Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@00:24:04 GMT

دوره بازپرداخت تسهیلات رونق تولید افزایش یابد

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۴۴۹۸۹

دوره بازپرداخت تسهیلات رونق تولید افزایش یابد

عبدالحمید دربانیان روزپنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دولت در سال‌های گذشته برای اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی مشکل‌دار اقدام‌های قابل توجهی انجام داد، در حالی که به ایجاد واحد تولیدی جدید کمتر توجه شده است.

وی خاطر نشان کرد: ارایه تسهیلات سرمایه در گردش، در کنار سرمایه ثابت، به توسعه اقتصادی و اشتغال استان سمنان کمک می کند و این رویه‌های مطلوب اقتصادی هرچه سریع‌تر در گام اجرایی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر خانه صنعت و معدن استان سمنان ادامه داد: تعداد واحدهای صنعتی و تولیدی نباید در تثبیت و ایجاد اشتغال در استان ملاک باشد و راه‌اندازی واحدهای تولیدی باید براساس نیاز و بازار فروش مدنظر باشد.

دربانیان تصریح کرد: قوانین جامع در بخش‌های مختلف بانکی و اقتصادی کشور اجرا نمی شود که این رویه‌ها به دلایل مختلف توجیه می شود.

وی اضافه کرد: بانک‌ها و دیگر دستگاه‌های اجرایی در حمایت از تولید، قوانین را ملاک کار قرار نمی دهند بلکه به آیین نامه‌های داخلی برای اجرای امور توجه ویژه دارند که این روند به سود تولیدکننده و چرخه اقتصادی نیست.

دبیر خانه صنعت و معدن استان سمنان گفت: بانک‌ها در ارایه تسهیلات به واحدهای صنعتی سختگیری‌های قابل توجه دارند که باید این رویه‌های اشتباه اصلاح شود.

استان سمنان حدود ۲ هزار و ۱۰ پروانه بهره برداری واحدهای تولیدی و صنعتی دارد، سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد و سهم بخش صنعت و معدن از تولید ناخالص استان حدود ۲۲ درصد است.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صنعت و معدن سمنان رونق تولید رونق اقتصادی تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۴۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    یازدهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به رياست جواد کرمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی برگزار شد.

در این جلسه مشکلات ۸ واحد تولیدی مرتبط با راه و شهرسازی، منابع طبیعی و بانک‌های عامل مورد بررسی قرار گرفت.

 برای حل مشکلات این واحدها    مصوباتی به تصویب اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان رسید.

 

 

دیگر خبرها

  • لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی
  • بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت
  • اعلام اولویتهای تولیدی از سوی رئیس سازمان سینمایی
  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس
  • جهش تولید با فعالیت کارگران معنا و مفهوم می‌یابد
  • اعلام اولویت‌های تولیدی از سوی رییس سازمان سینمایی
  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • به مناسبت روز جهانی کار و کارگر