Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،رئیس دانشگاه رازی گفت: اخیراً شاهد تاکیدات و مصوبات بسیاری در بحث «اخلاق در پژوهش» از ناحیه وزارت علوم هستیم و به تبع این رویه در وزارت بهداشت نیز وجود دارد.

او با اشاره به جنبه‌های گسترده اخلاق در پژوهش، گامی رو به جلو در راستای رعایت استاندارد‌های لازم پژوهشی دانست و گفت: تلاش دانشگاه رازی در کنار دانشگاه علوم پزشکی بر این بوده که شان پژوهش در دانشگاه‌های استان به طور شایسته‌ای رعایت شود و در مجموع امروز عرصه‌های پژوهشی این دو دانشگاه در قیاس با عرصه‌های فعالیت دیگر در استان، مایه افتخار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اعلمی‌آل‌آقا با اشاره به شرایط مطلوب دانشگاه رازی در شاخص‌های پژوهشی، تاکید کرد: هرچقدر که ما بتوانیم در عرصه پژوهش بیشتر به رعایت استاندارد‌های لازم توجه کنیم، طبیعتاً در ثبت و ضبط این اطلاعات در مجامع بین‌المللی توفیقات بیشتری را کسب خواهیم کرد.

او با اشاره به رویکرد‌های جدید دانشگاه‌ها در عرصه پژوهش و پیوند تنگاتنگ آن با کار، تلاش و تقاضامحوری گفت: ما مکلّف هستیم که تحقیقات خود را با آخرین استاندارد‌های پژوهشی انجام دهیم.

 

رئیس دانشگاه ابراز امیدواری کرد: با تلاش و رعایت هرچه بیشتر استاندارد‌های پژوهشی، بیش از پیش آینده روشن و با اقتدار بیشتری را برای پژوهش‌های اثرگذار در سطح جامعه داشته باشیم.

یاسر شهبازی مدیر امور پژوهشی دانشگاه رازی  اظهار داشت: در سال‌های اخیر با توجه به افزایش تعداد پایان‌نامه‌ها، کار پژوهش به ویژه انتشار نتایج حاصل از پژوهش‌هایی که در آن‌ها از آزمودنی‌های انسانی استفاده می‌شود، نیازمند اخذ یک کُد اخلاق است و به تبع باید بر پایان‌نامه‌ها و پروپوزال‌هایی که به دست ما می‌رسد نظارت صورت بگیرد.

او افزود: با توجه به افزایش روزافزون تعداد پژوهش‌های مذکور، این نیاز احساس شد که کمیته اخلاق در پژوهش‌های زیست‌پزشکی در دانشگاه رازی راه‌اندازی شود و این کمیته هم‌اکنون به عنوان یکی از کمیته‌های ملی اخلاق در پژوهش، در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به ثبت رسیده و از این پس، پروپوزال‌های مربوط به دانشگاه رازی و سایر پروپوزال‌های درخواستی از دیگر دانشگاه‌ها، در این کمیته قابل پذیرش و بررسی است.

 شهبازی بیان کرد: کمیته اخلاق در پژوهش‌های زیست‌پزشکی تجربه جدیدی است، اما ما تجارب مشابهی در بحث کمیته «اخلاق کار با حیوانات» داریم که این کمیته در سال ۱۳۹۴ در دانشگاه رازی تشکیل شده است.

 فرید نجفی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز اظهار داشت: دانشگاه رازی جزو معدود دانشگاه‌های کشور است که کمیته اخلاق در پژوهش‌های زیست‌پزشکی را تشکیل داده است، در این کمیته پروپوزال‌ها از ابعاد مختلف از جمله ساختار علمی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

انتهای  پیام/ز

 

کمیته اخلاق در پژوهش‌های زیست‌پزشکی تجربه جدیدی است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانشجویی فرهنگیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۵۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت بیش از هزار معلم سمنانی در طرح اکرام ایتام و محسنین

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان گفت: از بین بردن فقر تحصیلی بین نسلی از مهم‌ترین گام‌های کمیته امداد در میان خانواده‌های نیازمند است که با پرداخت کمک‌هزینه‌های تحصیلی و ارائه خدمات حمایتی دنبال می‌شود. 

وی با بیان اینکه توفیق در این بخش به‌جز با کمک حامیان و خیران محقق نمی‌شود، خواستار توجه بیشتر خانواده‌های برخوردار به این بخش شد. 

وی افزود:حامیان ماهانه و در مناسبت‌های مختلف، کمک‌های خود را به‌صورت مستقیم به‌ حساب کودکان یتیم و نیازمند واریز می‌کنند. 

وی با اشاره به این‌که معلمان علاوه بر تعلیم و تعلم، آموزگار مهرورزی نیز هستند، افزود: معلمان و اقشار مختلف برای شرکت در طرح اکرام ایتام و محسنین می‌توانند از طریق ارسال عدد ۰۲۳ به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳ یا مراجعه به سایت اکرام، حمایت از کودکان معنوی خود را برعهده بگیرند. 

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • مشارکت بیش از هزار معلم سمنانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • نشست هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی دانشگاه پیام نور خوزستان
  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • پایان رقابت‌های فوتبال روستایی شهرستان مریوان