Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مهمترین راهکار عبور از مشکلات اقتصادی کشور بازگشت به فرهنگ دفاع مقدس است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمدباقر قالیباف امشب در محل مسجد قدس شهرک دانشگاه نیشابور اظهار داشت: ماه محرم الحرام است و هفته دفاع مقدس که مزین به نام شهدا و امام شهدا است؛  نیشابور در طول تاریخ همیشه مایه افتخار بوده و انصاف قضیه این است که این شهرستان در دوران دفاع مقدس مثل سابقه تاریخی خودش ایفای نقش کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: این شهر زادگاه شهید بزرگواری همچون سردار قاجاریان است که از فرماندهان لایق، شجاع و امیدآفرین بود و در میان مدافعان حرم برای این استان و کشور افتخارآفرینی کرد.

قالیباف تصریح کرد: این شهید بزرگوار افتخاری برای نیشابور است؛ نهضت انقلاب اسلامی نهضتی ریشه‌دار در قیام عاشورا و ریشه در حرکت و نهضت امام حسین (ع) دارد؛ نخستین مسئله‌ای که در فرهنگ عاشورا برجسته است؛ شهادت افتخارآفرین است.

وی ادامه داد: نقش شهادت در زنده کردن یک جامعه، یک ملت و در افتخار آفرینی کجاست؟ در دهه ۶۰ میلادی وقتی که رژیم صهیونیستی با اعراب در تعارض قرار گرفت، ملت‌های مسلمان در آن زمان در کنار هم قرار گرفتند و اتفاقات بعدی رخ داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: به گذشته کشور خودمان نگاه کنید؛ در مبحث جغرافیایی مرز‌های ما کجا بود و چه اتفاقاتی رخ داد که این مرزها، کوچک و کوچک‌تر شد؟ انقلاب اسلامی در سال ۵۷ خط بطلانی بر این مسئله کشید.
قالیباف گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی،  تمام تجهیزات نظامی غربی‌ها و اروپاییان به کمک رژیم بعثی آمد و جنگ تحمیلی راه انداخته شد؛  کمک‌های پشتیبانی و مالی کشور‌های وابسته به آمریکا و شیوخ خلیج فارس پای حمایت از حزب بعث و صدام ملعون آمد و نیروی انسانی کشور تازه انقلاب کرده ما اولین بار بود که در چنین جنگی در تاریخ کشور ما روبرو می‌شد.

وی با اشاره به اینکه یک وجب از خاک کشور در اختیار بعثی‌ها قرار نگرفت تاکید کرد: ما برای خاک می‌جنگیم و شاهد بودیم حتی ارامنه این کشور که به کشورشان علاقه‌مند بودند با اینکه از جهت دینی هم با ما متفاوت بودند،  در دفاع مقدس حضور پیدا کردند و جنگیدند و شهید هم دادند.

قالیباف ادامه داد: وقتی فرهنگ شهادت برخاسته از انقلاب اسلامی که ریشه در نهضت امام حسین داشت گسترش یافت نتیجه این شد که شیعه با این فرهنگ شهادت در فلسطین و در غزه با دست خالی مبارزه کرد.

وی بیان کرد: شاخص و میزان حرکت، ولایت فقیه است و در دوران دفاع مقدس نیز این گونه بود و امروز باید جنس همان رخداد‌ها در عرصه اقتصاد کشور نیز شکل بگیرد تا از مشکلات فعلی عبور کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیاسی قالیباف مجمع تشخیص مصلحت نظام شهادت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۳۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین احمد لقمان پور،مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در گفتگو با خبرنگاران گفت: به مناسبت شهادت امام صادق علیه‌السلام، دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس میهمان شهر قم خواهند بود.

وی بیان کرد: یکی از این دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسیده و دیگری در عملیات عاشورای ۲ در سال ۱۳۶۴ در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم افزود: پیکر‌های مطهر این دو شهید گمنام روز جمعه هفته جاری از ساعت ۱۶:۴۰ از میدان آل یاسین به سمت مسجد مقدس جمکران تشییع خواهند شد.

وی ادامه داد: این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در صحن اصلی مسجد مقدس جمکرا ن خاکسپاری می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • شناسایی هویت شهید دفاع مقدس
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • تغییر در میزبانی استان کرمان از شهدای گمنام
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود