Web Analytics Made Easy - Statcounter

"عادل عبدالمهدی" نخست وزیر عراق روز چهارشنبه برای بررسی روابط دوجانبه و گفتگوی پیرامون مسائل منطقه دقایقی پیش راهی عربستان شد و بطور جداگانه با سلمان پادشاه و بن سلمان ولیعهد این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

مرکز اطلاع رسانی دفتر نخست وزیر عراق پیشتر در اطلاعیه ای اعلام کرده بود که سفر عادل عبدالمهدی به سعودی، چند ساعته خواهد بود و وی قرار است در دیدار با رهبران سعودی درباره روابط دو جانبه، اوضاع منطقه و کوشش های جاری در کاهش تنش در منطقه، موضع ثابت عراق برای ایفای نقشی مثبت در این زمینه و تلاش برای دور ماندن از تنش ها و درگیری های آن و همچنین برقراری بهترین روابط با همه کشورهای همسایه، برادر و دوست خود بحث و تبادل نظر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال برخی رسانه ها بیشتر روی محور تلاش نخست وزیر عراق برای انجام نوعی میانجیگری میان ایران و عربستان و کاهش تنش جاری در منطقه سخن گفته بودند.

اکنون در پایان این سفر  عبدالمهدی به رسانه ها گفته است که سفرش به عربستان با هدف پیگیری روابط رو به گسترش دو کشور، بررسی اوضاع منطقه و تلاش برای آرام کردن اوضاع و رفع خطر وقوع هر گونه درگیری جنگ و عواقب آن صورت گرفته است.

نخست وزیر عراق افزود: در همین راستا دیدارها و گفت و گوهای فشرده، عمیق، صریح و مستقیم با مقامات سعودی داشته است.

وی گفت که در مذاکرات خود با مقامات سعودی دیدگاه های خود را در خصوص روابط دو جانبه بویژه در زمینه نفت و تبادل تجاری، و همچنین کاهش تنش در منطقه و جلوگیری از شرارت جنگ مطرح کرده و پاسخ های بسیار مثبتی نیز از  مقامات سعودی گرفته است.

تکمیل می  شود...

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عادل عبدالمهدي عربستان سعودی عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۶۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نخست وزیر بورکینافاسو در حرم امام خمینی و دیدار با سید حسن خمینی

حضور نخست وزیر بورکینافاسو در حرم امام خمینی و دیدار با سید حسن خمینی

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر بورکینافاسو
  • ابراز خرسندی امیرعبداللهیان از پیشرفت های صورت گرفته در روند روابط ایران و بورکینافاسو
  • دیدار نخست‌وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان
  • ابراز خرسندی ایران از پیشرفت در روند مناسبات با بورکینافاسو
  • عبدالکبیر: اتصال منطقه‌ای بدون افغانستان ممکن نیست
  • سودای هلند برای ریاست بر ناتو و نقش ترکیه
  • حضور نخست وزیر بورکینافاسو در حرم امام خمینی و دیدار با سید حسن خمینی
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • عکس/ دیدار نخست وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن