Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-07@04:29:15 GMT

ضرورت توجه به دکوراسیون داخلی رستوران

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۴۵۳۱۱

ضرورت توجه به دکوراسیون داخلی رستوران

دکوراسیون داخلی رستوران تاثیر زیادی در جلب توجه مشتری دارد. زیرا که در دنیای مدرنیته امروزی ملاک بسیاری از افراد علی الخصوص جوانان، در انتخاب رستوران، ظاهر زیبا و نمای داخلی آن است.

گروه بازرگانی خبرگزاری دانشجو_

دکوراسیون داخلی رستوران مدرن

دکوراسیون داخلی رستوران تاثیر زیادی در جلب توجه مشتری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرا که در دنیای مدرنیته امروزی ملاک بسیاری از افراد علی الخصوص جوانان، در انتخاب رستوران، ظاهر زیبا و نمای داخلی آن است. در این مقاله سعی ما بر این است که عوامل تاثیر گذار بر طراحی یک رستوران زیبا و اصول آن را بررسی کنیم. اگر شما قصد دارید که به تازگی رستوران خود را راه اندازی کنید و یا دکوراسیون آن را تغییر دهید با ما همراه باشید.

طراحی و اجرای دکوراسیون رستوران

مردم برای اینکه غذای رستوران شما خوب است تصمیم می گیرند به آنجا بیایند.

اما صرف نظر از سر آشپز رستوران شما و خلاقیت های خوشمزه او، برای اینکه فضای رستورانتان خاص تر شود تا توجه مشتری را به خود جلب کند باید به زیبایی ظاهری آن نیز توجه داشته باشید.

ایجاد یک دکوراسیون داخلی شگفت انگیز، یک اصل اساسی و مهم در مدیریت رستوران است زیرا که تاثیر بسزایی در بازاریابی و رقابت با دیگر رقبا دارد.

تیم طراحی و مشاوره دارکوب به شما کمک میکند که بدانید:

چگونه قسمت های مختلف رستوران خود را جذاب تر کنید. آیا دکوراسیون رستوران شما و چیدمان آن منطبق بر اصول ایمنی هست یا خیر؟ بهترین مواد را از نظر کیفیت و قیمت در طراحی مکان کسب و کار خود استفاده کنید. طراحی داخلی رستوران ایرانی به سبک و سیاق اصیل

غالبا در هر کشوری، مهم ترین عامل تعیین کننده در طراحی داخلی یک رستوران، فرهنگ و آداب و رسوم آن ملت است.

به طور مثال در چین و عموما در کشورهای آسیای مرکزی اغلب از چوب در نمای داخلی رستوران ها و کافی شاپ ها استفاده می شود. اما در اروپا و کشور های آمریکایی بیشتر به نور پردازی اهمیت می دهند و جزء حذف نشدنی طراحی آنها به حساب می آید.

در ایران نیز به کار بردن مصالح طبیعی مانند سنگ و چوب در طراحی رستوران باعث می شود فضای آن اصیل تر شود، همچنین اگر رستوران سنتی باشد میز و مبلمان نیز باید به گونه ای انتخاب شوند که فضایی کلاسیک را در ذهن مشتریان تداعی کند.

عوامل تاثیر گذار در طراحی دکوراسیون داخلی رستوران ایرانی

در انجام این کار نکات ریزی وجود دارد که همانند قطعات دومینو با هم در ارتباط هستند و اگر یکی از آنها به درستی انجام نشود ممکن است فضای رستوران شما شکل زننده ای به خود بگیرد.

اولین اصل با اهمیت در طراحی دکوراسیون داخلی رستوران، توجه به معماری آن بنا و ایجاد فضای هارمونیک میان فرم، بافت و رنگ تمامی عناصر و قرار گرفتن آنها در جای درست خودشان است.

پس سه عامل محیط، ایده و طراحی اولویت هایی هستند که برای داشتن یک رستوران منحصر به فرد و شیک باید به آن توجه کرد.

در ادامه به بررسی سایر عوامل موثر در طراحی داخلی می پردازیم:

نور پردازی رستوران

نور پردازی یکی دیگر از عوامل مهم در طراحی رستوران است و با سبک و سیاق آن رستوران رابطه مستقیم دارد.

به طور کلی فضای یک رستوران به دو قسمت کلی آشپزخانه و محل نشستن مشتریان تقسیم می شود و هر قسمت با توجه به نیازهای خود، نورپردازی خاص به خودش را دارد.

به طور مثال طراحی نورپردازی آشپزخانه رستوران باید به گونه ای باشد که کارکنانی که در آنجا حضور دارند هنگام کار کردن احساس راحتی کنند و میزان نور قسمت های مختلف آن به طور منطقی تبیعه شده باشد و خیلی کم نور و یا خیلی پر نور نباشد.

نورپردازی محلی که مشتریان می نشینند نیز بسیار مهم است زیرا که نور این مکان حال و هوای رستوران را تعیین می کند.

میزان نور در انواع مختلف رستوران متفاوت است اما به طور کلی اگر می خواهید محیط رستورران شما فضایی گرم و صمیمی را در ذهن مشتری تداعی کند، توصیه میکنیم از رنگ هایی ملایم مانند نارنجی و زرد استفاده کنید.

موضوع دیگری که باید به آن توجه ویژه ای شود، نور ناحیه ورودی رستوران است. زیرا آن قسمت اولین منطقه ای است که در ناحیه دید مشتری قرار می گیرد و بر روی حس او تاثیر مستقیم می گذارد.

 

استفاده از رنگ بندی درست در طراحی دکوراسیون داخلی رستوران ایرانی

اثربخشی رنگ ها و استفاده صحیح از آنها اهمیت بسیار زیادی در طراحی داخلی فضای کسب و کار شما دارد، حال می خواهد این فضا، یک رستوران ایرانی باشد یا کسب کارهای دیگر در هر جای دنیا. موضوع قابل توجه این است که روحیات و عواطف انسانی رابطه و پیوند عمیقی با رنگ ها دارد.

رنگ بندی درست در طراحی داخلی رستوران ایرانی شما می تواند محیط را بسیار دل انگیز تر کند و حس بهتری به مشتری انتقال دهد و باعث شود که رستوران شما به گزینه همیشگی اش تبدیل شود.

جالب است بدانید که رنگ قهوه ای موجب می شود که انسان با حس آرامش بیشتری غذا بخورد و از غذایی که خورده است لذت کافی را برده باشد.

رنگ های سرد مانند آبی و بنفش قسمت ناخودآگاه ذهن انسان را به سمت سیر بودن می برد، بنابراین برای غذا های رژیمی منوی رستوران خود از وسایلی با این رنگ استفاده کنید.

و بالعکس؛ استفاده از رنگ هایی مثل نارنجی، قرمز و زرد که به رنگ های گرم معروفند، در طراحی رستوران شما موجب افزایش اشتهای افراد شده و این حس را به آنها القا می کند که با ولع بیشتر غذایش را بخورد.

استفاده از کاغذ دیواری در طراحی داخلی رستوران

استفاده از کاغذ دیواری در طراحی داخلی می تواند یک زیبایی خلاقانه به محیط رستوران شما ببخشد به شرطی که در انتخاب آن دقت کنید.

قبل از هر چیز باید هنگام خرید، الویت خود را بر روی قابلبیت شست و شوی آن قرار دهید چرا که به اقتضای محیط رستوران، دیوارها سریعا چرب و کثیف می شوند. اگر کاغذ دیواری مورد استفاده شما قابل شست و شو نباشد باید آن را زود به زود تعویض کنید، که این کار به صرفه نیست، و هزینه های شما را چندین برابر می کند.

استفاده از کاغذ دیواری از موارد مقرون به صرفه در طراحی است، اگر که در انتخاب آن دقت کنید.

جدای از این موارد شما می توانید هر زمان که خواستید طرح و مدل آن را مطابق با مد روز تغییر دهید، بدون نیاز به هزینه های هنگفتی که برای تغییر بنای رستوران مصرف می شود.

 

مزیت های استفاده از کف پوش در طراحی رستوران

به کارگیری کف پوش مناسب در سطح آشپز خانه و فضای رستوران از دیگر عوامل مهم و تاثیر گذار در طراحی یک رستوان خوب است. کف پوشی که انتخاب می کنید، باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

زیبا باشد دوام بالایی داشته باشد به آسانی تمیز شود پستی و بلندی نداشته باشد (سطح آن یک دست باشد) سطح آن سر و لغزنده نباشد تا باعث ایجاد حوادث احتمالی و ضرر های مالی و جانی نشود. در کنار اینکه به راحتی تمیز می شود باید در برابر فرسایش ناشی از وسایل سنگین و مواد اسیدی و بازی که در رستوران استفاده می شود نیز مقاومت بالایی نشان دهد.

رعایت این موارد موجب می شود که لازم نباشد کف پوش رستوران را زود به زود تعویض کنید و این عامل موجب صرفه اقتصادی برای شما می شود.

برای اینکه رستوران ایرانی شما فضایی دلنشین، اصیل و منحصر به فردی داشته باشد، همیشه از ایده های خلاقانه و جدید برای طراحی داخلی آن استفاده کنید. همچنین می توانید از عوامل طبیعی در طراحی الهام بگیرید. استفاده از کارهای دستی مدرن و نوستالژیک نیز حس خوبی به مشتری شما می بخشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دکوراسیون داخلی طراحی دکوراسیون های داخلی رستوران ها و کافی شاپ ها طراحی های داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۵۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قابل توجه دانش‌آموزان دهم، یازدهم و دوازدهم؛ سؤالاتی که در امتحان نهایی طرح می‌شود

در کنکور سال ۱۴۰۳، سوابق تحصیلی سهم ۵۰ درصدی دارد که ۲۸ درصد برای دروس عمومی و ۲۲ درصد برای دروس اختصاصی است.

دانش‌آموزان پایه دوازدهم از ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ و دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم باید از روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در امتحانات نهایی شرکت کنند. طبق تأکید مسئولان وزارت آموزش و پرورش، سؤالات امتحانات نهایی از کتاب درسی طراحی می‌شود و طراحی سؤالات امتحانات نهایی چند روز قبل از برگزاری آزمون در قرنطینه و امنیت کامل و با کمک گروهی از دبیران با تجربه در مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش، با همکاری معاونت آموزش متوسطه و نمایندگان دفتر برنامه‌ریزی و تألیف کتاب‌های درسی متوسطه نظری انجام می‌شود.

سؤالات امتحانات نهایی فقط از کتاب های درسی است

طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش، طراحی سؤالات امتحانات نهایی فقط از کتاب های درسی و از طراحان خواسته شده است درصدی از سؤالات به سؤالات آسان‌ و بخش عمده سؤالات در حد متوسط باشد.همچنین تعدادی از سوالات سطوح بالای شناختی را مورد ارزشیابی قرار می‌دهد.

طراحان سؤالات، دبیران مدارس دولتی سراسر کشور هستند و با توجه به شیوه‌های تدریس، متناسب با دانش‌آموزان سؤالات را طراحی خواهند کرد. بر همین اساس دانش‌آموزان تمام کتاب درسی را مطالعه کنند و هیچ بخشی را حذف نکنند چون از تمام بخش‌های کتاب درسی طراحی سؤال می‌شود.

دانش‌آموزان به مؤسسات خصوصی و کتاب‌های کمک‌ آموزشی مراجعه نکنند و کتاب‌های درسی را مبنا قرار دهند اما به‌جای پرداختن به کلیدواژه‌ها و نکات مهم، مفاهیم را مورد توجه قرار دهند؛ یادگیری مهم است یعنی اگر مطلب را به‌خوبی متوجه شوند از عهده امتحانات نهایی برمی‌آیند. دانش‌آموزان باید توجه داشته باشند که انواعی از سؤالات در امتحانات نهایی قابل طرح هستند که برخی از آن ها به این شکل است: مشابه آن ها در قالب‌های گوناگونی مانند فعالیت، تمرین خود را بیازمایید و خودارزیابی در کتاب های درسی آمده‌اند. در چارچوب محتوای کتاب هستند اما می‌توانند عیناً همان پرسش‌های موجود کتاب درسی نباشند. ممکن است که بیش از یک راه حل و یک جواب داشته باشند؛ پس دانش‌آموزان می‌توانند پاسخ‌های متفاوتی به آن ها بدهند.

می‌توانند داده محور و شاهد محور باشند در این نوع سؤالات دانش، داده‌ها و اطلاعات مورد نیاز در اختیار دانش‌آموز قرار داده می‌شود تا با بررسی آن ها به سؤالات پاسخ دهد. دانش‌آموزان را به تأمل و تفکر بیشتر ترغیب و به آن ها کمک می‌کنند تا یادگیری خود را به موقعیت جدید تعمیم دهند. به دانش‌آموزان کمک می‌کنند تا درک قوی‌تری از یک موضوع داشته باشند و با موضوعات دیگر یا دنیای واقعی ارتباط برقرار کنند. دانش‌آموزان را تشویق می‌کنند تا با استفاده از دانش و مهارت‌های خود، موضوع را در سطح عمیق‌تری بررسی کنند.-نمی‌توان با بله و خیر یا یک پاسخ ساده و چند کلمه‌ای به آن ها پاسخ داد بلکه از دانش‌آموزان می‌خواهند تا نظرات و دلایل خود را ارائه کنند. تنها دانسته‌های دانش‌آموزان را اندازه نمی‌گیرند بلکه مطالب تازه ای به آن ها یاد می‌دهند تا بتوانند نقاط قوت و ضعف خود را بشناسند، یادگیری خود را نظارت و هدایت کنند و از این طریق احساس رشد و عاملیت را در آن ها تقویت می‌کنند. در قالب های متفاوتی مانند کوتاه پاسخ، درست، نادرست، کشف ارتباط و تشریحی ارائه می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به معماری و شهرسازی ایرانی ـ اسلامی 
  • مبلمان جدید و مدرن شیک
  • ساخت آشپزخانه‌ به سبک مجلات دکوراسیون با هوش مصنوعی!
  • کاربرد انواع ریسه ال ای دی در دکوراسیون داخلی
  • قابل توجه دانش‌آموزان دهم، یازدهم و دوازدهم؛ سؤالاتی که در امتحان نهایی طرح می‌شود
  • ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم در جامعه
  • ضرورت توجه به مدرسه محوری در آموزش وپرورش
  • تداوم بارش‌ های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی
  • تداوم بارش‌های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی
  • ایده‌هایی جذاب برای دکوراسیون خانه‌های کوچک