Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ بخشی از اتفاقات به شرح زیر است:

شخصیت هفته؛ روحانی

پس از جنجال عدم صدور روادید از سوی امریکا برای رئیس جمهور و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل، بالاخره صبح دوشنبه حسن روحانی پس از نواختن زنگ مدارس در اول مهر برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل و دیدارها و رایزنی‌های سیاسی، عازم نیویورک شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حواشی ایجاد شده بر سر صدور روادید برای روحانی و ظریف باعث شد که سخنرانی امسال رئیس جمهور در هفتاد و چهارمین مجمع سازمان ملل از اهمیت بسزایی برخوردار باشد.

رئیس جمهور در این سفر که با «ابتکار صلح هرمز» انجام شد با برخی مقامات کشورهای مهم به خصوص کشورهای مهم اروپایی دیدار کرد. روحانی در اولین دیدار خود با «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان»، از بیانیه اخیر سه کشور تئوریکا برای دخالت ایران در حادثه آرامکو به شدت انتقاد و این بیانیه را بی اساس خواند. مرکل هم از پیشنهاد «ابتکار صلح هرمز» استقبال کرد. روحانی در سفر خود به نیویورک با «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه، دو بار دیدار کرد. در ادامه او با «بوریس جانسون»، نخست وزیر انگلیس، نخست وزیر اسپانیا، نخست وزیر ژاپن، نخست وزیر پاکستان، نخست وزیر سوئد، رئیس جمهور سوئیس و ... دیدار کرد. روحانی همچنین در مصاحبه جنجالی خود با فاکس نیوز هرگونه مشکل در روابط میان تهران-واشنگتن را ناشی از رفتارهای ترامپ دانست.

همچنین روحانی در سخنرانی خود در سازمان ملل آن هم به صورت کوبنده و جنجالی، واکنش جامعه جهانی را برانگیخت.

همچنین در مدت زمانی که روحانی در نیویورک حضور داشت تعدادی از اصولگرایان بیکار ننشته و شروع به تخریب روحانی کردند. مخالفت‌هایی که پس از توافق برجام و تصویب آن در مجلس ایران نیز متوقف نشد و در روزهای خروج ایالات متحده امریکا و دونالد ترامپ از برجام نیز به اوج خود رسید. «امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی»، نماینده اصولگرای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، در همین زمینه در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: «آنی که پس از نهی مستدل و ترسیم خط صریح نقشه دشمن توسط امام جامعه، در تریبون رسمی می‌خواهد خطای گذشته را تکرار کند؛ قطعا کفایت بازگشت به ریاست جمهور ایرانیان را ندارد.»

«جواد کریمی قدوسی»، نماینده اصولگرای مشهد، نیز در اظهاراتی بیان کرد: «ان‌شاءالله مطلقا مذاکره و دیداری با مقامات امریکایی صورت نخواهد گرفت و اگر هم چنین اتفاقی رخ دهد آقای روحانی و آقای ظریف باید بدانند که بهای بسیار سنگینی را برای این کارشان پرداخت خواهند کرد چرا که هم نهی صریح ولی امر مسلمین است و نادیده گرفتن چندین باره این نهی باعث خروش ملت انقلابی خواهد شد.» این مطلب در حالی مطرح شد که بارها و بارها روحانی و ظریف هرگونه مذاکره با آمریکا را رد کرده بودند. البته در این مسیر رسانه‌های اصولگرا نیز کم نگذاشتند

چهره هفته؛ قاضی سراج و پروانه سلحشوری

ماجرا از خودسوزی «دختر فوتبال ‌دوست ایران» شروع شد و بحث بر سر جنجالی است که علیه «پروانه سلحشوری»، نماینده مردم تهران، در فضای مجازی به راه افتاد. خبر هیچ اصل و نسبی نداشت و تنها ازسوی چند حساب کاربری غیرواقعی منتشر شد و «آقازاده ماساژور»، هشتک آن شد.

یک باند گسترده ماساژ مختلط در تهران که علاوه بر ماساژ، به مشتری‌های خود خدمات جنسی نیز ارایه می دادند، دستگیر شدند. این خبری بود که منتشر شد و حواشی بسیاری را به دنبال داشت، البته حواشی آن وقتی شروع شد که باشگاه خبرنگاران جوان (خبرگزاری وابسته به صداوسیما) کنار این خبر، موضوع دیگری را نیز منتشر کرد و آن نسبت دادن سرکردگی این باند متخلف به برادرزاده پروانه سلحشوری، نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران، بود. موضوعی که موجب شد در فضای مجازی، اکانت‌های فیک روی این خبر جعلی موج‌سواری، آغاز کنند.

«محمدمهدی زاهدی»، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، نیز در توییتر خود نوشت: «اتاق‌های فکرشان برای فرار از پاسخگویی، هر روز به دنبال حاشیه‌سازی و ایجاد دوقطبی‌های نخ‌نما هستند. دختر آبی را مستمسک قرار دادند، تا جایی که ‎پسر فوتبالی را فراموش کردند و امروز در منجلاب  ‎آقازاده ماساژور فرو رفته‌اند.»

همچنین حجت‌الاسلام ناصر موسوی‌لارگانی، یکی دیگر از نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری همچون زاهدی دست به کار شد و در صفحه توییترش خطاب به سلحشوری نوشت: «کسی می تواند مدعی حقوق زنان باشد که حداقل یک گام مثبت برای بانوان این سرزمین برداشته باشد. کاش به جای پرداختن هجویاتی ‎دروغ دختر آبی، حواس‌مان بیشتر به اطرافیان‌مان باشد.»

سلحشوری در واکنش به این شایعات در حساب کاربری اش در توییتر نوشت:  «فی قلوبهم مرض فزادهم‌الله مرضا و لهم عذاب الیم بما کانوا یکذبون (بقره 10) دو برادرزاده ۴ و ۲۰ ساله دارم که اکنون در کنار خانواده خود در اهواز هستند. برادرم که فرزندش ۲۰ساله است، در نوجوانی به جبهه رفت و جانباز است، از خدا بترسید و آخرت خود را فدای دنیای دیگران نکنید.»

البته تکذیب این دروغ فقط به توییت سلحشوری ختم نشد و برادر او «تورج سلحشوری» نوشت: «بنده برادر خانم دکتر سلحشوری هستم از 15 سالگی تا پایان نبرد جنگ تحمیلی در جنگ بودم و سه بار مجروح شدم. پسرم نیز برادرزاده خانم دکتر است. از سه سالگی تا ۱۰ سالگی جامعه‌القران اهواز که بود بین همه بچه‌ها پیش‌نماز بود و در حال حاضر دانشجوی سال سوم ادبیات آلمانی در تهران است. فعلا در تعطیلات در اهواز است. هیچگاه نماز و روزه‌ ایشان ترک نشد، آموزشگاه‌های زبان اهواز از ایشان دعوت کردند برای آموزش زبان آلمانی ولی بسیار کم‌رو و محجوب است و نرفت. دوستان اگر خواهر بنده در مجلس انتقاد می‌کند با تهمت و افترا نباید ایشان را خفه کرد.»

***

ناصر سراج ملقب به «قاضی سراج» در زمان ریاست آیت الله لاریجانی به ایفای نقش پردخت. سراج از مردادماه 92 پس از سال‌ها فعالیت به عنوان قاضی و رسیدگی به پرونده‌هایی قابل‌ توجه و خطیر، مسئولیت ریاست سازمان بازرسی کل کشور را عهده‌دار شد. سراج از زمان ریاست رییسی بر قوه‌قضاییه تاکنون یعنی در حدود 6 ماه به فعالیت خود ادامه داد و اظهاراتش به گونه‌ای بود که نه‌ تنها هیچ نشانی از خداحافظی با سازمان بازرسی نداشت؛ بلکه به نظر می رسید با تغییر قاضی‌القضات ایران، فضا برای عملکرد و اقدامات سازمان بازرسی بازتر شود.

روز شنبه اطلاعیه برگزاری مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان بازرسی ایران روی خروجی پایگاه اطلاع‌رسانی این نهاد قرار گرفت و اعلام شد. قاضی سراج که در طول روزهای ریاستش بر این سازمان تقریبا هیچ خبری درباره دلخوری یا ناراحتی‌اش منتشر نشده بود، در مراسم تودیع و معارفه خود بدون هیچ توضیحی، نه به رسانه‌ها، بلکه به سایر مسئولان حاضر در جلسه نیز حاضر نشد. در نهایت درویشیان طی مراسمی با حضور «غلامحسین اژه ای»، معاون اول قوه قضاییه، جایگزین سراج شد.

اژه ای در این مراسم گفت: «او در اواخر سال ۹۶ بود که اصرار کرد کسی جایگزینش شود و به جهات مختلف گفتیم که شما بمانید و باز در سال ۹۷ این مساله را مطرح کرد و در سال ۹۸ از همان آغازی که ریاست قوه قضاییه آمد، دو و سه بار پیشنهاد جایگزین شدن فرد دیگری را به جای خود داده است. البته آقای سراج فعلا ابلاغ مشاور رییس قوه قضاییه برای‌شان صادر شده و هفت، هشت کار هم به ایشان پیشنهاد کرده‌اند که هرکدام را بپذیرد، حتما در خدمت‌شان خواهیم بود و رییس قوه قضاییه هم اصرار دارد که از تجربه آقای سراج حتما استفاده صحیح شود.»

به‌هرحال نیامدن سراج به مراسم تودیع و معارفه امری غیر‌عادی بود تا جایی که صبح روز سه شنبه شایعه بازداشت قاضی سراج منتشر شد؛ خبری که قوه قضائیه عکس‌العملی به آن نداشت، اما شخص قاضی سراج در گفت‌و‌گو با رویداد24 خبر بازداشت را تکذیب کرد و ا‌ز چند‌ شغله‌ بودن خود خبر داد.

ناصر سراج گفته است: «می‌بینید که الان با شما صحبت می‌کنم. آیا از زندان درحال مکالمه هستم؟» سراج درباره اینکه آیا علت عدم حضور او دلخوری به دلیل برکناری بوده است یا خیر، گفت: «چیز خاصی نبود.»

جنجال هفته؛ حمله به وزیر نفت، صدرالساداتی  

«بیژن زنگنه»، وزیر نفت، علاوه بر تلاش برای صادرات نفت ایران در شرایط تحریم هر روز با اتهامات جدید روبرو است که در آخرین مورد آن می‌توان به ماجرای کارگران هپکو و خصوصی‌سازی این شرکت اشاره کرد. اما این هجمه‌ها چرا و از سوی چه کسانی انجام می‌شود؟

زنگنه در واکنش به خبری مبنی بر حضور وی در هیات مدیره هپکو بعد از خصوصی‌سازی گفته که دروغ‌هایی در مورد هپکو عنوان شده و مشخص نیست، چه نیتی دارند. اگر دروغ گفتن مالیات داشت دولت بیشتر از درآمد نفت از آن کسب درآمد می‌کرد.

همچنین نام زنگنه به عنوان متهم ردیف اول واردات دستگاه‌های دست دوم چینی وغیرچینی مطرح می‌شود اما در دوره ای که زنگنه در هیات مدیره هپکو حضور داشت، هیچ دستگاه و ماشین آلات چینی و غیرچینی وارد این شرکت نشده است و مجموع این اتهامات در حالی چند روزی است که در فضای مجازی دست به دست می‌شود که هیچ سند و مدرکی در این مورد ارائه نشده است.

***

سید روح‌الله صدرالساداتی نماینده هرمزگان در اجلاسیه هفتمین دوره مجلس خبرگان رهبری ( دوره پنجم) حضور پیدا نکرد. طی هفته های گذشته موضوع گم شدن ناگهانی روح الله صدرالساداتی و دو برادرش که هر دو روحانی هستند موجب شکل گیری برخی حواشی در کشور و فضاسازی رسانه های معاند در خصوص دلایل و زمینه های گم شدن برادران صدرالساداتی شد.

خبر هفته؛ رونمایی از سامانه ثبت اموال مسئولان، غیبت روانچی در سازمان ملل

هفته جاری از سامانه ثبت دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران رونمایی شد. این رونمایی پیرو مصوبات 9 آبان‌ ماه 94 بود که مجمع تشخیص مصلحت نظام اقدام به تصویب قانون رسیدگی به دارایی مقامات، مسئولان و کارگزاران کرد و طبق ماده 3 این قانون تقریبا همه مسئولان و مستخدمین حاکمیت لازم است اموال خود، اموال خود، همسر و فرزندان خود را به رییس قوه قضاییه اعلام کنند. استناد این قانون به اصل 142 قانون اساسی است که می گوید: «دارایی رهبر، رئیس جمهور، معاونان رئیس جمهور، وزیران و همسر و فرزندان آنان قبل و بعد از خدمت توسط رییس قوه قضاییه رسیدگی می شود که بر خلاف حق افزایش نیافته باشد.»

این سامانه توسط شهریاری، رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، رونمایی شد. البته فعالیت این سامانه در نخستین پایلوت تنها در محدوده دفتر مرکزی است و در گام‌های بعدی در بستر شبکه ملی راه‌اندازی می‌شود.

***

«آیت الله اراکی»، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، استعفا کرد. آیت‌الله محسن اراکی علت این کناره‌گیری را بازگشت به حوزه علمیه اعلام کرده است. آیت الله اراکی 6 سال در این سمت به ایفای نقش پرداخت.  ساختار مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مجمع عمومی، شورای عالی و دبیرکل تقسیم شده که اعضای شورای عالی برای مدت 6 سال و با حکم مستقیم رهبری مشخص می‌شوند. آیت‌الله محسن اراکی سال 1391 به عنوان دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، به عنوان جایگزین آیت‌الله محمدعلی تسخیری انتخاب شد. محسن محمدی‌عراقی معروف به محسن اراکی که قریب به 6 سال این مسئولیت را برعهده داشته نیز متولد و تحصیلکرده نجف و البته قم است. او به واسطه گذراندن دوره تحصیلات در دانشگاه پورتموث لندن در مقطع دکترای فلسفه، مدتی نماینده حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در انگلستان بوده است.

***

«پرویز اسماعیلی»، معاون اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور، در توییتر خود نوشت: علت غیبت مجید تخت روانچی نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل در دیدارهای رییس جمهور در نیویورک صرفا کسالت ایشان و تجویز پزشک برای استراحت کامل طی چند روز اخیر است. حمدالله بهبودی حاصل و مراحل ترخیص از بیمارستان هم در حال انجام است.

 

***

«حمید بعیدی نژاد»، سفیر ایران در لندن، در توییتر خود نوشت: «کشتی بزرگ «استنا ایمپرو» تحت پرچم انگلیس روز دوشنبه بعد از تکمیل فرآیند قضایی و حقوقی جمهوری اسلامی ایران، از توقیف آزاد شد.»

«سید عباس موسوی»، سخنگوی وزارت خارجه ایران، پیش از این از رفع توقیف این نفتکش بعد از طی مراحل قضایی و حقوقی خبر داده بود.

ادعای هفته؛ بهزاد نبوی

«بهزاد نبوی»، فعال سیاسی اصلاح طلب، اخیراً در گفتگویی ادعا کرده در دفتر سردار نقدی دو جاسوس اسرائیل شناسایی شد که در زندان با برخی زندانیان سیاسی هم بند بودند، که یکی از آنها اعدام شد.

«سردار محمدرضا نقدی»، معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در گفتگو با فارس و در پاسخ به سوالی پیرامون صحت و سقم ادعای اخیر بهزاد نبوی مبنی بر شناسایی دو جاسوس در دفتر سردار نقدی ضمن تکذیب این موضوع، اظهار کرد: «هجویات فردی که نام بردید ارزش پاسخگویی ندارد و وی باید به زودی به دادگاه برود و جواب دروغ‌هایی که مطرح کرده را بدهد چراکه مصداق بارز نشر اکاذیب برای تشویش اذهان عمومی است.»

حاشیه هفته؛ درگیری در مصر

جرقه اعتراضات جمعه و شنبه گذشته در مصر با افشاگری‌های یک تاجر مصری فراری علیه "عبدالفتاح السیسی" رییس جمهوری مصر آغاز شده است. «محمد علی»، تاجر 41 ساله مصری، که در تبعیدی خودخواسته در اسپانیا زندگی می‌کند، در سلسله ویدئوهای افشاگرانه درباره فساد سیاسی و اقتصادی سیسی و هیات حاکمه مصر، مردم مصر را پس از بیش از 6 سال سکوت و خانه‌نشینی بار دیگر به میدان تظاهرات کشانده است.

این تاجر 41 ساله مصری در ویدئوهایی که منتشر کرده مدعی شده به مدت 15 سال پیمانکار ساخت و ساز در ارتش مصربوده و برای سیسی قصری مجلل در یک پایگاه نظامی در مصر ساخته است.

حاشیه هفته؛ انتقاد لاریجانی از صداوسیما

«علی لاریجانی»، رئیس مجلس شورای اسلامی، روز سه شنبه در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در انتقاد از صداوسیما درباره لایحه تجارت گفت: «قانون‌گذاری کار جدی حکومت است و صدا و سیما موظف است فرهنگ قانونی را در جامعه رشد دهد، نه با سخنان تمسخرآمیز که مثلا مجلس رکورد زد، حرف‌های وهن‌آمیز و غلط مطرح کند. حکمرانی در سطح قانون‌گذاری از جنس امور فکاهی نیست که دستاویز یک مجری کم‌اطلاع شود و آن را وسیله هجوگویی قرار دهد و هر و کر راه بیندازند. متاسفانه قضاوت‌های ناصحیح در مورد لایحه تجارت ابراز داشتند و امر عجیبی است. اگر ایرادی وارد باشد این است که چرا این قدر و به صورت طولانی در مجلس روی این لایحه وقت گذاشته شد. یعنی حدود ۱۶ سال در مجلس مورد بررسی قرار گرفت که ما لایحه دیگری به این صورت نداریم که البته دلیل آن هم مربوط به نظر شورای نگهبان بود. اتاق بازرگانی و دولت در بخش اقتصادی مشارکت داشتند و متن اصلی لایحه را دولت ارائه کرده است که با حضور کارشناسان اقتصادی تدوین شده و بنده از جلسات مستمری که کمیسیون با حضور اتاق بازرگانی در مجلس قبل داشتند، مطلع بوده‌ام. بدون آنکه سوابق امر را بدانند، سروصدا در رسانه‌ها راه می‌اندازند که چنین و چنان بوده و وقتی مجلس ورود نمی‌کند، باز ماجرا درست می‌کنند. به هر تقدیر از آقای عسکری رئیس محترم صدا و سیما هم می‌خواهم به این وضع نابسامان شخصا رسیدگی کند.»

همچنین جلسه علنی مجلس روز چهارشنبه شاهد جدل میان علی لاریجانی، ریاست مجلس و نصرالله پژمانفر، از اعضای فراکسیون ولایی، در مورد نحوه مدیریت جلسه بود.

دیکتاتور شما هستید؛ خطابی که در جلسه علنی مجلس علی لاریجانی، در واکنش به اعتراضات نصرالله پژمانفر، نماینده مشهد و عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی، خطاب کرد.

اعتراضات پژمانفر پس از تصویب کلیات قانون تفکیک وزارت بازرگانی و تجارت از وزارت صنعت و معدن صورت گرفت که به اعتقاد برخی از نمایندگان برای تصویب آن نیاز به رای دو سوم نمایندگان مجلس بود اما لاریجانی رای نیمی از نمایندگان را کافی می دانست.               

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصولگرایان ایران رییس جمهور سازمان ملل مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۴۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین سفر استانی رییس جمهور به استان قم انجام می شود

به گزارش خبرنگار مهر، دومین سفر استانی حجت الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور به شهر مقدس قم روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری انجام می‌شود.

رئیس جمهور در دور اول سفرهای استانی و در سیزدهمین سفر استانی دولت سیزدهم ۹ دی ۱۴۰۰ سفر دو روزه‌ای به قم داشت و وزرای جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، راه و شهرسازی و معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در این سفر رئیس جمهور را همراهی کردند.

دور اول سفر رئیس جمهور به استان قم ۱۴۷ مصوبه داشته که از این تعداد ۱۹ مصوبه در زمینه موضوعات تسهیلاتی و سرمایه گذاری، ۷۶ مصوبه اعتباری و ۵۲ مصوبه نیز در زمینه مجوزی و تعیین تکلیفی بوده است.

بر اساس آخرین اعلام استاندار قم تاکنون ۶۴ درصد مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور یه استان قم اجرایی شده است.

از ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتباراتی که برای پروژه‌ها و مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهور به قم تصویب شده بالغ بر ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تاکنون جذب شده است.

از روزهای گذشته تیم‌های کارشناسی از دولت در استان قم مستقر شده و موضوعات مختلف مرتبط با سفر رئیس جمهور را مورد بررسی قرار داده اند.

جزئیات برنامه‌های حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی به استان قم هنوز اعلام نشده اما به نظر می‌رسد دیدار عمومی با اقشار مختلف مردم شهر کریمه اهل بیت علیم السلام، شرکت در جلسه شورای اداری استان، نشست با اساتید، طلاب و فرهیختگان حوزوی، همچنین دیدار با علما و مراجع عظام تقلید از جمله مهمترین برنامه‌های سفر رئیس جمهور به قم باشد.

آغاز عملیات اجرایی تکمیل مونوریل و فردگاه قم

طی روزهای گذشته نیز معاون اجرایی رئیس جمهور در جلسه جمع بندی سفر رئیس جمهور به قم بر تکمیل مونوریل و فرودگاه قم تاکید کرد و گفته عزم دولت برای تکمیل این دوره پروژه نیمه تمام جدی است و یکی از برنامه‌های سفر دولت به قم آغاز تکمیل این دو پروژه خواهد بود.

استاندار قم هفته گذشته نیز عنوان کرده بود، در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران و تسهیل ارائه خدمات به آنان، مرکز خدمات سرمایه گذاری استان در سفر دور دوم رئیس جمهور به قم افتتاح می‌شود.

آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و امام جمعه قم نیز در خطبه‌های هفته پیش نماز جمعه قم اشاره‌ای به سفر رئیس جمهور به قم داشته و گفت: ان‌شاءالله این سفر رئیس‌جمهوری سخت‌کوش، متواضع و انقلابی مانند سفرهای دیگرشان به شهرهای دیگر و سفر اولشان به استان قم برای مردم این استان پر از خیر و برکت باشد.

بررسی مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهور به استان قم نشان می‌دهد، بیشترین مسائلی که مورد توجه بوده؛ موضوعات آموزش و پژوهش، مسکن، اقتصاد، جاده، سلامت، کشاورزی، فرهنگ، آسیب‌های اجتماعی، ورزش، آب و برق، حمل و نقل، طرح عمرانی، محیط زیست، شهرسازی، راه‌آهن و بافت فرسوده است.

گفتنی است جلسه بررسی و جمع بندی طرح‌های پیشنهادی دومین سفر استانی رئیس جمهور به استان قم پیش از ظهر دوشنبه به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

در این جلسه که معاون اجرایی رئیس جمهور، استاندار قم، وزرای راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، معاون عملیات فراجا و معاونین سایر دستگاه‌های مرتبط نیز حضور داشتند، توافقات و تعهدات دستگاه‌ها برای اجرای طرح‌های اولویت دار استان قم مورد بحث و تصمیم گیری قرار گرفت.

تخصیص اعتبار برای احداث، تکمیل و بهسازی راه‌ها و محورهای مواصلاتی و رفع نقاط حادثه خیز استان قم، تکمیل و اجرای طرح‌های ملی و استانی آموزشی قم، بیابان زدایی و توسعه روش‌های نوین آبیاری، تکمیل کتابخانه مرکزی و طرح‌های فرهنگی و هنری استان، تکمیل تجهیز مجتمع‌های توانبخشی و پزشکی ایثارگران و خانواده‌های شهدا و تکمیل طرح‌های نیمه تمام ورزشی از جمله مصوبات این جلسه بود.

کد خبر 6098234

دیگر خبرها

  • «پوتین» به چین و ترکیه سفر می‌کند
  • فیلم مراسم تجلیل از مدال آوران ورزش سال ۱۴۰۲ با حضور رییس جمهور
  • ورود رییس جمهور به مراسم تجلیل از قهرمانان سال ۱۴۰۲
  • دومین سفر استانی رییس جمهور به استان قم انجام می شود
  • بارزانی با رئیس جمهور دیدار کرد
  • نگاه واقع‌گرایانه به آسیب‌های اجتماعی داشته باشید/ مسئولان منفعل توبیخ می‌شوند
  • حمله تند عباس عبدی به اصولگرایانی که مهدی نصیری را اصلاح‌طلب می‌دانند
  • حمله تند عباس عبدی به اصولگرایانی که مهدی نصیری را اصلاح‌طلب می دانند/ عقل هم چیز خوبی است
  • ببینید | واکنش جالب چهره سیاسی نزدیک به قالیباف به اختلافات شدید اصولگرایان در مجلس دوازدهم
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود