Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های خبرگزاری برنا؛ محمدعلی رستمیان روز چهارشنبه در سفر به شهرکرد در جمع خبرنگاران افزود: این افراد در بخش‌های مختلف از جمله تحصیلی و حمایتی نیازمند حمایت سازمان هستند.

به گفته وی، پس از ارزیابی، کودکان حوزه توانبخشی که دارای توانایی مالی هستند، شناسایی و از چرخه حمایت خارج و دانش آموزان نیازمند جایگزین آنها خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: هم‌اکنون ۱۵۰ دانش‌آموز در کشور از خدمات بهزیستی بهره‌مند هستند که نیمی از این دانش‌آموزان در حوزه توانبخشی و نیمی در حوزه اجتماعی قرار دارند.

رستمیان با اشاره به اجرای پویش تهیه نوشت‌افزار برای کودکان نیازمند تحت پوشش بهزیستی برای دومین سال در سطح کشور، افزود : این طرح از  ۱۲ شهریور آغاز و تا ۱۰ مهرماه سالجاری اجرا خواهد شد.

به گفته وی، اقلام تهیه شده در این طرح به نیازمندان پشت‌نوبتی در دهک‌های پایین درآمدی و دانش‌آموزان جامعه هدف بهزیستی تعلق خواهد گرفت.

رستمیان اظهار داشت: این اقلام در قالب ۴ بسته‌ مختلف در ۲ رده سنی دختران و پسران شامل کوله‌پشتی، دفتر مشق و نقاشی، خودکار، مداد، پرگار بسته‌بندی می‌شود.                                                      

رستمیان یادآور شد: خیران و هموطنان با استفاده از سامانه مشارکت‌های مردمی می‌توانند از طریق شماره‌گیری کد #۳۰۰*۷۳۳* از طریق تلفن همراه و از طریق اپلیکیشن‌ آپ با انتخاب گزینه «مشق مهر» کمک‌های خود را به دانش‌آموزان نیازمند در مناطق محروم اهدا کنند.

مدیرکل امور مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور گفت: در ۳ ماهه اول امسال بیش از ۲ هزار میلیارد ریال جلب مشارکت‌های مردمی در حوزه دولتی و غیردولتی در کشور جذب شد، که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد رشد داشت.

رستمیان اظهار داشت: با توجه به فعالیت‌های انجام شده در حوزه افزایش جذب مشارکت‌های مردمی پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال بیش از هزار میلیارد تومان کمک مردمی جذب شود.

وی به نقش رسانه ها در جلب و جذب مشارکتهای مردمی و  فرهنگ سازی در این حوزه تاکید کرد و گفت: فعالیت‌های سازمان بهزیستی در ۲۱ حوزه است که می توان با جذب بیشتر مشارکت‌های مردمی میزان کمک و حمایت از جامعه هدف را افزایش دهیم.

رستمیان افزود: اعتبارات و مشارکت های جذب شده در سازمان بهزیستی که نیت خاص داشته باشند برای نیت هزینه می شود و وقف های عام برای کمک به جامعه هدف با اولویت مسکن، توانمندسازی و اشتغال هزینه می‌شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بهزیستی دانش آموز دانش آموزان رسانه کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۶۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اداره کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف چه دستاورد‌هایی دارد؟

رضا معممی مقدم، مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه درمورد فعالیت‌هایشان در نمایشگاه اخیر دستاورد‌های اوقاف اظهار کرد: معاونت فرهنگی، دستاورد‌های خود را در نمایشگاه اخیر به نمایش گذاشت و اداره کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی اوقاف برای اولین بار، قسمت بسیار کوچکی از تولیدات طرح «شمیم خدمت» که کارآفرینی توسط زنان بد سرپرست و بی سرپرست است را در نمایشگاه اخیر به نمایش درآورد.

طرح «شمیم خدمت» کار ویژه سازمان اوقاف با هدف ایجاد اشتغال است و قطعاً این ظرفیت را برای ما به وجود آورده است که بتوانیم نمایشگاه جداگانه و مستقلی را برای دستاورد‌های طرح «شمیم خدمت» برگزار کنیم. زیرا الحمدلله، این طرح رو به رشد بوده و جذابیت‌های خاص خود را داشته است.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در سال ۱۴۰۲، بیش از ۶ هزار نفر آموزش دیدند و توانستند در حوزه توانمندسازی، تجهیز و کارآفرینی به ایفای نقش بپردازند و در زمینه کیفی سازی فعالیت‌ها تلاش شده است که بیشتر به کیفیت پرداخته شود تا کمیت.

طرح ضیافت حسینی، شمیم حسینی و رزمایش سلامت، زائران حرم رضوی و حرم حسینی، طرح مهر تحصیلی از طرح‌هایی هستند که مصوب شده‌اند و ان شاءالله، در سال ۱۴۰۳ اجرایی خواهند شد.

معممی مقدم مطرح کرد: در سال ۱۴۰۲، تعداد بهره‌مندان طرح «مهر تحصیلی» ۲۵ هزار نفر بوده است که نسبت به سال قبل آن، افت داشتیم و دلیلش به خاطر گرانی کالا‌ها بوده است. اما درآمد عواید موقوفات ما تقریباً افزایش ۳۰ درصدی داشت ولی تورم برای محصولات «مهر تحصیلی» افزایش ۵۰ درصدی داشت. به همین دلیل، ناچار شدیم تعداد کمتری را تولید کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: طرح زائران حرم رضوی در سال گذشته با حضور ۳۵۰ نفر از جامعه هدف برگزار شد که این جامعه هدف در دو سال گذشته متشکل از پاکبان‌ها بود و با استقبال زیادی روبرو شد و پیش بینی ما از طرح «زائران حرم حسینی» و اعزام به عتبات عالیات این است که بتوانیم در سال ۱۴۰۳، ۵۰۰ نفر را اعزام کنیم. 

معممی مقدم گفت: رزمایش سلامت جزء طرح‌های جدید ماست و جای خود را پیدا کرده است که زائران بقاع متبرکه به صورت رایگان غربالگری و معاینه شده و در صورت نیاز، برای معالجه به بیمارستان‌های وقفی معرفی می‌شوند و کار بسیار خوب و منسجمی است. 

طرح «شمیم حسینی» از دیگر مواردی است که به هیئت‌های مذهبی کمک می‌شود و در سال گذشته، ۹۷ میلیارد تومان به هیئت‌های مذهبی شاخص و محوری کمک شد و ان شاءالله، امسال هم اتفاق خوبی از لحاظ رقمی رخ خواهد داد و مخاطبان جامعه هدف از آن برخوردار می‌شوند. 

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: طرح اربعین حسینی نیز، وجود دارد که جزء کار ویژه‌های اداره کل امور اجتماعی و مشارکت هاست که سال گذشته با مبلغ حمایتی بسیار خوبی از بقاع متبرکه بهره‌مند شد و امسال هم، از ابتدای سال برنامه ریزی‌های جدی برای گسترش و کیفی سازی اقدامات و نقش آفرینی سازمان در ستاد اربعین کشور مدنظر قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • اداره کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف چه دستاورد‌هایی دارد؟
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در جزیره قشم
  • مشارکت ۵۹ هزار دانش‌آموز یزدی در طرح ملی نجات آب
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایر/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایری/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت
  • پروژه های عمرانی شهرستان دشتی شتاب می گیرد
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور