Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در قم ظرفیت‌های دینی،معنوی و ارزشی مهمی همچون حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران و حوزه‌های علمیه قم وجود دارد که باید ورودی شهر قم متناسب با این موضوعات موردتوجه قرار بگیرد. ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۴ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در یک‌صد و هشتاد و چهارمین جلسه شورای فرهنگی عمومی قم که در ساختمان اداری آستانه مقدسه حضرت معصومه(س)برگزار شد،اظهار داشت:باید کمیته‌ای با حضور اعضای مختلف دستگاه‌های اجرایی تشکیل شود و طرح‌هایی در جهت استفاده از تبلیغات فرهنگی به‌جای تبلیغات تجاری و بازرگانی ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به جایگاه شهر مقدس قم افزود: محتوای تابلوهای ورودی و خروجی قم باید متناسب با شأن و جایگاه قم باشد و باید اقدام‌های صورت گیرد.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه تابلوهای ورودی و مبادی شهر قم باید ازنظر محتوا و شعائر ساماندهی شود،تصریح کرد: برای این امر به مشارکت همه مسئولان و دستگاه‌های اجرایی نیاز است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به‌جای تصویب طرحی برای 2 ورودی شهر توسط شورای فرهنگ عمومی باید طرحی جامع برای ساماندهی تمام ورودهای استان در دستور کار قرار بگیرد.

تبلیغات تابلوهای ورودی شهر قم از تجاری به فرهنگی تبدیل می‌شودروایت خواندنی هنرمند قمی از تصویرگری سه نسل از شهدا؛ سیره شهدا خط بطلانی بر زرق‌وبرق دنیاست

ذوالنور ادامه داد: در قم ظرفیت‌های دینی،معنوی و ارزشی مهمی همچون حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران و حوزه‌های علمیه قم وجود دارد که باید ورودی شهر قم متناسب با این موضوعات موردتوجه قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: باید بر اساس نیازهای قم و جایگاه آن برای تابلوهای تبلیغاتی قم تصمیمات لازم را با حضور نهادها و دستگاه‌های مختلف اتخاذ کنیم،ورودی‌های کاشان و تهران به سمت قم نیاز به برنامه جامعی در طراحی و ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی دارد تا فرهنگ قم و را به‌خوبی معرفی کنیم.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:طراحی این تابلوها در جهت تبیین مسائل فرهنگی و دینی و فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش‌های انقلابی نیاز به اقدامات کارشناسی شده داریم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه بایدکمیته‌ای ویژه برای ساماندهی محتوا تابلوهای ورودی شهر ایجاد شود،خاطرنشان کرد: این کمیته با حضور نمایندگانی از آستانه مقدسه حرم حضرت معصومه(س)، مسجد جمکران، حوزه علمیه، شورای تبلیغات، سپاه پاسداران، شهرداری، حمل‌ونقل و ترافیک و همچنین سپاه پاسداران باید تشکیل جلسه داده و نسبت به ساماندهی ورودی‌های شهر برنامه‌ریزی کنند.

حجت الاسلام سعید روستاآزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز در این جلسه بیان کرد: محتوای تابلوهای ورودی قم باید هوشمندانه، جامع و به صورت کارشناسی انتخاب شود.

وی با بیان اینکه باید هیاتی اندیشه ورزی با استفاده از ایده های فرهنگی و ابتکاری، به خلق اثار فاخر فرهنگی در این تابلو پرداخته شود،تصریح کرد: ارائه دستاوردهای حوزه های علمیه، ظرفیت های قم، معرفی مراجع تقلید و همچنین شهدای روحانی از جمله محتوایی است که باید پیتم محوری تابلوهای ورودی به قم باشد.

ابراهیم معتمدی قائم مقام شهرداری قم در این جلسه بیان کرد: هزینه ساخت هر تابلوی تبلیغاتی یک میلیارد ریال، هزینه نگهداری سالیانه آن 500 میلیون ریال و درآمد این تابلوها 2 بیش از 2 میلیارد ریال است.

وی عنوان کرد: 2 هزار متر فضای تبیغی فرهنگی در قم وجود دارد،خلا جدی در این زمینه این است که دستگاه های فرهنگی توان پرداخت هزینه های چاپ و نصب بنر برای این تابلوها را ندارند، برای عملیاتی کردن این طرح ضروری است تا در یک بازه زمانی سه ماهه تمام این تابلوها را در اختیار مدیریت شهری قرار داد.

قائم مقام شهرداری قم خاطرنشان کرد: 30 میلیارد ریال هزینه سالیانه چاپ و نصب بنر برای این تابلوهای است، گرفتن تابلو مهم نیست آن چه اهمیت دارد تولید محتوا و نصب مستمر بنرهای با محتوای فرهنگی و مذهبی است.

انتهای پیام/

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۳۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی زبردست امروز سه‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری ویروسی و مشترک بین انسان و دام است که از راه‌های مختلف به انسان انتقال پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: باتوجه‌به فرارسیدن فصل بهار و تابستان و افزایش میزان زاد ولد حشرات و انگل‌های خارجی امکان انتقال بیماری از جمعیت دامی به جوامع انسانی وجود دارد.

مدیرکل دامپزشکی لرستان، افزود: این بیماری در جمعیت دامی فاقد هرگونه نشانه و علائم بالینی است؛ اما در صورت بروز بیماری در انسان سبب علائم مختلف و متفاوتی خواهد شد.

زبردست از جمله راه‌های انتقال بیماری را تماس با دام آلوده، تماس با خون و ترشحات دام بیمار، کشتار غیرمجاز دام و گزش توسط کنه ناقل بیماری برشمرد و اضافه کرد: افراد در معرض خطر این بیماری چوب‌داران، دامداران، قصابان، سلاخان و دامپزشکان هستند.

وی از جمله راه‌های پیشگیری از شیوع این بیماری را سم‌پاشی بدن و جایگاه دام، مبارزه با جمعیت انگل‌های خارجی دام، رعایت پوشش شخصی و فردی در هنگام تماس با دام و ترشحات دام‌ها و همچنین نگهداری گوشت به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال اعلام کرد.

مدیرکل دامپزشکی لرستان، گفت: باتوجه‌به اقدامات صورت‌گرفته موردی از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه و کنگو در استان گزارش نشده است.

کد خبر 6093183

دیگر خبرها

  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است
  • دیشب بر فراز کریمه چه گذشت؟
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آن‌ها انجام می‌شود
  • برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اعتبار شده است
  • وعده قالیباف درباره اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • اعلام مشخصات تاکسی‌های برقی/ سقف تعداد تاکسی‌های برقی متناسب با زیرساخت شهر‌ها
  • نام‌گذاری معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌نام «استاد فروغی»
  • رشد اعتبارات هزینه‌ای عمومی دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مأموریت‌های آنها بوده است