Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در جنگ تحمیلی، نیروهای اسلام با کمترین امکانات نظامی، یک وجب از خاک را به دشمن ندادند که این امر در تاریخ ایران بی نظیر است.

وی بیان کرد: رژیم بعثی عراق نقابی برای ابرقدرت های جهان در مقابل ایران بود و نظام سلطه از ارسال پیچیده ترین تجهیزات جنگی به این کشور برای مبارزه با ایران دریغ نمی‌کرد که با وجود این غنای تسلیحاتی در طرف دشمن، ایران اسلامی همواره پیروز میدان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص علت مقدس دانستن دفاع ایرانیان در طول جنگ تحمیلی اظهار کرد: این دفاع ریشه دینی و مذهبی داشت و برای دفاع از انقلاب و ارزش های آن و پاسداری از کشوری انجام می شد که تازه از چنگال طاغوت آزاد شده بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه انقلاب شکوهمند اسلامی تئوری‌های غربی را به هم ریخت و همین امر عاملی برای تشویق صدام به جنگ با ایران بود، گفت: انقلاب اسلامی مستضعفان و دینداران جهان را امیدوار کرد که می توانند اردوگاه شرق و غرب را متلاشی کرده و تحولی جدید به‌وجود آورند و همین آگاهی بخشی انقلاب اسلامی و بیدارکردن ملت های مظلوم باعث شد تا دشمنان انقلاب و نظام برای براندازی این نظام نوپا دست به ترفندهای مختلف بزنند که یکی از آنها جنگ تحمیلی یود ولی این جنگ با اتحاد ملت ایران به پیروزی رسید.

حجت‌الاسلام خدایاری ادامه داد: دفاع مقدس ایران امروز مورد بررسی تحلیگران جهان قرار گرفته و آنان را به حیرت واداشته است که چگونه ملتی با دست های خالی توانست به دفاع از سرزمین خود بپردازد.

وی تاکید کرد: تاریخ کتاب قطور دفاع مقدس هرسال و همواره باید بازخوانی و وقایع دوران جنگ و حقایق آن به نسل آینده و امروز معرفی شود.

۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹ شمسی رژیم بعثی عراق با حمله به ایران جنگ تحمیلی هشت ساله را آغاز کرد.

در این جنگ، مردم ایران برای دفاع از میهن اسلامی بیش از ۲۰۰ هزار شهید تقدیم کردند.

۸۱۳۵/۲۰۹۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس آذربایجان غربی هفته دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۶۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای مسلح ایران دشمنان را به فرسودگی کشاندند

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: نیروهای مسلح کشور از دین و میهن دفاع  کردند و دشمنان را به فرسودگی کشاندند، اما هنوز به آرمان خود نرسیدیم، البته نزدیک هستیم و باید از این پیچ تاریخی عبور کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی امروز در آیین تکریم و معارفه فرمانده پدافند هوایی شرق کشور اظهار داشت: در زمان خاصی قرار گرفته‌ایم در شرایطی که اگر جوانب آن رعایت شود در زمینه سازی ظهور مهدی(عج) تأثیرگذار است.

وی گفت: در دورانی کره زمین به دو نیم کره تقسیم شده بوده و جایی برای حق و اسلام وجود نداشت. هر کدام از دو نیم کره از آن یکی بدتر بود و اگر امام راحل(ره) این پایگاه دین خدا را تحکیم نمی‌کردند و در مقابل باطل از نوع شرقی و غربی جایگاه محکمی نبود سرنوشت عدالت و نظام امروز به کجا می‌رسید و اگر جای انقلاب و نظام اسلامی خالی بود تمام دنیا را این استعمارگران می‌بلعیدند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: امروز تمام افتخارات در قطب حق برای اسلام و تمام رسوایی‌ها برای دموکرات‌های دیوانه است و آنچه که نقش مؤثر و سازنده داشت و در بحبوحه جنگ دفاع مقدس و زمینه پیروزی انقلاب رقم زد فرزندان ارتش بودند و در آن زمان ارتش مکتبی و نیروهای مسلح اتحاد را حفظ کردند.

وی ادامه داد: این نیروهای امین و اقتدار و راست‌قامتان از دین و میهن دفاع  کردند و دشمنان را به فرسودگی کشاندند و ما هنوز به آرمان خود نرسیدیم، اما نزدیک می‌شویم و باید از این پیچ تاریخی عبور کنیم.

انتهای پیام/256

دیگر خبرها

  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • زنده‌ نگهداشتن خاطرات دفاع مقدس یک ضرورت است
  • ضرورت اقدامات عملی برای توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی
  • نیروهای مسلح ایران دشمنان را به فرسودگی کشاندند
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد