Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@16:38:54 GMT

توضیح مدیرکل در مورد جعل اسناد پزشکی قانونی فارس

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۴۵۷۴۴

مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس در واکنش به انتشار خبری در خصوص جعل اسناد در این اداره، توضیحاتی را به خبرنگاران ارائه داد.

به گزارش ایسنا، علیرضا درودچی پنجشنبه 4 مهر در جمع خبرنگاران، گفت: پرونده جعل اسناد پزشکی قانونی مربوط به فروردین امسال بود که شخصا مسئولیت بازرسی و رسیدگی به شکایات را عهده‌دار بودم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درودچی که حدود 50 روز قبل به عنوان مدیرکل پزشکی قانونی فارس منصوب شده و پیش از این مسئول بازرسی و رسیدگی به شکایات این اداره کل بوده است، گفت: فروردین امسال و در زمانی که مسئولیت بازرسی و رسیدگی به شکایات به عهده بنده بود، بر اساس شکایت مردمی در اعتراض به یک نظریه پزشکی قانونی اقدامات و  بررسی‌های لازم  با همکاری و پیگیری حفاظت و اطلاعات این اداره انجام شد.

وی ادامه داد: فرد خاطی از نیروهای شرکتی مستقر در یکی از واحدهای زیر مجموعه این اداره‌کل بود که متاسفانه با همکاری 2 تن از عوامل انتظامی تخلفاتی را انجام داده بود، لذا پرونده به شعبه قضایی برای رسیدگی ارجاع و عوامل ذینفع در آن شناسایی شده و مراتب به اطلاع  اداره محترم آگاهی شهرستان شیراز رسانده شد.

مدیرکل پزشکی قانونی فارس ادامه داد: پس از آن با همکاری مجدانه و پیگیری‌های بعدی اداره آگاهی استان، تعداد 12 پرونده که در آنها موضوع دستکاری اتفاق افتاده و تعدادی از آنها مربوط به نزاع بود، مشخص و گواهی‌ها توسط پزشکی قانونی مورد بررسی قرار گرفت و اصلاح شد و افراد خاطی هم به مرجع محترم قضایی معرفی و به مجازات قانونی محکوم شدند.

درودچی همچنین با اشاره به وظیفه ذاتی همه دستگاه‌های زیر مجموعه قوه قضائیه و از جمله پزشکی قانونی در مبارزه با فساد، افزود: به‌دلیل وجود نظارت‌های چند لایه در ارکان مختلف سازمان پزشکی قانونی و انجام نظارت‌های مختلف از سوی ادارات کل استان، حفاظت و اطلاعات استان و سازمان و نیز اداره‌کل بازرسی سازمان، اهتمام جدی در کشف و برخورد با اینگونه موارد وجود داشته و هیچ خط قرمزی در این خصوص  وجود ندارد.

مدیر کل پزشکی قانونی فارس ضمن تشکر از همکاری‌ فرماندهی انتظامی فارس و زیر مجموعه‌ها، گفت: با توجه به آمادگی و فراهم بودن زیر ساخت‌های لازم برای انجام مکاتبات از طریق سیستم الکترونیک توسط پزشکی قانونی و شروع آزمایشی آن، امیدواریم این سیستم با هدف به حداقل رساندن تخلفات مشابه هرچه سریعتر از سوی مراجع انتظامی در تمام کلانتری‌ها راه اندازی شود.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی استان فارس پزشكي قانوني جعل اسناد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۵۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر ورزش به تغییر نام آبی‌ها؛ استقلال خلیج فارس؟ همه چیز باید قانونی باشد!

تغییر نام استقلال باید طبق روال پیش برود.

طرفداری | وزیر ورزش گفت: استقلال و پرسپولیس واگذار شده‌اند اما برای تغییر نام باید روال آن طی شود، ما کمیسیون ماده ۵ باشگاه‌ها را داریم لذا خواهشمندیم هر باشگاهی اعم از خرد و بزرگ برای تغییر نام، مسیر قانونی خود را طی کنند.

کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، صبح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت، اظهار داشت:

هفته آینده مراسم تجلیل از 1517 تن از قهرمانان و دست اندرکاران ورزش که سال گذشته برای کشور افتخارآفرینی کردند با حضور رییس جمهور برگزار می‌شود و 230 میلیارد تومان پاداش این عزیزان است.

وی افزود:

متولی المپیک، کمیته ملی المپیک است و وزارت ورزش هم کمک می‌کند خصوصا در رشته‌های المپیکی مانند کشتی، تکواندو و وزنه برداری.

وزیر ورزش گفت:

استقلال و پرسپولیس واگذار شده‌اند اما برای تغییر نام باید روال آن طی شود. ما کمیسیون ماده 5 باشگاه ها را داریم لذا خواهشمندیم هر باشگاهی اعم از خرد و بزرگ برای تغییر نام، مسیر قانونی خود را طی کنند.

هاشمی تصریح کرد:

حق پخش تلویزیونی صرفا متعلق به دو باشگاه فوتبال تهران نیست بلکه متعلق به ورزش است و باید گره آن گشوده شود در برنامه هفتم این موضوع دیده شده است که به آیین نامه‌ای که با کمک وزارت ورزش و سازمان صداوسیما تنظیم می‌شود و به تصویب هیات دولت می رسد، حواله شده است. با حق پخش بسیاری از مشکلات ورود بخش خصوصی به ورزش حل می‌شود.

از دست ندهید ????????????????????????

تونی کروس: پاس گلم جلوی بایرن خیلی خاص نبود شاهکار کارلتو؛ بازهم شکست‌ناپذیری مقابل بایرن بزرگترین بازیکنان ناکام تاریخ لیگ قهرمانان یحیی شکایت کند 5 میلیارد تومان جریمه می‌گیرد

دیگر خبرها

  • مرگ کودک ۷ ساله در مازندران با سقوط کمد
  • سقوط کمد سبب مرگ کودک ۷ ساله در قائمشهر
  • بازدید رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از دادگستری سیریک
  • محکومیت ۲۶ پرونده قصور پزشکی در پزشکی قانونی کرمانشاه
  • بی‌هویتی اراضی به یک ابرچالش تبدیل شده است
  • جان‌باختن ۷۸۸ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در آذربایجان‌غربی
  • پیگیری استقرار اداره ثبت اسناد و املاک در بشاگرد
  • واکنش وزیر ورزش به تغییر نام آبی‌ها؛ استقلال خلیج فارس؟ همه چیز باید قانونی باشد!
  • آزادسازی ۳ هزار مترمربع از حریم قانونی راه در حمیدیه
  • انتصاب مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس