Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-05-03@04:12:51 GMT

بن سلمان، مسئولیت قتل خاشقچی را پذیرفت

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۴۶۲۸۰

بن سلمان، مسئولیت قتل خاشقچی را پذیرفت

به گزارش وانانیوز،  «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان برای اولین بار در گفتگو با شبکه آمریکایی «پی بی اس»، اعتراف کرد که قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد عربستانی در کنسولگری ریاض در ترکیه، تحت نظارت وی صورت گرفته است.

خبرگزاری رویترز به نقل از مستند شبکه «پی بی اس» که قرار است هفته آینده پخش شود، گزارش کرد، ولیعهد عربستان مسئولیت قتل سال گذشته جمال خاشقچی توسط عوامل سعودی را برعهده گرفت «زیرا این اقدام تحت نظارت من صورت گرفت».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



طبق این گزارش، محمد بن سلمان تاکنون به صورت آشکارا درباره قتل این منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول سخنی به میان نیاورده بود.

با اینحال، آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا یا همان (سیا) و برخی از دولت‌های غربی اعلام کرده بودند که محمد بن سلمان، دستور قتل خاشقچی را صادر کرده بود.

محمد بن سلمان به «مارتین اسمیت» مجری شبکه «پی بی اس» درباره قتل خاشقچی گفت: «این (قتل) تحت نظارت من انجام گرفت. من تمامی مسئولیت را می‌پذیرم، زیرا تحت نظارت من انجام گرفته است».

مستند شبکه پی بی اس تحت عنوان «ولیعهد عربستان» قرار است اول اکتبر ماه (۹ مهرماه) قبل از اولین سالگرد قتل جمال خاشقچی پخش شود و این اظهارات محمد بن سلمان در پیش‌نمایشی از این مستند نشان داده شده است.

عربستان سعودی که در ابتدا هرگونه مشارکت در قتل این روزنامه نگار منتقد عربستانی را انکار می‌کرد، در ادامه پذیرفت که این قتل توسط عوامل سرکش سعودی انجام گرفته است.

دادستان عمومی عربستان سعودی اعلام کرد که معاون سابق رئیس اطلاعات این کشور دستور بازگشت خاشقچی به کشور را صادر کرده بود، اما بعد از شکست گفتگو‌ها برای بازگرداندن این منتقد سعودی به میهن، مذاکره‌کننده ارشد، دستور قتل وی را صادر کرده است.

دادستان عمومی گفته بود که «سعود القحطانی»، دستیار مهم محمد بن سلمان که بنا به گزارش رویترز از طریق «اسکایپ» به قاتلان دستور قتل خاشقچی را داده است، قبل از عملیات قتل، تیم ضربت را در جریان فعالیت‌های خاشقچی قرار داده بود.

محمد بن سلمان در پاسخ به سوال مجری شبکه پی بی سی درباره چگونگی امکان وقوع این قتل بدون اطلاع وی گفت: «ما ۲۰ میلیون جمعیت داریم. ما سه میلیون کارمند دولت داریم».  

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۶۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم

ولیعهد عربستان بر مخالفت قاطع این کشور با کوچ اجباری ملت فلسطین تاکید کرد و گفت: به مسیری که منجر به تشکیل کشور فلسطینی شود، نیاز داریم.

به گزارش تسنیم، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی تاکید کرد که این کشور تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌ها جهت توقف اقدامات تشدید آمیز و جلوگیری از گسترش آن به کار می‌گیرد. ولیعهد سعودی همچنین بر مخالفت قاطع این کشور با کوچ اجباری ملت فلسطین تاکید کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، ولیعهد سعودی همچنین تاکید کرد که این کشور در کنار مردم فلسطین برای آنچه دستیابی به حقوق آن‌ها برای داشتن یک زندگی شایسته و دستیابی به صلح عادلانه خواند، ایستاده است.

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان همچنین بر برقراری آتش فوری در غزه تاکید کرد و گفت: به مسیری که منجر به تشکیل کشور فلسطینی شود، نیاز داریم.

وی تاکید کرد: نیازمند آتش بس فوری و دائمی در نوار غزه هستیم.

دیگر خبرها

  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند
  • با توافق الاتحاد: بنزما به رئال بازگشت (عکس)
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم