Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24- رئیس‌جمهور در دیدار با نخبگان و صاحبنظران سیاست خارجی آمریکا گفت: سیاست فشار در خصوص ایران جواب نمی‌دهد و این آمریکاست که با خروج یکجانبه از برجام مذاکره را ترک کرده و خود او نیز باید فضا را برای مذاکره فراهم کند.

حجت‌الاسلام حسن روحانی، در دیدار با نخبگان و صاحبنظران سیاست خارجی آمریکا گفت: بر خلاف انتظار واشنگتن، فشارهای آمریکا سبب شده تمامی احزاب و گروه‌ها در ایران آمریکا را تنها مقصر مشکلات کنونی در زمینه‌های مختلف بدانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس جمهور با اشاره به این که برجام بهترین توافقی بود که امکان رسیدن به آن وجود داشت، اضافه کرد: گزارشات متعدد آژانس در تایید پایبندی جمهوری اسلامی به تعهدات خود، علی‌رغم خروج آمریکا از برجام نشان می‌دهد که ایران به دنبال انحراف از قوانین هسته‌ای نیست. ایران آمادگی دارد در مقابل تصویب برجام و رفع دایمی تمام تحریم‌ها توسط کنگره آمریکا، طرح تصویب فوری پروتکل الحاقی در مجلس ایران به عنوان قانونی دائمی را پیگیری نماید.


رئیس جمهور با اشاره به وضعیت نابسامان کنونی در منطقه اظهار داشت: مردم یمن تحت بمباران شدیدی قرار دارند که توسط آمریکا و برخی کشورهای اروپایی فراهم می‌شود. کشورهایی که در حادثه اخیر آرامکو قضاوت کردند و به ایران اتهام زدند، در جنگ یمن بی طرف نیستند و حق قضاوت ندارند. این سیاست‌ها نیاز به بازنگری دارند و ادامه این روند می‌تواند موجب یک فاجعه شود.


 روحانی در پایان سخنان خود گفت: دو نکته درباره ایران را باید دانست. اول اینکه ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و نخواهد بود؛ و دوم این که همان گونه که در نطق خود در مجمع عمومی سازمان ملل طرح ائتلاف صلح هرمز یا امید تشریح نمودم، جمهوری اسلامی ایران به دنبال صلح و ثبات در کل منطقه بوده و خواهد بود و از پیوستن سایر کشورها به این ائتلاف استقبال می‌کند.


در بخش پرسش و پاسخ، رئیس‌جمهور با اشاره به خطرناک بودن روند فعلی در منطقه، پرهیز از درگیری را وظیفه همه کشورها دانست و در پاسخ به اتهامات مقامات آمریکا علیه ایران در حادثه اخیر حمله به تاسیسات نفتی عربستان، اظهار داشت: کسانی که عکس یک حادثه جزئی در ایران را منتشر می‌کنند، چرا به جای اتهام زدن، دلیل و مدرک خود و عکس‌های ماهواره‌ای دقیق درباره منشاء شلیک این موشک‌ها را ارائه نمی‌دهند؟


روحانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش موضوع زندانیان را یک مسئله انسانی دانست که گفتگوی درباره وضعیت آنان در دو طرف مثبت خواهد بود.


رئیس جمهور همچنین گفت: اگر چه ایران با صهیونیسم هیچگونه موافقتی ندارد، اما با یهودی‌ها رابطه خوبی دارد. آن‌ها در ایران آزادانه زندگی می‌کنند. یهودیت به عنوان دین الهی مورد احترام است و در قرآن کریم از پیامبران یهود و همچنین حضرت عیسی و حضرت مریم به نیکی یاد شده است. ما به دنبال جنگ و کشتار دیگران نیستیم. اما این رژیم اسراییل است که مکررا حاکمیت همسایگانش را نقض کرده و به گفته نخست‌وزیر این رژیم، بیش از دویست بار به سوریه تجاوز نموده است. این اقدامات و تجاوزات بسیار خطرناک است و طبق منشور ملل متحد مردم منطقه حق دفاع مشروع از خود را دارند.


رئیس‌جمهور در پایان سخنانش تاکید کرد که سیاست فشار در خصوص ایران جواب نمی‌دهد و این آمریکاست که با خروج یکجانبه از برجام مذاکره را ترک کرده و خود او نیز باید فضا را برای مذاکره فراهم کند.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۶۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور

مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایسنا، مجتبی امانی در این دیدار گزارشی از آخرین تحولات محل ماموریت و وضعیت روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و لبنان، همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و مقاومت و مردم این کشور ارائه کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش های سفیر کشورمان، بر لزوم تداوم تلاش برای پیگیری توسعه روابط دو کشور بخصوص در زمینه های مختلف سیاسی و اقتصادی، همچنین اهمیت جایگاه لبنان و نقش آن در محور مقاومت‌ علیه رژیم متجاوز صهیونیستی تأکید کرد.

 امیرعبداللهیان بار دیگر بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های  لبنانی برای انتخاب رئیس جمهور لبنان تأکید و آنان را به  تسریع در  این کار دعوت کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد:به نظر می رسد کشورهای منطقه نیز به این مهم توجه داشته و در صدد کمک به حل این موضوع هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • افزایش فشار دموکرات‌های آمریکا به بایدن؛ «نگذارید اسرائیل به رفح حمله کند»
  • برای نخبگان در حوزه‌های مختلف مسیر ویژه‌ای باز خواهیم کرد
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • روز خلیج فارس نماد استقلال، هویت ملی و استکبار ستیزی ملت ایران است
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا