Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@12:16:32 GMT

راه بهانه‌جویی بسته شد

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۴۵۲۸۷

راه بهانه‌جویی بسته شد

روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم آذر منصوری آورده است: اظهارات حسن روحانی بیانگر رویکرد جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با جامعه جهانی و کشورهای منطقه بود. رییس‌جمهوری به عنوان نماینده ایران از اصل دیپلماسی، مذاکره و گفت‌وگو در صحنه بین‌المللی و منطقه‌ای در مواجهه با اقدامات یک‌جانبه ترامپ دفاع کرد؛ به طوری که حتی هم‌پیمانان امریکا و کسانی که از روز اول ترامپ را همراهی می‌کردند، اکنون انگشت اتهام خود را به سوی او گرفته و معتقدند این امریکا بوده‌ که یک پیمان بین‌المللی را نقض کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن روحانی علاوه بر صحبت از تعامل و گفت‌وگو به صلح نیز اشاره کرد. بیان طرح «ابتکار صلح هرمز» راهگشا و قابل‌توجه برای کشورهای خلیج فارس و حوزه خاورمیانه به نظر می‌رسد. نکاتی که در این سخنرانی در ارتباط با امنیت خاورمیانه به آن اشاره شد، همواره بخشی از دکترین جمهوری اسلامی ایران بوده و پایبندی خود را نیز به این راهبرد اصولی اثبات کرده است. جمهوری اسلامی ایران همواره بر صلح و گفت‌وگو و عدم مداخله کشورهای دیگر در خاورمیانه تاکید کرده و در سخنرانی رییس‌جمهوری نیز این مهم در قالب نکاتی قابل توجه و تامل مورد اشاره قرار گرفت. در واقع همان‌طور که روحانی نیر تاکید کرد عدم دخالت کشورهای دیگر در مسائل منطقه به صلح می‌انجامد و این صلح، به توسعه روابط میان کشورهای منطقه ختم خواهد شد. در مجموع موضع نماینده جمهوری اسلامی در این سخنرانی به نحوی بود که ایران را از اتهاماتی مبنی بر اینکه پای میز مذاکره نمی‌نشیند و اهل گفت‌وگو و تعامل نیست، مبرا ساخت، چراکه روحانی از تریبون سازمان ملل از مذاکره در چارچوب منافع ملی با رعایت قواعد بین‌المللی استقبال کرد. در مجموع استفاده دولت یا با نگاهی کلی‌تر جمهوری اسلامی از فرصت نشست سازمان ملل متحد را باید اقدامی مثبت تلقی کرد...

 روحانی با تکیه بر تمام ظرفیت‌ها و به‌کارگیری دیپلماسی و نیز، با در نظر گرفتن منافع ملی به بهترین نحو به ایراد سخنرانی خود پرداخت؛ سخنرانی و نطقی که تلفیق دیپلماسی و مقاومت بود، آن‌هم در مواجهه با رویکرد یک‌جانبه‌گرایانه ترامپ. نباید فراموش کنیم در سخنرانی دونالد ترامپ که یک روز پیش از سخنرانی حسن روحانی انجام شد، هیچ نکته جدیدی وجود نداشت و تنها تاکیدی بر مواضع قبلی بود اما به هر حال باید به مساله انتخابات امریکا نیز توجه داشت و اینکه روحانی تاکید کرد گرفتن عکس یادگاری ایستگاه آخر مذاکره است هم معطوف به همین مساله بود. به هر روی روحانی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران با توجه به یک‌جانبه‌گرایی امریکا و فشارهای یک سوی این کشور، در چارچوب توافق‌ بین‌المللی برجام حرکت کرد که بهترین پشتوانه برای اثبات حقانیت ایران است. رییس‌جمهوری حتی در این سخنرانی تاکید کرد که حساسیتی روی اسم برجام وجود ندارد و با این موضع‌گیری راه هر گونه بهانه‌جویی را بر روی ترامپ بست که شاید مقدمه‌ای برای پایان دادن به شرایط کنونی باشد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۵۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زارع‌پور: پایگاه چابهار تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: به مناسبت روز معلم یک بسته اینترنتی را برای معلم‌هایی که در نرم‌افزار شاد حضور دارند، اختصاص می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: زارع‌پور: احتمال رفع فیلتر گوگل‌پلی وجود دارد

وی ادامه داد: معلمان عزیز تا سقف ۳۰ گیگابایت از این بسته اینترنتی به صورت رایگان استفاده کنند. این بسته به صورت اتوماتیک برای آنان فعال می‌شود و نیاز به ثبت‌نام نیست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به فاز اول پایگاه چابهار که برای پرتابگرهای سوخت جامد در دست ساخت است، گفت: امیدوارم فاز اول این پایگاه تا پایان سال به بهره‌برداری برسد. این پایگاه پایگاه راهبردی و استراتژیک در صنعت فضایی کشور برای فرستادن ماهواره به فضا خواهد بود.

زارع‌پور ادامه داد: با ساخت و به بهره‌برداری رسیدن این پایگاه امکان خدمت‌رسانی به کشورهای همسایه و کشورهای متقاضی و ارسال ماهواره به مدارهای مختلف جو وجود خواهد داشت.

وی رفع فیلترینگ کشور را منوط به قانون جرائم رایانه‌ای دانست و گفت: منتقدان این قانون را مطالعه کنند تا در جریان جزییات کار قرار بگیرند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به پرسشی درباره فروش خطهای رند اپراتورها به قیمت‌های نجومی، اظهارکرد: اگر این خطوط در چارچوب مصوبات باشد، بلا اشکال است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229120 برچسب‌ها پرتاب ماهواره

دیگر خبرها

  • آماده پرتاب ماهواره برای دیگر کشورها هستیم/ پایگاه جدید فضایی ایران در چابهار دسترسی به مدارهای متوعی را فراهم می‌کند
  • گاف‌های بایدن به روایت آمار/ کارکنان کاخ سفید جورکشِ جو!
  • زارع‌پور: از پایگاه چابهار ماهواره به فضا پرتاب می‌کنیم
  • زارع‌پور: پایگاه چابهار تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • برنامه ناوگان ملی کشتیرانی برای توسعه بار صادراتی به آفریقا
  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در واقع تکریم هویت ملی ایرانیان است
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود