Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه، سرلشکر محمدعلی جعفری در همایش مردان بی‌ادعا ویژه گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات خیبر ضمن تبریک هفته دفاع مقدس ابراز داشت: یاد و خاطره تمام شهدای انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، شهدای امنیت و مدافعین حرم را گرامی می‌داریم.

وی ضمن قدردانی از فرمانده سپاه امام سجاد استان هرمزگان به جهت برپایی نمایشگاه دستاورد‌های دفاع مقدس و همایش مردان بی‌ادعا گفت: اقدام به بازسازی عملیات خیبر به عنوان عملیاتی کلیدی در دوران دفاع مقدس توسط سپاه استان هرمزگان، امری قابل تقدیر و پسندیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرلشکر جعفری با اشاره به اینکه از زمان آغاز جنگ تحمیلی تاکنون ۳۹ سال گذشته است افزود: بیش از ۳۰ سال نیز از زمان پایان دفاع مقدس ملت ایران می‌گذرد، اما هرچه فاصله زمانی نسبت به روز‌های پایداری و مقاومت بیشتر می‌شود بیشتر بر عظمت و اقتدار و اثرات مثبت آن واقف می‌شویم.

وی ادامه داد: این روز‌ها حوادثی در منطقه خلیج‌فارس و تنگه هرمز رخ‌داده که ضمن به رخ کشیدن اقتدار ایران اسلامی، توجه جامعه جهانی را معطوف به این اقتدار کرده است.

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه الله اعظم تصریح کرد: سالیان گذشته با به اسارت گرفتن سربازان آمریکایی و انگلیسی در خلیج فارس توسط رزمندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جهانیان اشک و خفت، حقارت و خواری مستکبران در برابر نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران را مشاهده کردند.

وی افزود: در ماه‌های اخیر نیز شاهد ساقط کردن پهپاد فوق پیشرفته آمریکا و توقیف نفت‌کش انگلیسی بودیم که ابرقدرت‌های پوشالی دنیا از کنار آن گذشتند به خود حتی جرات پاسخ ندادند.

سرلشکر جعفری گفت: دشمن می‌دانست اگر بخواهد دست به عکس‌العمل بزند با پاسخ کوبنده‌تری از سوی نیرو‌های مدافع امنیت ایران اسلامی مواجه خواهند شد از این‌رو به‌ناچار این حوادث را اصصلاحا زیرسبیلی رد کردند.

وی بیان داشت: آمریکای جنایتکار در اواخر جنگ تحمیلی هواپیمای مسافربری ما را سرنگون کرد ۳۰ سال بعدازآن حادثه به عجز و ناتوانی و خواری در برابر اقتدار انقلاب اسلامی رسید و همه جهان شاهد اقتدار و عزت ایران در این زمینه بودند.

فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه الله اعظم این اقتدار را مرهون تلاش و جان‌فشانی شهدای جنگ تحمیلی برشمرد و تصریح کرد: اگر امروزه ایران به این اقتدار رسیده حاصل حماسه‌آفرینی‌های ۸ ساله دفاع مقدس است که در آن حماسه، همه مردم از جمله مردم خونگرم و ولایتمدار استان هرمزگان نقش ایفا کردند.

وی در ادامه با اشاره به عملیات خیبر گفت: این عملیات عملیاتی خاکی آبی بود که در آن رزمندگان استان هرمزگان نقش کلیدی داشتند.

سرلشکر جعفری افزود: در جنگ تحمیلی در چهار برهه به بن‌بست رسیدیم و برای غلبه بر دشمن نیاز به طرح برنامه و ابتکار بودیم که یکی از این چهار برهه مرتبط با عملیات خیبر بود که با فضل خداوند و همت رزمندگان اسلام این عملیات به پیروزی رسید و بن‌بست ایجاد شده نیز شکست.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سردار جعفری جنگ تحمیلی ایران و آمریکا سپاه پاسداران خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۶۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه خلیج‌فارس نماد اقتدار کشور ماست گفت: ما در مناطقی که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در آن‌جا حضور دارند، کشتی‌های‌مان را اسکورت می‌کنیم و دریانوردان و تجار عزیزمان در امنیت کامل در حال تامین نیازهای اقتصادی کشور هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از ارتش،‌ امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: خلیج ‌فارس نماد اقتدار کشور ماست.

وی خاطرنشان کرد: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کمتر از  ۶۷ روز پس از آغاز دفاع مقدس موفق شد که استیلای دریایی خود را در خلیج‌ فارس تثبیت کرده و شاهرگ‌های اقتصادی دشمن بعثی در این منطقه را قطع کند.

دریادار ایرانی اضافه کرد: با این دستاورد نیروی دریایی ارتش، اقتصاد جنگ به خوبی مدیریت شد و بنادر اصلی ما همچون بندر امام، بندر بوشهر و ترمینال نفتی خارک در امنیت کاملی که توسط نیروی دریایی تامین شده بود، فعالیت کردند و در نهایت منجر به پیروزی های شیرینی شد که نیروهای مسلح به مردم هدیه دادند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به پیروزی‌های متعدد نیروهای مسلح کشورمان ادامه داد: از زمان دفاع مقدس تاکنون نیروهای مسلح کشورمان همواره در حال پیروزی و طی کردن پله‌های اقتدار بوده‌اند؛ جدیدترین این پیروزی‌ها عملیات «وعده صادق» بود.

وی در رابطه‌ با برنامه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای تامین امنیت خلیج‌ فارس و اسکورت نفتکش‌های ایرانی اظهار کرد: خلیج‌ فارس امروز امن‌ترین نقطه دریایی در سطح جهان محسوب می‌شود و ما عمدتا اسکورت کشتی‌هایمان در مناطقی مثل خلیج عدن و اقیانوس اطلس را انجام می‌دهیم.

امیر دریادار ایرانی در پایان تاکید کرد: ما در مناطقی که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در آن‌جا حضور دارند، کشتی‌های‌مان را اسکورت می‌کنیم و دریانوردان و تجار عزیزمان در امنیت کامل در حال تامین نیازهای اقتصادی کشور هستند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌ها؛ پاشنه آشیل دولت آمریکا / عملیات وعده صادق نتیجه اقتدار علمی ایران است   
  • نیروی دریایی امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • خلیج‌ فارس امن‌ترین نقطه دریایی جهان است | اسکورت کشتی‌های تجاری ایران در آب‌های فرامرزی
  • وزیر دفاع پیام صادر کرد
  • نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است
  • امیر آشتیانی: راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • وزیر دفاع یک پیام صادر کرد +جزئیات