Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: با تصویب اعضای شورای فرهنگ عمومی قم، تبلیغات تجاری و بازرگانی تابلوهای ورودی شهر قم به محتواهای فرهنگی تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، سید موسی حسینی کاشانی، شامگاه چهارشنبه در یک‌صد و هشتاد و چهارمین جلسه شورای فرهنگی عمومی قم عنوان کرد: ورودی ها قم، پیشانی شهر است و باید به محتواهای فرهنگی در ورودی‌ها توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: با توجه به تصویب اعضای شورای فرهنگ قم، تبلیغات تجاری و بازرگانی تابلوهای ورودی شهر قم به محتواهای فرهنگی تبدیل می‌شود. برای شهر قم این مساله پذیرفته نیست که تابلوهای ورودی شهر، تبلیغی و بازرگانی و تجاری باشد و در آن محتواهای فرهنگی به چشم نخورد.

حسینی کاشانی خاطرنشان کرد: ورودی‌های کاشان و تهران به سمت قم، مسیری شلوغ و پرتردد است که می‌توان از این ظرفیت مهم تبلیغاتی که در اختیار اداره حمل و نقل است برای تبلیغات فرهنگی و محتواهای با ارزش استفاده کرد.

وی گفت: در جهت تغییر کاربری این تابلوهای تبلیغاتی و بازرگانی، واگذاری این تابلوها از بخش‌های خصوصی به دستگاه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی مورد پیگیری قرار می‎گیرد.

در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به هجمه‌های فرهنگی عنوان کرد: استفاده از محتواهای فرهنگی روی تابلوهای ورودی شهر قم، مرحمی بر یک زخم قدیمی است.

وی افزود: استفاده از نمادهای دینی و فرهنگی و انقلابی به جای نمادهای تجاری کاری ارزشمند و قابل تقدیر است، در گذشته عده‌ای تلاش کردند عکس شهداء را از تابلوهای تبلیغاتی حذف کنند و امروز برخی در تلاشند نام شهید از خیابان‌ها و معابر حذف شود.

نصرت‌الله لطفی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: در شرایطی که بستر برای تغییر کاربری تابلوهای تبلیغاتی فراهم است باید همه تابلوهای ورودی به قم تغییر کند و تبلیغات فرهنگی جایگزین تبلیغات بازرگانی شود.

وی اظهار کرد: در جهت ساماندهی این تابلوها به یک مصوبه نیاز است تا تصمیم‌گیری درستی انجام پذیرد، بیش از یک سال و نیم است این موضوع مطرح می‌شود اما به نتیجه دست پیدا نمی‌کنیم.

لطفی بیان کرد: این طرح نیاز به پشتوانه مالی دارد و بهتر است در جهت به روز رسانی این تابلوها، آن را به مدیریت شهری واگذار کنیم و محتواها نیز بر عهده شورای فرهنگ عمومی باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۴۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات از ۲ روز دیگر

به گزارش جام جم آنلاین،بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، تبلیغات دومین مرحله از انتخابات مجلسِ دوازدهم از بامداد پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ۲۰ اردیبهشت ادامه دارد.

انتخابات در دو حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و مرودشت-ارسنجان و پاسارگاد به دور دوم کشیده شده تا سرنوشت ۳ نماینده باقی مانده استان، ۲۱ اردیبهشت مشخص شود. 

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه شیراز و زرقان تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • آغاز تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات از ۲ روز دیگر
  • آخرین وضعیت پرونده باغ ازگل / موضع قوه‌قضاییه درباره محتواهای خلاف قانون پلتفرم‌های داخلی
  • اعلام نتایج آزمون ورودی جامعه الزهرا (س)
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود
  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود