Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه پذیرش مذاکره مجدد با آمریکا، مشروعیت بخشی به رفتار خصمانه این کشور بر ضد کشورمان است، گفت: مذاکره مجدد برای همان موضوع اگر به نتیجه نرسد بیهوده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، «سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی» شب گذشته (چهارشنبه 3 مهر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به بیانیه فرانسه، انگلیس و آلمان در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل بر ضد کشورمان گفت: اروپا می خواهد جبهه یکسانی را با آمریکا بر ضد کشورمان ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه نشان می دهد چرخش تاکتیکی در جبهه غرب اتفاق افتاده است و اروپا به همراه آمریکا می خواهند با اجماع سازی ایران را مرعوب کنند.

 

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پس از برجام اروپا و آمریکا تقسیم کاری انجام دادند که آمریکا از این توافقنامه خارج شود و تحریم ها را تشدید کند اما اروپا ایران را در برجام نگه دارد، افزود: پس از خروج آمریکا از برجام زمان به نفع ایران نبود اما با در پیش گرفتن مقاومت فعال، عقربه های زمان به ضرر طرف آمریکایی شروع به چرخیدن کرد و نقش اروپایی ها در نگه داشتن ایران در برجام و معطل کردن کشورمان از بین رفت.

 

وی با بیان اینکه بر این اساس، اروپایی ها در رفتار آمریکا با کشورمان نقش مکمل را در پیش گرفته اند، گفت: پذیرش مذاکره مجدد با آمریکا، مشروعیت بخشی به رفتار خصمانه این کشور بر ضد کشورمان است. اروپایی ها که در ابتدا خروج آمریکا از برجام را محکوم و اظهار تأسف می کردند با صدور بیانیه اخیر بر ضد ایران، نشان دادند شروط ترامپ را برای ایران پذیرفته اند و در جبهه آمریکا قرار گرفته اند.

 

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکا و اروپا توافقنامه ای که 12 سال درباره آن مذاکره شد و سازمان ملل آن را تأیید کرد نقض کرده و به تعهدات خود عمل نکرده اند، گفت: مذاکره مجدد برای همان موضوع اگر به نتیجه نرسد بیهوده است و اگر نتیجه ای داشته باشد چه تضمینی برای بدعهدی نکردن دوباره آنها وجود دارد؟

 

وی درخواست برای مذاکره از طرف اروپایی ها را غیرمنطقی خواند و افزود: تصویب پروتکل الحاقی بر عهده مجلس شورای اسلامی است و نه دولت و نمی دانم چطور این موضوع را که در اختیار دستگاه دیپلماسی نیست راجع به آن سخن می گویند و می توانند درباره آن توافق کنند در حالی که مجلس شورای اسلامی آزادانه با آن برخورد می کند.

 

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اتفاقی که درباره پروتکل الحاقی و اجرای داوطلبانه آن افتاد ماهیت قانونی نداشت و موضوعی موقت بود که دولت از اختیارات خود استفاده و آن را اجرا کرد، گفت: منوط کردن تصویب برجام در کنگره آمریکا در جریان مذاکرات برجام مطرح شد اما دولت آمریکا آن را نپذیرفت و به بهانه اینکه ممکن است کنگره برجام را تأیید نکند آن را وارد کنگره نکرد.

 

وی با اشاره به اینکه به رغم این رفتار آمریکایی ها در دوران مذاکرات برجام در داخل ایران به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و نبود موازنه در برجام به ما ضربه زد، افزود: ترامپ با این بهانه که برجام به تصویب کنگره آمریکا نرسیده است و ماهیت قانونی ندارد از آن خارج شد.

 

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه مذاکره مجدد درباره موضوعی که در گذشته اتفاق افتاده و آمریکا آن را نپذیرفته است و در غیاب نمایندگان مجالس دو کشور که مسئول این کار هستند، رفتار نادرستی است که به نتیجه نمی رسد، افزود: آن چه که آمریکا می خواهد؛ تغییر ماهیت ایرانی- اسلامی ملت کشورمان است تا به عنوان مستعمره دست چندم در اختیار آمریکایی ها باشیم.

 

وی با بیان اینکه در چهل سال گذشته جمهوری اسلامی ایران به تعهدات بین المللی خود عمل کرده اما طرف های مقابل عمل نکرده اند، گفت: سخن گفتن از مذاکره برای اضافه کردن جزئی به برجام؛ شوخی و لفاظی یا نشان دادن چراغ سبز برای کاهش فشارها از روی کشورمان است.

 

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه واقعیتی پشت این صحنه نیست مگر این که جمهوری اسلامی ایران را دوباره معطل نگه دارد و به درون کشور و تولید قدرت برای عقب زدن دشمن توجه نکند، گفت: مهمترین سلاح در اختیار آمریکا؛ تحریم است زیرا ما به این سلاح پاسخ دادیم و با مذاکره کمک کردیم آمریکایی ها به تحریم معتاد شوند

.

وی با بیان اینکه اروپا و آمریکا تا آخر این خط را خواهند رفت مگر این که اقتصاد ما به نقطه ای برسد که ضربه پذیر نباشد و ضربه به اقتصاد ما ؛ اقتصاد جهانی را خدشه دار کند، خاطرنشان کرد: آمریکایی ها با تکرار تحریم های گذشته، موضوع جدیدی برای تحریم ندارند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته دفاع مقدس نهمین کنگره بین المللی امام سجاد ع کانون های فرهنگی هنری مساجد دفاع مقدس اردبیل اربعین حسینی استان همدان رژه نیروهای مسلح عدم مذاکره با آمریکا مذاکره با آمریکا قاضی زاده هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۵۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی مجدد راه آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه

تین نیوز

اعلام آمادگی مجدد راه آهن جمهوری اسلامی ایران جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه

به گزارش تین نیوز به نقل از راه آهن، علیرغم طی نشدن روال قانونی و عدم اخذ مجوز از سوی کنسرسیوم ریلی افغانستان، با توجه به رویکرد توسعه ای راه آهن در حوزه کریدورهای بین المللی ریلی، راه آهن جمهوری اسلامی ایران از روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه آمادگی خود جهت اعزام ۱۰ واگن موجود در مرز شمتیغ به ترکیه را اعلام نموده است.

متاسفانه پس از گذشت هفت روز، کنسرسیوم مذکور هنوز مجوز  گمرک را برای ترانزیت واگن های مذکور اخذ نکرده است.

راه آهن جمهوری اسلامی ایران، بار دیگر آمادگی خود را جهت حمل این واگنها پس از وصول تاییدیه گمرک اعلام می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی مجدد راه آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران
  • مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • لرستان یکی از استان‌های امن در کشور به شمار می‌آید
  • مذاكره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • مذاکره برای تأمین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • از نقشه‌های آمریکا با خبر هستیم
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد