیم و پیروزی در سوریه - یمن - عراق و حزب الله لبنان، پیروزی ایران است، چون بنیانگذار جبهه مقاومت اسلامی و انسجام دهنده امت اسلامی هستیم و استکبار جهانی از ما سیلی‌های زیادی خورده است، چون با کمترین تنش با سخت‌ترین عملیات ما مواجه می‌شود که نشان دهنده اقتدار جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت اسلامی است.


او افزود: امروز تحلیل آمریکایی‌ها بر دو راهبرد است، که یک راهبرد شان این است که باید با ایران کنار بیایند و راهبرد بعدی اینکه، با ایران بجنگند، چون روز به روز شاهد افول حضور آمریکا در منطقه هستند، اما امروز راهی جز مذاکره نمی‌بینند و می‌دانند مقابل قدرت بلامنازع منطقه برنده جنگ نخواهند بود.


در ابتدای مراسم محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و ایام هفته دفاع مقدس گفت: عزت و اقتدار و عظمت کشور در سایه خون با برکت شهدا به دست آمده است.


او با بیان اینکه همین مقاومت ۸ ساله در دفاع مقدس باعث افتخار ماست، خاطرنشان کرد: توانستیم در این جنگ تحمیلی جانانه از کشور دفاع کنیم و الان دنیا با همه لشکر خود توان و جرات تجاوز به کشور ما را ندارد و دیدند که چگونه پهپاد شان را ساقط کردیم لذا این‌ها ملت این ایران را آزموده اند و می‌دانند کسی جلودار این ملت نیست.


در پایان مراسم از تعدادی از پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس استان تجلیل شد.

 

انتهای پیام/

دوران هشت سال دفاع مقدس، پر از حوادث خطرناک بود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دفاع مقدس انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۳۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی

 استاندار کردستان شامگاه سه‌شنبه در جلسه ستاد پشتیبانی راهیان نور در سنندج اظهار کرد: در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی ضعف شدید داریم و اگر اردو‌های راهیان نور نبود، در بحث روایت و تبیین رشادت‌ها و افتخارات دفاع مقدس خیلی عقب بودیم.

اسماعیل زارعی‌کوشا تاکید کرد: دستگاه‌های مختلف همکاری و حمایت لازم را برای برگزاری اردو‌های راهیان نور داشته باشند، چراکه دشمن دنبال تحریف واقعیات دوران دفاع مقدس است.

وی گفت: برای برخی از برنامه‌ها هزینه‌هایی می‌شود که هیچ خروجی ندارد درحالی که تامین یک اتوبوس و یا تقبل کرایه آن برای دستگاه‌ها هزینه زیادی ندارد که برخی دستگاه‌ها کم‌کاری می‌کنند.

استاندار کردستان با بیان اینکه دشمنان با ناامیدی از تحریم اقتصادی، همچنان دنبال تهاجم رسانه‌ای هستند، افزود: آنها می خواهند با دروغ‌پراکنی، ذهنیت‌ها را منحرف کنند، بنابراین باید مراقب و هوشیار بود.

وی انجام عملیات وعده صادق را نقطه عطفی در مقابله با رژیم صهیونیستی ارزیابی کرد و گفت: با این اقدام، نظم جهانی تغییر کرد و نظم جدید نه با اراده غربی‌ها و اروپایی‌ها بلکه با اراده جبهه مقاومت شکل خواهد گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی
  • جامعه امروز ما نیاز به تفکر معلمان شهید دارد
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • کارگران رزمندگان حقیقی نظام جمهوری‌ اسلامی هستند
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است