Web Analytics Made Easy - Statcounter

در صد و نهمین جلسه شورای شهر رشت مطرح شد: شهرداری رشت جهت اجرای پروژه‌ها و برنامه‌های مختلف شهری، نیازمند منابع مالی بیشتر و درآمد پایدار است. ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۲ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، اسماعیل حاجی‌پور عصر امروز در صد و نهمین جلسه شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین وظایف شورای شهر رشت نظارت بر کار شهرداری است و به عقیده بنده شهرداری و شورای شهر در حال حاضر ابهت خود را از دست داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه بسیاری از پیمانکاران پروژ‌ه‌ها جهت وصول مطالبات خود تجمع کردند ابراز داشت: در حال حاضر 20 تا 30 درصد بودجه عمرانی ما تحقق پیدا نمی‌کند که لازم است با کمک دیگر اعضای شورا راهکار جدی برای حل مشکلات پیدا کنیم.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه اظهار داشت: پروژه پارک آبی شهر رشت در جلسه تلفیق شورا مطرح شد و پس از بحث و تبادل نظر اعضای شورا درباره احداث این مجموعه تفریحی-تجاری-خدماتی در زمین مورد نظر در جنب آرامستان موافقت شد.

شهرداری رشت 750 میلیارد تومان بدهی داردوضعیت مالی شهرداری رشت بحرانی استصدور پرونده در شهرداری رشت هوشمند شد

فرهام زاهد خاطرنشان کرد: در رابطه با پروژه پارک آبی شهر رشت، مقرر شد که شهرداری رشت پس از انجام مطالعات سرمایه‌گذاری و اخذ استعلامات لازم قبل از فراخوان سرمایه‌گذاری، نسبت به اخذ تأئیدیه اقدام کند.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات معیشتی کارگران شهرداری رشت اظهار داشت: باید به مشکلات معیشتی کارگران شهرداری رشت توجه اساسی شود.

محمدحسن علیپور با بیان اینکه شهرداری رشت نیاز به تغییرات اساسی دارد تصریح کرد: مدیران دلسوز بایستی به فکر حل مشکلات کارگران شهرداری رشت باشند زیرا صدای بسیاری از این کارگران به گوش مدیران اجرایی نمی‌رسد. 

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه ضمن تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: طی سالیان گذشته استکبار جهانی همواره جنگ‌های ناخواسته‌ای را به ملت ایران تحمیل کردند تا جایی که مناطق وسیعی از کشور ما توسط بیگانگان اشغال شد.

احمد رمضانپورنرگسی با بیان اینکه رزمندگان ایرانی به مدت هشت سال در سرما و گرما با دشمن مقابله کردند ابراز داشت: رزمندگان ایرانی در جبهه‌ها برای شهادت صف کشیده بودند و به دنبال پست و مقام دنیایی نبودند.

وی افزود: بسیاری از رزمندگان و ایثارگران هنوز آثار و نشانه‌های سال‌های جنگ را با خود به همراه دارند و بسیاری از آنان شب‌ها و روزها از شدت درد جسمی خود رنج می‌برند و این ازخودگذشتگی‌ها موجب شد تا جنگ تحمیلی به پایان برسد و حتی یک وجب از خاک این سرزمین به دست دشمن نیفتاد.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به مشکلات شهرداری رشت گفت: باید به دنبال راهکارهایی جهت ایجاد درآمد پایدار برای شهردادی رشت باشیم از این رو افزایش منابع مالی شهرداری بسیار ضروری است.

رمضانپورنرگسی با بیان اینکه در سال‌های 96 و 97 تنها چند درصد از مردم عوارض شهرداری را پرداخت کردند تصریح کرد: شهرداری رشت جهت اجرای پروژه‌ها و برنامه‌های مختلف نیازمند منابع مالی بیشتر و درآمد پایدار است اما در 6 ماهه اخیر حتی با کسری بودجه هم روبه‌رو بودیم.

سیدامیرحسین علوی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا نیز در این جلسه اظهار داشت: کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا باید نسبت به ارائه گزارشات و موضوعاتی که از طرف شهرداری رشت ابلاغ می‌شود دقت بیشتر داشته باشد زیرا شورا ناظر بر عملکرد شهرداری بوده از این رو صحت گزارشات شهرداری الزامی است. 

بهراد ذاکری، رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورا نیز در این جلسه با اشاره به بدهی‌های پیرامون پروژه جمع‌آوری آب‌های سطحی شهر رشت اظهار داشت: ابهامات و سوالاتی نسبت به این پروژه مطرح شده که بنده پیشنهاد می‌کنم یک کارگروه فنی، حسابرسی دقیق مالی این پروژه را برعهده گیرد. 

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به معوقات این سازمان اظهار داشت: هم‌اکنون سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت باید 700 میلیون تومان از معوقات حقوق پرسنل خود را پرداخت کند.

پیمان پارسا با بیان اینکه برای پرداخت معوقات حقوق پرسنل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت نیازمند تزریق مبلغ بودجه بیشتری هستیم افزود: در صورت تزریق بودجه به مبلغ ‌4 میلیارد تومان تا پایان سال 98، مشکل معوقات حقوق پرسنل این سازمان حل می‌شود.

وی تصریح کرد‌: میزان ارائه خدمات توسط سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت افزایش یافته از این رو تعمیرات و خدمات‌دهی ماشین‌های برقی شهرداری نیز انجام می‌شود و با این حجم از خدمات، اما متأسفانه مبلغ بودجه این سازمان کاهش یافته است.

انتهای پیام/ ع

R7877/P/S6,71/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۳۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان

یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شهر شیراز به مناسبت روز شوراها میزبان مدیریت ارشد استان و شهری بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شهر شیراز امروز_ یکشنبه نهم اردیبهشت _ به مناسبت روز شوراها میزبان مدیریت ارشد استان و شهری بود؛ محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در این جلسه ضمن تبریک به مناسبت روز شوراها، اظهار کرد: با اهل تقوا و پرهیزکار مشورت کنید و با متقین مشورت کنید که آن‌ها کسانی هستند که آخرت را بر دنیا ترجیح می‌دهند و کارهای شما را بر امور خویش مقدم می‌دارند.

وی خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، افزود: مشورت کنید، اراده کنید و به نتیجه خوبی برسید.

استاندار فارس با بیان اینکه کسانی که منتخب مردم هستند در شورای اسلامی شهر شیراز وظیفه سنگینی را بر عهده دارند، اضافه کرد: اعضای شورای اسلامی باید شکر این مسئولیت را با حل مشکلات مطالبات مردم بپردازند.

ایمانیه ابراز امیدواری کرد: اعضای شورای اسلامی شهر اولویت‌ها را در نظر بگیرند و تقسیم‌بندی وظایف را بر اساس حل مشکلات مردم در اولویت قرار دهند.

وی با بیان اینکه اکثر مشکلات مردم موضوع معیشت است، تصریح کرد: رفع مشکلات معیشتی تنها وظیفه چند نهاد نیست و سایر نهادها از جمله شورا بر حسب توان در این موضوع مهم و مردمی وظیفه دارند.

استاندار فارس تاکید کرد: اختلاف سلیقه زیر چتر اصیل تفکرات انقلاب اسلامی باعث برکت می‌شود.

ایمانیه از اعلام آمادگی خود برای کلید زدن شورای راهبردی مدیریت شهری در شهر شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان خبر داد.

لطف اله شیبانی فرماندار شهرستان شیراز همچنین در این مراسم با تبریک روز شوراها به اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و قدردانی از تلاش و خدمات آن‌ها در خدمت‌رسانی به مردم، تصریح کرد: طی مدت باقیمانده از عمر شورا باید خدمت رسانی صادقانه به مردم شهید پرور شهر شیراز سر لوحه کار باشد.

مدیریت واحد و یکپارچه شهری ایجاد شود

در ادامه این مراسم همچنین محمد حسن اسدی شهردار کلان شهر شیراز در سخنانی اظهار کرد: امروزه به دلیل حضور شوراها در شهر و روستا شاهد پیشرفت مناطق هستیم.

وی افزود: شورای اسلامی شهر شیراز در جایگاهی قرار دارد که به دنبال مسائل سیاسی نیست بلکه به‌دنبال رفع مسائل و مشکلات و خدمت‌رسانی مطلوب و شایسته به مردم هستند.

شهردار شیراز از پنج برابر شدن بودجه شهرداری شیراز با حمایت شورای اسلامی شهر خبر داد و اضافه کرد: اگر دولت می‌خواهد از تصدی‌گری به حاکمیت برسد باید مدیریت واحد و یکپارچه شهری را تشکیل بدهد.

اسدی تصریح کرد: نقش شوراها در پیشبرد امور شهری بسیار با اهمیت است و هرچه به سمت تقویت شوراها برویم رضایت مردم افزایش می‌یابد.

خاطر نشان می‌شود، در ادامه یکصد و پنجاه و یکمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز لایحه دو فوریتی شهرداری شیراز، در خصوص اصلاح مصوبه اولین اجلاسیه رسانه‌ای جبهه مقاومت با حضور ۱۳ نفر از اعضای شورا بررسی و به تصویب رسید. بر اساس ماده واحده این طرح به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود اولین اجلاسیه رسانه‌ای جبهه مقاومت را با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال برگزار کند.

مصوبه دیگر شورای اسلامی شهر شیراز ارسالی از کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورا بود و به تصویب رسید. در ماده واحده این مصوبه شهرداری شیراز مکلف شد موضوع استفاده از ظرفیت‌های مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام خمینی (ره) در حوزه سرمایه گذاری را بررسی و گزارش اقدامات را هر شش ماه یک بار به شورای اسلامی شهر شیراز ارائه نماید.

در این جلسه همچنین لایحه شهرداری شیراز در خصوص کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ارسالی از کمیسیون مشترک برنامه، بودجه، امور حقوقی و املاک و شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورا، بررسی شد و به تصویب رسید.

بر اساس ماده واحده این طرح شهرداری مکلف شد هزینه صدور پروانه و عوارض ساختمانی را صرفاً جهت کاربری مسکونی به میزان ده درصد (۱۰%) برای خانواده‌های دارای حداقل سه فرزند زیر بیست سال تخفیف دهد.

در تبصره ۱ این طرح آمده است؛ معافیت‌های فوق فقط یک بار و تا متراژ ۲۰۰ متر مربع زیر بنای مفید در شهر شیراز قابل اعمال است.

در این جلسه همچنین طرح کمیسیون تلفیق شورا، در خصوص اساسنامه مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز بررسی و به تصویب رسید. بر اساس ماده واحده این طرح اساسنامه مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز شامل ۱۸ ماده و ۱۶ تبصره به شرح پیوست ممهور به مهر شورا به تصویب رسید.

کد خبر 748884

دیگر خبرها

  • عدالت باید در اجرای پروژه‌های عمرانی خوزستان رعایت شود
  • میدان جی مسدود خواهد شد
  • سرانجام ساخت فاز تکمیلی بزرگراه یادگار امام
  • لزوم تمرکز فعالیت‌های عمرانی در معاونت فنی شهرداری تهران
  • از اجرای ۱۲۰ پروژه تا افتتاح یک باغ بانوان طی دو ماه آینده در منطقه ۵ شیراز
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • بازداشت ۳۷ عضو شورا‌های تهران در سال ۱۴۰۲
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • شوراها به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند
  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران