Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمدمهدی زاهدی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: پذیرش دانشجو در شاخه های پزشکی به ویژه پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا به صورت مستقیم نیست. در واقع پذیرش دانشجو در مقطع دکتری حرفه ای به صورت مستقیم صورت نمی گیرد.

وی افزود: در بسیاری از دانشگاه ها، ابتدا دانشجوی لیسانس می گیرند و دانشجویان لیسانس برای ورود به دکتری حرفه ای آزمون می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیسانس های فیزیک، شیمی، پیراپزشکی می توانند برای ورود به دوره بالاتر آزمون دهند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در ایران هم پیشنهاد داده ایم که وزارت بهداشت برای پذیرش دانشجو در پزشکی تجدیدنظر کند و ابتدا دانشجوی لیسانس تربیت کند و از فارغ التحصیل لیسانس برای ورود به دکتری حرفه ای آزمون بگیرند.

وی افزود: این کار هم اکنون به صورت پایلوت در دانشگاه علوم پزشکی تهران در حال انجام است و پیشنهاد ما به وزارت بهداشت این است که همه دانشگاه های کشور به این شیوه پذیرش داشته باشند.

زاهدی خاطرنشان کرد: مذاکراتی هم با وزارت بهداشت در این زمینه انجام شده است و به توافقاتی دست یافته ایم.

کد خبر 4728712

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس وزارت بهداشت آموزش پزشکی پذیرش دانشجو دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی سازمان سنجش منصور غلامی دانشگاه تهران پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه های ایران وزارت بهداشت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد حسین توکلی دانشگاه علامه طباطبایی کنکور 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۵۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله به رفح

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز؛ تدروس ادهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: ما به شدت نگران این هستیم که عملیات نظامی گسترده اسرائیل در رفح در جنوب نوار غزه به حمام خون منجر شود و ضعف سیستم بهداشتی در غزه را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید؛ ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکنان غزه و آتش‌بس، حماس است

کشورهای اروپایی، سازمان ملل و آمریکا از رژیم صهیونیستی خواسته‌اند طرح حمله به شهر رفح را کنار بگذارد اما بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم همچنان بر حمله به این شهر به بهانه از بین بردن حماس تاکید دارد.

به گفته ینس لارکه، سخنگوی دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل حمله به رفح علاوه بر تلفات انسانی به منزله یک ضربه قوی به روند کمک رسانی در سرتاسر نوار غزه است چرا که گذرگاه رفح در قلب عملیات بشردوستانه است.

به گفته سازمان جهانی بهداشت، این سازمان و شرکای آن به شکل فوری برای ازسرگیری خدمات پزشکی تلاش می‌کنند اما سیستم پزشکی نمی‌تواند با افزایش مجروحان و شهدا در صورت انجام حمله به رفح تعامل داشته باشد.

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد سه بیمارستانی که در حال حاضر به صورت جزئی فعالیت می‌کنند در صورت حمله به رفح به سرعت از کار می‌افتند و استفاده از بیمارستان اروپایی در غزه نیز ممکن نخواهد بود.

سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد: در صورت وقوع عملیات اسرائیل در جنوب غزه ما مراکز پزشکی جدیدی را در مرکز و شمال غزه و یک بیمارستان میدانی جدید در رفح ایجاد می‌کنیم.

سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد مقادیر زیادی از تجهیزات پزشکی انبار شده در رفح را به یک انبار جدید در نزدیکی شمال غزه منتقل کرده است.

این سازمان خواهان آتش‌بس در غزه برداشتن موانع برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه شد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229405 برچسب‌ها رفح

دیگر خبرها

  •  تقویت یادگیری، هدف تغییر در نحوه طراحی سوالات امتحانات نهایی
  • آیا قانون افزایش ظرفیت پزشکی متوقف می‌شود؟
  • میزان ارز دانشجویی اعلام شد+ جزئیات تازه در خصوص نحوه دریافت
  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله به رفح
  • معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد؛ زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی
  • جزئیات و نحوه دریافت ارز دانشجویی
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می‌شود
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می شود
  • بیش از ۱۲ هزار پزشک امروز با هم رقابت کردند/ ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری ۱۲ درصد افزایش می یابد
  • ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری افزایش یافت